Tavaly év végén már közöltünk egy statisztikát a játékipar állásáról, mely alapján egyértelmű volt, hogy mobilok után toronymagasan a személyi számítógépek piaca a meghatározó szegmens, legyen szó hardverről, vagy éppen szoftverről. A 2017-es GDC (Game Developers Conference, Játékfejlesztői Konferencia) már rég lezajlott, melyen több, mint 4500 kisebb-nagyobb fejlesztőcsapat képviseltette magát. Nemrég látott napvilágot az a statisztika, mely tisztázza, ki milyen platformra fejleszt és nem meglepő módon összhangban van a tavalyi pénzügyi adatokkal - leszámítva, hogy bevételben a mobileszközök az erősebbek.
Ahogy alább is látszik, legmeghatározóbb szereplő a személyi számítógépekre fejlesztők száma (53%), utána következnek a mobileszközök (38%) majd a két konzol, a Playstation 4/Pro (27%) és az Xbox One/Scorpio (22%) szinte fej-fej mellett, és a virtuális valóság is sokak fantáziáját mozgatja (24%), de a böngészőből futtatható játékok (13%) sem szégyenkezhetnek. A sort a Linux, kibővített valóság, Apple TV és a Nintendo Switch zárja.
Fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy bár a Nintendo Switch aránya aggodalomra adhatna okot (3%), a konferencia éppen annak megjelenése előtt zajlott le, vagyis gyakorlatilag csupán a Nintendo holdudvara és a korai érdeklődők jelentkeztek be, meszemenő következtetéseket nem érdemes levonni - annak fényében különösképpen, hogy a legújabb pletykák a Telltale és a Capcom is érdeklődik a konzol iránt. Továbbá az is tagadhatatlan, hogy az indie játékfejlesztés a PC-n burjánzik, ezt tanúsítja a Steam játékkínálatának tavalyi irgalmatlan gyors növekedése is.
1) Arról szól a hír, hogy mire fejlesztenek legtöbben, kicsit jobban kibővítve az alapfelütést. A beszélgetés még folyhat másról, de akkor ne a hír címét reklamáljuk meg ennek során, el lehet ezt mondani máshogyan is.
2) A "kivétel erősíti a szabályt" a legnagyobb marhaság amit hátán hordott a Föld. Elég egyetlen ellenpéldát hozni egy állítással szemben, máris cáfolva lett.
3) És a f2p már nem is számít játéknak vagy mi van? De ha ragaszkodsz hozzá, akkor vonj le 5 milliárdot az általam említett 30 milliárdnyi különbségből, mert kb. annyit hoztak a nagy f2p címek. A lényegen nem változtat semmit, akkor 25 milliárdot termel az indie? Vagy...
4) Lásd 3) marad a kérdés, ami önmaga válasza. Az már más téma, hogy jó-e ez vagy sem, azt mindenki eldöntheti maga.
A maradékra pedig:
Azt írtad, hogy "az indiek húzóplatformja a PC" - a hír nem kizárólagosan erről szólt, hanem az arányokról a platformok között és ennek okairól érintőlegesen. És nem, nem vicceltem, és még csak nem is történt "mókusolás", ki is kérem magamnak még a feltételezést is. Ki lett emelve már a hírben, hogy ennek java része több, mint valószínű, hogy indie. Éppen ezt egészítettem ki azzal (nem pedig Te engem, már bocs, hiszen csak visszhangoztad a zárómondatot), hogy hozzátettem hozzászólásban - na meg a hír is tartalmazza a linket amire hivatkozom, csak össze kell rakni a darabkákat és voilá: (leírom még egyszer) nagyobb a piac, nagyobb a kereslet; ezekkel együtt jár a nagyobb kínálat is.
Erre hoztam külön kiemelve a hírt hozzászólásban a téma pénzügyi részéről, mert így teljes a kép - bár még lenne mit hozzátenni így is, pl.: a konzolon fejlesztéshez kell a devkit (is), ami nem kis pénz. PC-n ilyen extra korlát nincs, plusz az is lehet, hogy a Sony kicsit nagyobb százalékot hasít a játékok után mint a Valve (de ez csak feltételezés).
Akkor most hadd kérdezzem meg: ki "mókusol"? Mi hasznom származna belőle, ha ferdítenék vagy elhallgatnék dolgokat? Na és Neked?
Arról szól a cikk, hogy mire jelenik meg a legtöbb játék. Arról nem szól a fáma, hogy ezek a játékok hogyan teljesítenek? Nem szitokszóként használtam, csak rávilágítottam, hogy a kevesebb ebben az esetben több.
