- Óriási ugrást produkáltak a konzolos hardvereladások a járvány kitörésekor
- A szoftvereladások is érezhetően megnőttek
Már eddig is hallottunk bőven olyan híreket, melyek az eladások megugrásáról szóltak a járvány idején, most pedig újabb számokkal tudjuk ezt alátámasztani, a GSD beszámolójából ugyanis kiderült, hogy mi zajlott le pontosan a járvány idején Nyugat-Európában.
Ahogy az az alábbi grafikonokon is látható, a járvány kitörését megelőző időszakban csak a Switch teljesített jobban tavalyi önmagához képest, míg a PS4 és az Xbox One 29 százalékos lemaradásban volt 2019-hez viszonyítva. Jött azonban a koronavírus, a 12. héttől kezdődően pedig óriásit ugrottak az eladások: a Switch-ből például több mint kétszer annyit adtak el a vizsgált időszakban, mint egy éve, de összességében is masszív, 84 százalékos a hardveres piac növekedése, szemben a járvány előtti 10 százalékos visszaeséssel.
Console Hardware data for Europe from GSD
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) July 30, 2020
- PS4/XB1 down pre-covid, Switch marginally up
- PS4 / XB1 / Switch sales up significantly YoY during the lockdown period.
- Console hardware total sales down 10% YoY pre covid, up 84% YoY post covid. https://t.co/DcPVHJ1JHD pic.twitter.com/cMicHhkxvK
Az alábbi ábra még jobban szemlélteti, mi is történt. Egészen a 11. hétig a 2019-es számok alatt voltak az idei eladások, ezt követően azonban jött egy masszív ugrás, ami ráadásul nemcsak a karanténnal, hanem az év eddigi legnagyobb sikere, az Animal Crossing: New Horizons megjelenésével is egybeesett.
Another way to visualise the above
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) July 30, 2020
- Pre lockdown hardware sales in line with 2019.
- Nintendo Switch the big winner during the lockdown period + timed to Animal Crossing launch.
- Sales normalised higher than 2019 trend line, PS4 / XB1 also benefit. pic.twitter.com/xee2NEEAMT
A javulás nemcsak a hardver-, hanem a játékeladásokon is érződik, hiszen amíg a karantén előtt 17 százalékos lemaradásban voltak az összeladások 2019-hez képest, addig most már 12 százalékos pluszban van a szoftveres piac a tavalyi esztendőhöz viszonyítva.
Similar chart for total console software spend in Europe.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) July 30, 2020
- Pre lockdown period, sales revenue was down 17% YoY for first 12 weeks of 2020.
- New software releases, promotions + impact from COVID-19 drove software spend during the lockdown period.
- Overall year up 12% YoY. pic.twitter.com/HoAyRI3EKA