De egyáltalán miért ilyen gyűlölt ez az egész? Mi okozza ezt a hatalmas stresszt és viszolygást, ami miatt a lábrázás jön mindenkire a hideghívás, coldcall hallatán? Le lehet ezt egyáltalán küzdeni valahogyan? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a következő cikkben.

A kezdők félelmei

Amikor az ember kezdőként leül, hogy elkezdje a telefonálást, az első hívások során úgy nyúl a készülékhez, mintha az bármikor kígyóvá vagy egy mérges pókká változhatna. Rengeteg ilyenkor az új kihívás. Lehet, hogy még nem vagy hozzászokva, hogy bármilyen formában idegenekkel beszélgess. Kaptál egy scriptet, de valahogy idegenül hat a szádból, mintha nem is Te mondanád ezt. És ráadásul sosem lehet tudni, hogy mi vár a vonal túlsó végén. Egy mérges perszóna? Egy házsártos öregúr? Egy vállalkozó, aki nyakig úszik a munkában? Igen, ez gyakran megesik. Neked pedig el kell érned, hogy ezek az emberek mégis figyeljenek rád. 

sales2.jpg

Nincs is tehát más dolgod, mint hogy átgondold a szövegedet és ha kell, átírd. Fontos, hogy kényelmesen érezd magad, amikor beszélsz, ne feszengj feleslegesen még amiatt is, amit mondanod kell! Ha már magabiztosan, álmodból felkeltve is tudod, hogy mit szeretnél átadni a telefonban, mindezt több verzióban (hiszen máshogyan kell beszélni egy vállalkozóval és máshogyan egy idős nénivel), akkor már egy hatalmas stressztől megszabadultál. 

Ezek után jó, ha tudatosítod magadban, hogy a vonal túlsó végén nem egy kivégzőosztag vár, egy “nem” még nem jár fejvesztéssel, és ha letetted a telefont, minden egyes alkalommal, mikor elkezded a következő számot tárcsázni, akkor tiszta lappal indulsz és újra esélyed van a sikerre. Amennyiben úgy érzed, hogy nem tudsz ezzel egyedül megbirkózni, érdemes keresned egy oktatást, ami segít neked, hogy átlendülj a kudarcérzeten.

Haladók hibái

Ha már évek óta értékesítesz, és még mindig görcsbe rándul a gyomrod a hideghívásoktól, sokszor felteszed magadnak a kérdést, “hogyan csináljam a hideghívást?”, akkor van egy rossz hírem: elkényelmesedtél. Te már azon a szinten vagy, hogy tudsz kommunikálni az emberekkel, hiszen van benne gyakorlatod, és senki sem ítél el érte, ha jobban szereted az előkészített kontaktokat, akikről már van információd, esetleg várják is a megkeresésedet. 

Nincs ezzel semmi probléma, de nem árt, ha felkészülsz rá, hogy bármikor bekövetkezhet egy olyan nem várt esemény, ami miatt neked kell megküzdened minden egyes vásárlódért. Ha nem szeretnéd, hogy bármikor is hidegzuhanyként érjen egy ilyen helyzet, akkor akár egy erre szolgáló kurzus segítségével is fel tudsz készülni ezekre, illetve a legjobb hideghívásokra. Egy kurzus elvégzése során a legjobbaktól tanulhatod el a hideghívási trükköket, illetve kérdezhetsz a témában a szakemberektől.

A ló túloldala: amikor darálod a hideghívásokat

Ez leginkább a call centerek velejárója, de megesik, hogy egyes értékesítőket is elragad a hév és nekiesnek egy listának, mintha nem lenne holnap. Megvan a script, ha esik, ha fúj, jöjjön szembe akár a hétfejű sárkány, a betanult szöveg el lesz mondva, ha valaki igent mond, örül az értékesítő, ha nemet, akkor - talán - bedob egy semmitmondó kifogáskezelést, de már szalad is tovább, hiszen a lista hosszú, ő pedig a végére akar érni. Ez egyes esetekben kecsegtethet eredménnyel, de ki kell, hogy ábrándítsalak, a vonal másik végén nem robotok vannak. A felhívott potenciális ügyfelek vágynak a személyre szabott információkra, ne tagadd ezt meg tőlük, és akkor sokkal nagyobb sikereket érhetsz el!

Szükséged lenne egy jó sales képzésre, de nem találod az igazit? Regisztrálj a SalesKurzus.hu weboldalon, vagy keresd őket elérhetőségeik egyikén, és válj profi értékesítővé mihamarabb!