Az Activision még 2007-ben kezdett készíteni egy Call of Duty mellékágat, mely a sorozat hagyományaitól eltérően TPS lett volna. A Devil's Brigade alcímű rész munkálatai kilenc hónapig haladtak, de miután a Modern Warfare nem várt sikert aratott, a kiadó elvesztette hitét a második világháborús miliőben. A belsős csapat, mely olyan ex-EA fejlesztőket foglalkoztatott, mint Jason VandenBerghe, Scott Bandy és Trevor Jalowitz, elsőnek egy tizenöt perces demóval rukkolt elő, melyre Schomer így emlékszik vissza:

"A demóban nem volt sok filmes hatást keltő jelenet, de azt hiszem, sok olyat terveztünk. Tisztában voltunk a moziszerű iránnyal, amerre a sorozat haladt. De ez még nem volt része az eredeti demónak, az csak a lövöldözésről szólt."

Call of Duty: Devil's BrigadeCall of Duty: Devil's BrigadeCall of Duty: Devil's Brigade

Bár a bemutató jól sikerült és az Activision emberei elégedettek voltak, a kiadó összeolvadása a Blizzarddal és a Vivendivel keresztbe tett a játéknak. Kyle Brink szerint elsősorban üzleti okokból kifolyólag állították le a munkálatokat.

"Már a tényleges zöld lámpára vártunk, amikor a kiadó bejelentette, hogy összeolvad a Blizzarddal és a Vivendivel. Na és mit csinál minden nagy cég egy összeolvadás után? Hát persze, hogy megnyirbálja a kiadásokat."

Jason VandenBerghe hozzátette, hogy a munka San Franciscóban drága volt, a csapat pedig semmi jelentőset nem készített korábban, így az Activision úgy döntött, hogy kilenc hónap munka után inkább lelövi a projektet.

A bemutató demóból most kikerült pár kép is. A játék egy taktikai TPS lett volna, lassú, átgondolt játékmenettel, csapatirányítós részekkel. Kár érte.