- A Microsoft felvásárolt két legendás, szerepjátékokat fejlesztő stúdiót
- Az ügyben az inXile és az Obsidian is megszólalt
- Chris Avellone is intézett pár keresetlen szót a Microsofthoz az Obsidian kapcsán
A hétvégén lezajlott X018 során nem annyira derült égből villámcsapásként érkezett a hír, miszerint a Microsoft felvásárolta az inXile és Obsidian fejlesztőstúdióit. Így – ha élhetünk ezzel a hasonlattal – gyakorlatilag a volt Black Isle kettészakadt legénysége ismét egy zászló alatt hajózik, csak két külön bárkában. Az ügyben mindkét fél megszólalt és néhány további adalék színesíti az összképet.
Obsidian
Az Obsidian körül elég zavaros a helyzet és igazából meg sem lepődünk a felvásárláson, a kérdés csa az volt, hogy ki és mikor szerzi meg magának a stúdiót. Korábban is felröppentek pletykák a felvásárlásról, és ezt csak tovább erősítették a bejelentést megelőző hírek, miszerint a Pillars of Eternity 2 hatalmas anyagi bukás volt.
A Figen, közösségi támogatást is igénybe vevő játék befektetői közül az egyik – név szerint Dylan Holmes – igen kellemetlen részletekkel szolgált a Twitteren. Dylan kereken 1000 dollárt fektetett be a játékba, mely nagyjából 580 ezer teljes áron eladott példánynál térült volna meg. Ehhez képest a mai napig mindösszesen alig kétszáz dollárt kapott vissza, ebből kis matek után kiderül, hogy körülbelül 110 ezer példány talált gazdára, ami még egy ilyen rétegjátéknál is sajnálatosan kevés.
Továbbá megszólalt az ügyben Chris Avellone is, aki összeakasztotta a bajuszt a felsővezetéssel még 2015-ben, azóta szabadúszóként olyan projekteken dolgozott, mint a Prey, Into the Breach, Divinity: Original Sin 2. Legújabban a Dying Light 2, illetve a Bioshockról ismert Ken Levine új stúdiójának Ghost Story Games titokzatos projektjének narratívájáért felel. Az illusztris úriember azt találta mondani, hogy a Microsoft legjobb húzása az lenne, ha egy az egyben kirúgná a felsővezetést.
Mindeközben a stúdió egy videóban igyekszik megnyugtatni mindenkit, hogy minden a legnagyobb rendben van és mindenki tök jól érzi magát náluk és hogy nagyon örülnek az akvizíciónak, ami az anyagi gondok ismeretében nem is csoda.
inXile
Az inXile esetében kicsit jobban meglepődtünk, róluk nem lehetett hallani, hogy bármi gondjuk lenne, pletykák sem utaltak arra, hogy felvásárlás közeleghet. Akárhogyan is, ami történt megtörtént, és egy egész sor kérdést vet fel, melyekre válaszokban egyelőre csak reménykedhetünk, addig is a cég hivatalos álláspontját és projektjeik jövőjét illetően kaptunk némi támpontot.
Brian Fargo is a YouTube-on kiadott videóban összegzi stúdiójának helyzetét, hasonlóan rózsás színben feltüntetve az akvizíciót. Emelletts az inXile Twitter-oldalát is elárasztották a rajongói kérdések, hiszen mint tudvalevő, a csapat jelenleg két projekten dolgozik, az egyik a Wasteland 3, a másik pedig az éppen megjelent The Bard’s Tale 4; ígéreteik szerint a fejlesztés menetét nem befolyásolja a felvásárlás, ha bármi változás várható, akkor az csak pozitív hatással lehet rájuk, és továbbra is a tőlük minőségű szerepjátékokon dolgoznak majd.
Nos, ez majd idővel elválik, az ígéretek szerint egyelőre két függőben levő projektjükre fókuszálnak, melyeket a közösségi támogatásnak köszönhetően hozhattak el nekünk. A támogatóknak nincs miért aggódniuk, a Kickstarteren beígért extrákat mindenki megkapja majd. Egyelőre minden menetrend szerint halad előre, a Wasteland 3 várhatóan jövő év vége felé megjelenhet.
Microsoft
Zárszóként csak annyit biggyesztenénk még ide, hogy a Microsoftot sokan kritizálták (joggal), hogy stúdiók nélkül akar az élre törni. Nos, az elmúlt időszakban nagybevásárlásba kezdtek, még a nyáron öt stúdiót szereztek maguknak, most pedig további kettővel bővítették a portfóliójukat, melyek egy-két éven belül elkészülő játékokkal bővítik a termékpalettájukat.
Hogy ez az eljövendő – és egyre vészesebben közeledő – konzolgenerációra beérik-e, még meglátjuk, de talán meghitelezhetjük nekik, hogy sikerült jó útra lépniük. Majd a jövő megmondja, hogy mi lesz a sorsa az új családtagoknak.
A kérdés már csak az, hogy Ti mit gondoltok?
Ez olyan, mintha egy szuzki swifttel vagy vitarával akarnál indulni a forma-1-ben...
Ilyen értelemben Chris Avellone-nak igaza lehet: a rossz árképzés oka a kereskedelemben általában a felsővezetés.