Egy év telt el azóta, hogy a musou-spinoffok terén epizódról epizódra brillírozó Omega Force második alkalommal húzta elő a Zelda-univerzumot, ráadásul az első próbálkozástól, a Hyrule Warriorstól eltérően másodszorra olyan történetet mesélve el, amely egy hivatalos Zelda-epizód előzménytörténeteként indul, csak épp egy alternatív idővonalon, a kánonból kilógó eseménysorozattal vágva utat magának, eltérve a Breath of the Wildban látottak és hallottak egy jelentős részétől. Bár igazi előzménynek az Age of Calamity emiatt nem tekinthető, mégis fantasztikus spinoffja lett egy több évtizedes múlttal rendelkező sorozatnak, amiben valósággal túlcsordult a tartalom a gigantikus, feladatokkal és teendőkkel jócskán túltöltött térképen. És erre sikerült lapot húzni, kétszer is, hiszen október legvégén, további extra tartalmat hozva, megérkezett a szezonbérlet második és egyben befejező fejezete.

PULSE OF THE ANCIENTS

A korábban megjelent első csomag pedig alapvetően tényleg inkább tartalmi frissítés, sem mint komolyabb bővítmény. Legfőbb eleme éppen ezért két új fegyvertípus: Link láncos buzogánya, amellyel a szokásosnál kicsit távolabbról is képes püfölni az ellenfeleket (a csoportba verődöttek szenvedik a legnagyobb kárt), míg Zelda megkapta azt a motort, amivel a Breath of the Wildban lehetett száguldani a Champion's Ballad DLC birtokában. Utóbbi nemcsak látványosabb, de lényegesen különlegesebb is, mint Link fegyvere, és a harcokon kívül is jó szolgálatot tesz, hiszen sokkal gyorsabban lehet vele A-ból B-be eljutni, mint bármelyik másik szereplővel. Különleges tulajdonsága az Overdrive-mód, amellyel nemcsak a közlekedés sebessége nő, de a támadás ereje is. Ugyanakkor ez a motor túlmelegedését is elhozhatja, így tudatosan, odafigyelve kell használni. A motor ugyanakkor nem áll rendelkezésre azonnal, azt meg kell nyitni a DLC másik nagy újítását, a kutatólabort használva. Az itt felvett kihívások (adott típusú támadás használata x ellenfél megöléséhez, bizonyos nyersanyagok összeszedése és egyéb feladatok) teljesítésével nyílnak meg a motoron túl a további fegyverek is, így mindenképp megéri újra és újra visszatérni a korábbi csataterekre.

Van is kivel, hiszen az eddig is gazdag karakter-repertoár egy további taggal bővült. A Battle-Tested Guardian egy mohalepte Guardian, akit szintén a laborban lehet megnyitni. Ehhez elsősorban korábban nem látott alapanyagok tömkelegére van szükség: olajra, kenőanyagra, felületkezelőre és egyéb olyan dolgokra, amiket muszáj kifarmolni, hogy aztán a végén magával a Guardiannal is meg kelljen küzdeni, mielőtt ténylegesen is játszhatóvá válik. Ereje páratlan, a bossharcok során messze ő a leghatékonyabb, de egyedi támadása, a BotW-ből ismerős ágyúja a kisebb, de szívósabb ellenfeleket is megeszi reggelire. És azokból nem kevés akad, hiszen új ellenféltípusokat, valamint a korábbinál nehezebb, külön megjelölt szuperbossokat is elhozott a bővítmény.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

GUARDIAN OF REMEMBRANCE

A második tartalmi csomag így meglehetősen biztos alapokra építkezhetett, arra fókuszálva, amire az első nem akart – a történetre, jobban mondva a narratívával rendelkező toldalék-küldetésekre. Ezekből a csomag pontosan nyolc sztoripályát tartalmaz, melyeken belül 3-3 feladat található meg, így aki mindent látni akar, újabb órákkal kell, hogy számoljon, és hozzávetőlegesen úgy 30 percnyi új átvezető videóval, mely során gyakorlatilag minden kulcsfontosságú szereplő feltűnik. Sidon, Daruk, Revali, Teba, de még Rhoam király is tiszteletét teszi. Ugyanakkor ez masszívnak semmiképp sem nevezhető toldalék, sokkal inkább olyan, mint a vágóasztalon hagyott tartalom, egyfajta extra, de legalább új helyszíneket is hoz, vagy ismert lokációk „múltbéli” változatát. Természetesen a csomag sztárja az a játszható páros, akiknek az érkezte már gyakorlatilag a megjelenés óta nyílt titok: Purah és Robbie duóként brillírozik a csatatéren, utóbbi láncfűrésszel felszerelt, motorikus Sheikah-karokat lóbálva, kifejezetten széles támadóívvel rendelkezve ezáltal. Purah alapvetően asszisztál, kettejük ereje pedig a különleges támadásukban csúcsosodik ki: amikor harc közben az ehhez megálmodott sáv teljesen feltöltődik, egy találmány bevetésével pusztíthatnak. Ennek négy külön formája van, és ha Robbie nem vigyáz, saját magát is megsebezheti vele.

KIHAGYHATATLAN?

Sajnos az Age of Calamity szezonbérlete nem sikerült kihagyhatatlanra, de ettől azért még érdemleges, új tartalommal rendelkező, elsősorban a veterán játékosoknak készült toldalékokat tartalmaz, melyek új motivációt adhatnak az esetlegesen félbehagyott végigjátszás folytatására, vagy a kimaxolás befejezésére. Zelda motorja, a brutális erejű Guardian, na meg az új sztoriküldetések érdekes bővítmények egy fantasztikus spinoffhoz, amely minden Zelda-rajongónak kötelező!