- A Halo Infinite fejlesztése nagyon rögös volt
- Sok munka végezte a kukában
- Az ambíciózus tervekből is le kellett faragni
- Kaotikus volt a munkakörülmény is
- Halo Infinite kampány teszt
- Halo Infinite multiplayer teszt
Valószínűleg senkit sem lep meg a címben is olvasható kijelentés, amely szerint a Halo Infinite fejlesztése katasztrofális volt. Hiszen a 2020-as Xbox Games Showcase-en bemutatott játékmenet-videó hatalmas felháborodást váltott ki a játékosok között, mert a prezentált grafika távolról sem felelt meg az elvárásoknak. A Microsoft végül el is halasztotta a játék megjelenését egy évvel.
Ekkor hívták vissza Joseph Statent is, az első három Halo-játék vezető íróját, hogy legyen a Halo Infinite kreatív direktora. Most ő ült le beszélgetni kicsit Jason Schreierrel a Bloombergtől, így megtudhattunk pár dolgot a fejlesztés hullámvölgyeiről.
Az egyik legnagyobb probléma a játékhoz használt, régi, a 2000-es évek elejére datálható kódokra épülő motorral volt, aminek egyik része, a Faber iszonyú bugos is volt mindezek mellett. A másik nagy gondjuk az volt, hogy a 343 Industries a szerződéses, és nem az állandó dolgozókra támaszkodik, emiatt folyamatosan jöttek-mentek a szakemberek, hiszen a Microsoft csak 18 hónapra köt szerződést egy dolgozóval, aztán azt vagy hosszabbítja, vagy nem. Statent érkezéséig még a kreatív direktor pozíciója is cserélődött.
2019-re a Halo Infinite már krízis módban volt. Ekkor kukázták a már kész anyag kétharmadát és a tervből, hogy egy a The Legend of Zelda: Breath of the Wild-hoz hasonló nyílt világú játékot készítenek, visszavettek. Ennek ellenére a Microsoft ragaszkodott ahhoz, hogy a játéknak 2020 novemberében, az Xbox Series X/S premierjekor meg kell jelennie. Pedig a 343 Industriesnál ekkor már mindenki tudta, hogy ez szinte képtelenség, legfeljebb egy bugos valamivel jöhetnének ki.
A Microsoft csak fentebb említett, az Xbox Games Showcase-en bemutatott demót követő kritikák után volt hajlandó halasztani, bár a pontos dátumot nem adta meg a fejlesztőknek sem. Végül Statent győzte meg a Microsoft vezetőségét arról, hogy a Halo Infinite elkészítéséhez időre van szükségük, és nem kevésre. Listát adott arról, mit tudnak kiválóan megvalósítani, és ezekhez mennyi időre van szükségük. A dolgok innentől mentek sínen.