- Az Entertainment Software Association közzétette éves kutatását
- Vizsgálták a játékosokat és az ipar helyzetét is
Az Entertainment Software Association felmérést készített az elmúlt évre vonatkozóan arról, hogy milyen a játékosok és az ipar helyzete az Egyesült Államokban. Az már nagyon régen ismert tény, hogy a játékipar hasonló nagyságrendű bevételt termel, mint Hollywood: 2018-ban ez öt milliárd dollárral növekedett az előző évhez képest, és elérte a 35 milliárdot, és ez csak a játékokra és a letölthető tartalmakra vonatkozik. Ha pedig ehhez hozzávesszük a kapcsolódó perfifériákat, hardvereket, VR felszereléseket, az összeg ugrik egy nagyot, és máris 43,4 milliárd dollárnál tartunk.
Ez a hatalmas összeg annak köszönhető, hogy az USA-ban minden négy háztartásból háromban van legalább egy játékos, akik átlagban 33 évesek, és nagyobb részt (60%) a mobiltelefonjukon játszanak. Azok, akik játszanak, átlagosan 14 éve teszik, de ha többre vagytok kíváncsian, pillantsatok az alábbi infografikára, ami sok érdekes dolgot árul el a játékosok jellemzőiről.
A kutatás különösen érdekes megállapítása, hogy a játékosok már nem a történet, és nem is egy széria hírneve alapján választják meg szórakozásuk tárgyát, sokkal fontosabb ennél a grafika minősége. A CoD: Black Ops IIII, a Red Dead Redemption 2 és az NBA 2K19 is különösen jól nézett ki, ezek lettek a legjobban fogyó játékok 2018-ban az USA-ban. Érdekes trend ez, ugyanakkor a történetnek véleményen szerint ugyanolyan, sőt talán nagyobb szerepe van egy játék megítélésekor, mint a tálalásnak. Persze, nem baj, ha jól fest egy játék, de nem ennek kéne az elsődleges szempontnak lennie a vásárláskor.
Egy biztos. A játékipar az elmúlt időben egyre nagyobb lett, és ez valószínűleg a jövőben sem fog megváltozni. A fejlesztők fantáziája kimeríthetetlen, így a jövőben újabb és újabb világok születnek majd a jól ismert szériák mellett, aminek mi, játékosok csak örülhetünk.
Ti mit szóltok a kutatás eredményéhez? Mondjátok el, ti mikor kezdtetek el játszani?