A köralapú stratégiák kedvelői egy igazán érdekes fúziót próbálhatnak ki április óta a Steamen a Hex Gambit személyében, ami nem fantasy vagy történelmi témájú környezettel operál, hanem inkább egy mókás-színes kaland, meseszerű figurákkal. Az alfa verzióban elérhető játék sokban merít a One Man Left csapatának előző játékából, a mobilos Outwittersből, ami még 2012-ben látott napvilágot, most viszont egy közösségi kalapozást követően már új címként jelent meg PC-re és Nintendo Switchre is, az alap játékmenetet még több lehetőséggel fűszerezve. A mindössze két fejlesztőből álló stúdió a Kickstarteren kalapozta össze a program elkészítéséhez szükséges 15 ezer dollárt, amiből a korai verzió már elindult a Steamen, bár még valóban alfa állapotról van szó.
TÁBLÁRA A MINIONOKKAL!
Alapvetően egy kétszemélyes PVP/stratégiai játékról van szó, amiben egy vagy két másik játékossal kell megküzdenünk egy hexagonos alapú pályán, leginkább egy hagyományos táblajátékhoz hasonlóan. Mindegyik fél hat karakterből építhet sereget, egy kapitány mellé öt kis „miniont” választva, akik más-más területen erősek és különféle képességekkel bírnak (és mellé elképesztően cukik..). A csapat összeállítását leginkább a Pokémon, a Hearthstone és a Neuroshima Hex inspirálta, a játékmenet pedig a sakkból is kölcsönöz. Kapitányból eleinte véletlenül kapunk egyet, ő nem jelenik meg táblán, csak hátulról mozgatja a szálakat. Öt szintlépésenként újabb vezért oldhatunk fel, ezeket is véletlenszerűen adja oda a rendszer, ezért némi izgalom is vegyül abba, hogy kit próbálhat ki legközelebb a játékos.
A játékmenet pofonegyszerű: az nyer, aki először szed össze 10 győzelmi pontot (victory point), amit olyan módon lehet összeharácsolni, ha leöljük az ellenfél minionjait, vagy egy karakterünkkel megérintjük az ellenség kristályoszlopát. Körönként mindenki négy akciópontot kap, ami elhasználható speciális képességekre, mozgásra és a többi dologra. Bizonyos speckó képességeket csak akkor vethetünk be, ha az ellenfél már elért egy bizonyos mennyiségű győzelmi pontot. Fontos jellemzője a stratégiának, hogy a minionok nem ugorhatnak bárhova, csak úgynevezett „crowdsurf” módszerrel juthatnak át társaik felett. Az egyik fejlesztő elmondása szerint egy sakkos meccs közben jött az ötlet, hogy bármelyik minion átléphessen a szomszédja mellett, amivel nem csak elkerülhetők a feltorlódások a pici pályán, de valójában az egész játék fő taktikáját adja. Természetesen bármerre nem lehet mozgolódni, a crowdsurfing lényege, hogy egy másik saját minion mellé ugorhatunk, aminek köszönhetően a csapat láncszerűen halad át a pályán. A helyezkedés, pozicionálás adja hát a Hex Gambit fő taktikai lehetőségét, a gyűjthető, feloldható karakterek és bevethető különleges képességek inkább fűszerezik mindezt. Külsőre egyébként már most remekül néz ki, gyorsan kezelhető, bár igaz, korai változatában még bőven vannak fagyások, illetve nehezen jön össze az online matchmaking is.
ARÉNÁBA A CUKISÁGGAL!
Egy-egy meccs gyorsan lezavarható, 10-30 perc közt terjed, és maga a játék nem is tűnik különösebben bonyolultnak. Lehetőségünk van 1v1-ben kiállni, vagy 2v2-ben, sőt az online mellett helyi többjátékos módban is, amennyiben egy barátunkkal szeretnénk kipróbálni a produkciót. A fejlesztők tervei közt szerepel az egyszemélyes kampány elkészítése is, amelyben a játékos a gép ellen indulhatna harcba. A 13 eurós (kb. 4000 forintos) korai verzióban egyelőre még nem használható a lokál mód, csak két online játékstílus, és egyelőre még a tutorial is egy webes böngészőből elérhető kézikönyv. A hangsúly később viszont teljes egészében a többjátékos mérkőzéseken lesz. Az ebből már most is elérhető Apex Cup nevű mód egy közösségi verseny, ami egy hónapig tart, és amiben bárki részt vehet. A fejlesztők elmondása szerint a játék szívét a későbbiekben az online ligák fogják jelenteni, minden hónap elején egy frakcióhoz lehet majd csatlakozni, akik területet foglalnak és közösen gyűjtenek pontokat, a csapat trófeáit pedig minden tag megkapja – ez kicsit hasonló, mint amit, mondjuk a For Honor nyújtott. Persze az indulást követően elérhető játékosokat még igencsak nehéz találni, így jelenlegi állapotában a Hex Gambit elég szegényesnek mondható, de kíváncsian várjuk a végeredményt!