Azt hiszem, hogy az egész szerkesztőség nevében mondhatom, hogy a PC Guru az a hely, ahol jó értelemben találkozik a munka és a szórakozás, valamint a hobbi és a hivatás. Az ember általában a hétvégékbe igyekszik belesűríteni mindazt, amire hétköznap nem jut ideje, köztük egy kis kikapcsolódást is, és mivel utóbbi sok esetben egyenlő a videójátékokkal, gyakran ezeken a napokon kerül elő egy régi kedvenc, egy kihagyott újdonság, vagy akár egy várva várt új megjelenés. Hétvégame rovatunkban, hétről hétre, néhány szerzőnk ad egy kis betekintést abba, hogy náluk éppen melyik cím és milyen okból került épp terítékre, de lássuk is, hogy mi jutott erre a hétre.
Bullseye
Hát, az elmúlt hetem nem épp úgy alakult, ahogy terveztem. Például kiderült, hogy nem jövünk ki jól a Haloval, így inkább csak videónézéssel derítem majd ki a teljes történetet. A Yakuzába sem tudtam belekezdeni, mert eleinte a Disciples új részével tettem újabb és újabb köröket, aztán további kipróbálandó játékokkal dobott meg Böjti. Remélem ezért most mindenki nagy erőkkel sajnál! Kivételesen tényleg rám is fér, mivel a páros már megkezdett tagja, hogy is fogalmazzak kulturáltan: az első óra alapján -50% körül áll, néhány nagyon furcsa fejlesztői/kiadói döntésnek köszönhetően. Szerencsé(jé)re a történetéből még kikerekedhet valami jó, így, ha kidühöngtem magam, kap még egy lehetőséget.
Ráadásul, ha már körülnéztem a Game Pass kínálatban, kiválasztottam 8-10 címet, amibe belenéznék, ha lenne időm. Emellett még hátra van a továbbra is ronda, de finom SNKRX legnehezebb achievementje, szóval a Yakuza elkezdésének valószínűsége 80%. Na jó, inkább 75-80%.
SteelSaint
Nálam ezen a héten a Humankind fog pörögni egész végig. Bevallom, annyira nem kedvelem a stratégiai játékokat, mert nem az én zsánerem a dolog (meg szerintem nem is vagyok elég okos hozzájuk), de az ilyen birodalom építgetős 4X címek valamiért ennek ellenére közel állnak a szívemhez. A Civilization 6-ba is beleraktam szép komótosan egy 300-400 órát a megjelenése óta, ezek után pedig nem is volt kérdés, hogy az AMPLITUDE Studios alkotásával is bepróbálkozok majd. Igaz, az első napos vételtől eredetileg kicsit idegenkedtem, de végül a kedvező kritikák meggyőztek, hogy jó lesz ez nekem, és így már kedden beruháztam a játékra, amit enyhén szólva sem bántam meg.
A Humankind ugyanis egy sor izgalmas és új ötlettel érkezik, jókora adag friss vért pumpálva a történelmi 4X játékok zsánerébe. Legyen szó a kultúrák összeolvasztásáról, a térkép befoglalásáról, vagy szimplán csak arról, hogy városunk folyamatosan terjeszkedik, az AMPLITUDE Studios minden elemében csavar egy kicsit a jól ismert recepten, ez pedig kifejezetten jól áll neki szerintem. Plusz ott van még a grafika is, ami szintén piszok látványos tud lenni, így egy idő után azzal is simán el tudunk tölteni egy jó 30 percet, hogy nem csinálunk semmit, csak egyesével bezoomolunk a városainkra, és gyönyörködünk abban, ahogy egyre gyarapodó lakosságuknak hála egy koszos kis faluból végül hatalmas metropolisszá terebélyesednek.
wilson
Az sajnos nagyrészt már megszokott, hogy a hétköznapok általában ugyanúgy szoktak telni, de a mostani hétvégém gyakorlatilag kiköpött mása lesz a múlthetinek. Még mindig javában dübörög nálam a napokban publikussá váló tesztjáték, amivel a hosszú hétvégén a lehető legtöbb időt el kell tölteni (és mellette nem árt a heti társast sem beiktatni...), a reggeleket – és az este egy aprócska szeletét – viszont továbbra is a Pokémon Unite uralja, lassan két hete. Ez majdnem pontosan megegyezik azzal az időmennyiséggel, ami a frusztrációra jellemző, a Quick Match ugyanis most már szinte élvezhetetlen, a Ranked során az aktív kommunikáció hiánya pedig legalább annyira sok bosszúságot tud okozni, mint azon csapattársak, akiknek fogalmuk sincs, hogy kellene játszani. Mi ez, ha nem egy igazi MOBA?! Talán írni kellene egy "tippek és trükkök kezdőknek" cikket...
Pozandr
Most, hogy közeledik a System Shock Remaster premierje (a GOG-on már tart a visszaszámlálás), úgy döntöttem, hogy a Citadelre lépés előtt előveszem örök kedvenc játékomat, a System Shock 2-t, amelyet még nagydobozos verzióban vettem meg, és ez volt első játékaim egyike. Bár a vásárlás óta több, mint 20 év telt el, mai napig lenyűgöz ennek a programnak a komplexitása, pályatervezése, mechanikája.
Minden egyes végigjátszás egyedi élményt adott és ad a mai napig, hiszen a három karakterosztályt fejlődés tekintetében rengeteg irányba el lehet vinni, ami mindig új ízt ad a játéknak. Jelenleg éppen a Hidroponikus szinten kalandozom, Shodan állandóan figyelő szeme elől pedig nem lehet elbújni… Ken Levine és csapata fantasztikus munkát végzett a fejlesztés nehézségei ellenére, nagyon remélem, hogy a System Shock Remaster hasonlóan kiváló élményt fog adni. Hamarosan kiderül!
A másik játék pedig, amivel az időmet töltöm egy kicsi, egyszerű, de nagyszerű játék, melynek címe Her Story. Az egyszemélyes fejlesztésű program zseniális ötleten alapul, melyben egy gyilkossági ügy kihallgatási felvételeit kell megtekinteni. A felvételeken szereplő hölgy élete bőven hagy gondolkodnivalót, a rövid felvételek megtekintése közben vagy rájövünk a gyilkossághoz vezető események láncolatára, vagy nem, de Sam Barlow alkotása innovatív megoldásával újfent bebizonyította, hogy az indie-nek van létjogosultsága a legnagyobb, AAA kategóriás programok mellett is.
Ez lett volna Hétvégame rovatunk eheti beszámolója. Ti melyik játékba ugrotok bele a hétvégén?