Még a jól kitaposott ösvényt követő játékok is sok koncepción esnek át, mielőtt elérnék a végleges formájukat, ez alól pedig a Hitman Absolution (videoteszt) sem kivétel, melynek munkálatai során két egészen más elképzelés is született.
Az egyik ilyen korai verzió az volt, hogy a csapat egy bosszútörténetet mesél el, mely a 70-es évek hasonló témát boncolgató filmjeinek stílusjegyeit hordozza, a feladatunk pedig az, hogy felkutassuk egy lány gyilkosait -- ám egy olyan eset nyomában loholunk, ami évtizedekkel korábban történt meg, mikor a résztvevők még tinik voltak. Ebben a játékban egy központi világból indultunk volna el az egyes küldetések teljesítésére, melyek első része nyilván az, hogy felkutassuk a mit sem sejtő elkövetőket.
A másik elképzelés ennél már drasztikusabb változtatásokat vázolt fel. E szerint a főszereplőnk Diana meggyilkolása után teljesen összezuhan, elhagyja az ügynökséget, sőt még a pénzéről is lemond, hogy hajléktalanként tengesse az életét. Azt nem tudni, hogy milyen fordulat következtében veti bele magát ismét a 47-es az események sűrűjébe, de azt igen, hogy a tervek szerint az utcán megismert hajléktalanok lettek volna a segítőink valahogyan.
Az IO Interactive csapata végül azért vetette el ezeket az ötleteket, mert meg akarták őrizni a szabadságot, aminek az ilyen radikális változtatások aláásnak, bár a bosszútörténetből a tónust megtartották.
A kulisszatitkokra egyébként a frissen megjelent Hitman Absolution Full Disclosure iOS alkalmazásnak köszönhetően derült fény, melyben továbbá egy csomó kép és egyéb mellékes információ várja a sorozat rajongóit. Az ára 2 dollár.