A Project CARS 3 és a WRC9 után (nem beszélve olyanokról, mint a Hotshot Racing) elmondhatjuk, hogy az évszakváltás a versenyjátékok sikerétől volt hangos. Ha nem is nagyon hangos, de azért mindegyik játék tartott egy bizonyos minőségi szintet, és akkor a legújabb DiRT még meg sem jelent, amitől természetesen szintén sokat várunk. Mikor máskor lehetett volna aktuálisabb néhány versenyzős kiegészítő tesztelése, mint ebben az időszakban? A Thrustmaster pedig kiváló partnernek bizonyult, hiszen nem elég, hogy egy Ferrari-licencelt headsetet küldött a Scuderia képében, de még egy pedálokkal felszerelt kormányszettet is, méghozzá a népszerű T150 Pro formájában. Így aztán sikerült szó szerint beletaposni a gázba.
Könnyű szerelés, tartós élmény
Nézzük először a T150 Prót, ami egy méretes dobozban érkezik, de nem véletlenül, elvégre a már jól ismert T150-es kormányon túl pedálokat is tartalmaz, a trió pedig egészen minőségi élményt kínál lábainknak. De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük a PS4-hez és PC-hez, illetve PS3-hoz bevethető eszközt.
Magában a kormányban érezhetően van anyag, a szerkezet egy vaskos testtel rendelkezik, a műanyag és gumírozott kerék pedig fogásra is kellemes. Az aljzatot csak néhány perc munka az asztalhoz rögzíteni, onnantól fogva sziklaszilárdan tartja magát, amire egyébként szükség van, hiszen a szett nemcsak force feedbackes, de 1080 fokban fordul is, és bizony van az a helyzet, mikor az erő kitépi a kezünkből az irányítást, ami ugye egy rosszabb rögzítés esetén azt eredményezheti, hogy a szett önálló életre kelve távozik köreinkből, ami minden esetben kellemetlen. Éppen ennek az erőkifejtésnek a hatására kell betartani a használati utasításban lévő szabályokat, a megfelelő helyen tartva kezünket, mert a készülékben lévő energia kellően visszaüthet, ha nem vigyázunk. De éppen ez garantálja az élményt is…
Melynek elérésében komoly szerepet játszik a pedál, ami egyetlen vezetékkel kapcsolódik a kormányhoz, súlyra pedig pont olyan, hogy simán a lábunk elé helyezhetjük, a számunkra ideális, megfelelő távolságban, és máris megteremti a tökéletes illúziót. A force feedbackes kormánnyal együtt ugyanis ott az élmény, miszerint magunk irányítjuk, vezetjük a járgány, ebben az egyetlen hiányt a váltó jelenti, ami helyett a kormánykerék mögötti lapkákat tologatjuk.
Nagyjából 80 000 forintért tehát hozzávetőlegesen élethű élmény és szimuláció a jussunk, ami anyagminőségben és használatban egyaránt korrekt, még ha nem is kiemelkedő, de szerintem ez a szett az áráért teljesen rendben van, ha összességében nézem, hogy mit nyújt. A Project CARS 3-nál egyébként személy szerint annyira még nem éreztem rá a dologra, de a WRC9 technikásabb, lassabb vezetési stílusánál nagyon szépen átjött a kasztniban és a rendszerben lévő energia, így különösen élvezetessé vált a dombos és erdei utakon suhanás. Természetesen mindenkinél lehetnek preferált márkák és előítéletek, de úgy gondolom, hogy a Thrustmaster szettje a középkategóriában kifejezetten jó vásárt jelent, ami ráadásul, bár PS-logóval díszítve, a Sony gombkiosztásával érkezik, de PC-én és konzolon egyaránt kiválóan használható.
Kiváló hangok vörösben
És ha már a jó áron kínált minőségről van szó, akkor a Scuderia Ferrari Edition is bedobható a kategóriába, hiszen az autógyártó által jóváhagyott, licencelt headsetként egészen visszafogott a kiegészítő ára, amennyiben a minőséget vesszük alapul. A Scuderia a húszezres kategóriában egészen igényes kivitellel, kellemesen párnázott fejpánttal és fülessel érkezik, miközben a mikrofon sem fix, hanem bármikor kipattintható és elrakható a dobozba. Maga a kialakítás eleve másolata az autóversenyzős változatnak, ami különösen mutatóssá teszi az eszközt, emellé ráadásul kényelmes is, legalábbis árkategóriájában kifejezetten kellemes a viselete.
Nem utolsó sorban nagyjából minden platformon használható, a PC-től kezdve az aktuális konzolokon (Switchen is) egészen a Vitáig, 3DS-ig és okoseszközökig, szóval aki beruház rá, az bármin játszik, bármit használ éppen, minden esetben igénybe veheti a Scuderia szolgáltatásait. A vezetéken lévő szabályzókkal a hangerő és mikrofon is állítható, hangjai szépek és teltek, és bár tökéletesen nem zár a fülön, némi zaj be- és kiszivároghat, ebben sem vészes a végeredmény, szóval ez se vegye el senki kedvét.
A Thrustmaster termékei kifejezetten kellemes meglepetésnek bizonyultak, elvégre mindkettő ára az alsóbb kategória csúcsát, a középkategória alját sejteti, maguk a kiegészítők viszont összességében inkább a középkategória középső-felső régiójában tanyáznak, ezzel abszolút megfizethető alternatívát biztosítva mindazoknak, akik szeretnék kicsit komolyabb formában is kipróbálni a videojátékos versengés élményét. Hajrá, pilóták, tapossatok a gázba, az élbolyban találkozunk!