"A Sonyról meg az ellenőrzésről csak ennyit mondanék:
http://www.pcguru.hu/hirek/life-of-black-tiger-ilyen-formedvenyt-playstation-4-meg-nem-latott/39851"
Kívétel erősíti a szabályt. Nekem is eszembe jutott ez a játék, de más példát nem tudok mondani. Már az durva szerintem, hogy hírértékű, ha megjelenik egy gagyi indie konzolon. Ellenben pont ilyen játékokkal van tele a steam és ezekről készült a mostani statisztika…
"Mondjuk - már meg ne haragudj - eddig is csak azt láttad és hallottad ki a (kis sarkítással) "konzol vs. pc" felhangú híreknél amit Te akartál, szóval nem is nagyon mennék ebbe bele, inkább javaslom figyelmedbe ezt is:
http://www.pcguru.hu/hirek/ev-vegi-statisztika-a-pc-piac-koszoni-jol-van/39601"
Ahol is bizonyítod, hogy a ftp mennyire népszerű pc-n…
"Tegyük fel, hogy a pc-ps4 különbséget (a fejlesztők számában) mind a független fejlesztők adják, a többi multiplatform. Akkor PC-n 30 milliárdot (a linkelt anyag alapján) az indie, kis költségvetésű játékok termeltek? Vagy csak simán ennyivel nagyobb a PC piaca (kereslet), ennél fogva több a fejlesztő is (kínálat)? Na melyik?"
Egyrészt a ftp adja ezt ki, másrészt az indie, kis mértékben multiplatformok. Attól, hogy nagy a kínálat, még nem lesz feltétlen nagy a bevétel. Ha valamit bzton állíthatunk, hogy a steam játékok 80%-a borzalmas indie cím, aminek nagyrészét a játékosok nem is ismerik. Itt az a kérdés, hogy jobb-e sok játék ami nem sikeres, vagy inkább kevesebb játék, ami sikeres. Kereslet - kínálat: Az arány a lényeg…
"Azért szegezem ezt most neked, mert
1) A vastagbetűs költői kérdésről "szól a cikk"
2) nem szeretnék megint tök fölösleges komment-háborút
3) lásd be, hogy ettől senki platformja sem lesz jobb vagy rosszabb
4) számokkal nem vitatkozunk, nem relativizálunk, nem magyarázunk beléjük nekünk tetsző dolgokat"
1. És úgy teljes, amit még mellé írtam.
2. Én sem
3. A piacról beszélünk. A piac meghatározza valamelyest a platformot is, de itt most nem nyers ütköztetés van és nem is ez a célom.
4. Ne viccelj! A számokkal rengeteget lehet mókusolni. mint itt is…
És itt le is írtad a kulcsmondatot, ugyanis erre épül a cikk. Szóval valójában azt a címet is adhatnánk, hogy a pc az indie címek húzóplatformja, mert idén is erre jött ki a legtöbb kisköltségvetésű játék.
http://www.pcguru.hu/hirek/life-of-black-tiger-ilyen-formedvenyt-playstation-4-meg-nem-latott/39851
Mondjuk - már meg ne haragudj - eddig is csak azt láttad és hallottad ki a (kis sarkítással) "konzol vs. pc" felhangú híreknél amit Te akartál, szóval nem is nagyon mennék ebbe bele, inkább javaslom figyelmedbe ezt is:
http://www.pcguru.hu/hirek/ev-vegi-statisztika-a-pc-piac-koszoni-jol-van/39601
Tegyük fel, hogy a pc-ps4 különbséget (a fejlesztők számában) mind a független fejlesztők adják, a többi multiplatform. Akkor PC-n 30 milliárdot (a linkelt anyag alapján) az indie, kis költségvetésű játékok termeltek? Vagy csak simán ennyivel nagyobb a PC piaca (kereslet), ennél fogva több a fejlesztő is (kínálat)? Na melyik?
Azért szegezem ezt most neked, mert
1) A vastagbetűs költői kérdésről "szól a cikk"
2) nem szeretnék megint tök fölösleges komment-háborút
3) lásd be, hogy ettől senki platformja sem lesz jobb vagy rosszabb
4) számokkal nem vitatkozunk, nem relativizálunk, nem magyarázunk beléjük nekünk tetsző dolgokat
Ugyanez szól a mesternépnek is.
Pc-n annyi történik, hogy nincs semmilyen kontroll ezért minden indie förmedvény megjelenhet… Erről szól a cikk, nem többről!
És itt le is írtad a kulcsmondatot, ugyanis erre épül a cikk. Szóval valójában azt a címet is adhatnánk, hogy a pc az indie címek húzóplatformja, mert idén is erre jött ki a legtöbb kisköltségvetésű játék.
(Mármint a játékosok, nem a fejlesztők)