A 2000 októberében, Brian Sullivan (az Age of Empires egyik kreátora) által alapított Iron Lore Entertainment hosszú évekig csendben dolgozott. 2006 nyarán robbantottak, amikor is megjelent a hosszú esztendők óta reklámozott Diablo-klónjuk, a Titan Quest. A szaksajtó ugyan a mennybe nem emelte a THQ kiadó pátyolgatása alatt megjelent remekművet, de sikerült jó értékeléseket kicsikarniuk (a GameRankings weboldalon 133 írás alapján 80%-on áll a cucc), e mellett pedig - legalább is látszólag, akár itt a PGO fórumát is elnézve - maguk mellé állították a rajongókat. Ezt követően, mintegy menetrendszerűen érkezett a küldetéslemez: az Immortal Throne pont olyan jól sikerült, mint az elődje - innentől fogva tehát a külső szemlélő biztos lehetett benne, hogy jól megy a szekér.
A saját munkák után ráadásul a fiúk bérmelót is kaptak: nem kisebb stúdió, mint a tavalyi, illetve a tavaly előtti esztendőben "RTS-királlyá" avanzsálódó Relic Entertainment (Homeworld sorozat, Company of Heroes, Warhammer: Dawn of War) bízta meg őket a világszerte milliós példányszámban elkelt Dawn of War harmadik küldetéslemezének, a Soulstormnak a fejlesztésével, amelyben ráadásul egy rég óta várt faj, a Dark Eldarok is szerepet kaptak. Egy szó, mint száz, a fiúkról nem lehet elmondani, hogy ne lettek volna igazi sikertörténet: összehoztak egy mindenki által szeretett (vásárlók, szaksajtó) saját franchise-t, majd pediglen bérmunkába kaptak egy legendát - mindenki azt hitte, hogy innen már csak felfele vezethet út. Azonban nem így történt.
2008 február 19-én, csütörtökön a stúdió egy szűkszavú közleményben tudatta a világgal: az Iron Lore Entertainment bezárt, visszavonulnak az aktív játékfejlesztői státuszból. A cégvezető ezután köszöntetett mondott azoknak az embereknek, akik támogatták őket az elmúlt esztendőkben, valamint a csapatnak, akik segítettek nekik a remek játékok létrehozásában, illetve a THQ-nak, aki tökéletes partner volt a fejlesztésben, valamint annak a számtalan rajongónak és vásárlóknak, akik nélkül nem juthattak volna el idáig. Hozzátette: miután az Iron Lore nem folytatja, a tehetséges emberek, akik a csapatban vannak, mostantól "szabad prédák". Ha te esetleg egy fejlesztő, vagy kiadó vagy, aki olyan embereket keres, akik készen állnak a játékfejlesztésre, dobd meg őket egy e-maillel. Hozzátette - csak úgy mellesleg -, hogy a stúdió rendelkezik egy erős és flexibilis motorral, valamint a hozzávaló fejlesztői eszközökkel, amelyet szívesen eladna licencelés céljából - ha ez érdekelne valakit is.
Mindig rossz érzés szembenézni azzal a ténnyel, hogy ebben az iparban semmi sem biztos, hogy bármelyik stúdió, amelyiket kedvelsz, hirtelen, mindenféle előjel nélkül bezárhatja kapuit. Az Iron Lore ráadásul nem is volt rossz fejlesztő: kiadott két játéka minden minőségi nívónak megfelelt, a küldetéslemezről pedig - amelyet még befejeztek a búcsú előtt - minden előzetes tesztben csak szuperlatívuszokban beszélnek. Emlékül a hír alatt álljanak itt a Titan Quest "két részének" PGO-s anyagai, valamint az a rengeteg élmény, amely számtalan hack 'n' slash rajongónak okoztak ezek a fiúk. Hiányozni fogtok, srácok!
A saját munkák után ráadásul a fiúk bérmelót is kaptak: nem kisebb stúdió, mint a tavalyi, illetve a tavaly előtti esztendőben "RTS-királlyá" avanzsálódó Relic Entertainment (Homeworld sorozat, Company of Heroes, Warhammer: Dawn of War) bízta meg őket a világszerte milliós példányszámban elkelt Dawn of War harmadik küldetéslemezének, a Soulstormnak a fejlesztésével, amelyben ráadásul egy rég óta várt faj, a Dark Eldarok is szerepet kaptak. Egy szó, mint száz, a fiúkról nem lehet elmondani, hogy ne lettek volna igazi sikertörténet: összehoztak egy mindenki által szeretett (vásárlók, szaksajtó) saját franchise-t, majd pediglen bérmunkába kaptak egy legendát - mindenki azt hitte, hogy innen már csak felfele vezethet út. Azonban nem így történt.
2008 február 19-én, csütörtökön a stúdió egy szűkszavú közleményben tudatta a világgal: az Iron Lore Entertainment bezárt, visszavonulnak az aktív játékfejlesztői státuszból. A cégvezető ezután köszöntetett mondott azoknak az embereknek, akik támogatták őket az elmúlt esztendőkben, valamint a csapatnak, akik segítettek nekik a remek játékok létrehozásában, illetve a THQ-nak, aki tökéletes partner volt a fejlesztésben, valamint annak a számtalan rajongónak és vásárlóknak, akik nélkül nem juthattak volna el idáig. Hozzátette: miután az Iron Lore nem folytatja, a tehetséges emberek, akik a csapatban vannak, mostantól "szabad prédák". Ha te esetleg egy fejlesztő, vagy kiadó vagy, aki olyan embereket keres, akik készen állnak a játékfejlesztésre, dobd meg őket egy e-maillel. Hozzátette - csak úgy mellesleg -, hogy a stúdió rendelkezik egy erős és flexibilis motorral, valamint a hozzávaló fejlesztői eszközökkel, amelyet szívesen eladna licencelés céljából - ha ez érdekelne valakit is.
Mindig rossz érzés szembenézni azzal a ténnyel, hogy ebben az iparban semmi sem biztos, hogy bármelyik stúdió, amelyiket kedvelsz, hirtelen, mindenféle előjel nélkül bezárhatja kapuit. Az Iron Lore ráadásul nem is volt rossz fejlesztő: kiadott két játéka minden minőségi nívónak megfelelt, a küldetéslemezről pedig - amelyet még befejeztek a búcsú előtt - minden előzetes tesztben csak szuperlatívuszokban beszélnek. Emlékül a hír alatt álljanak itt a Titan Quest "két részének" PGO-s anyagai, valamint az a rengeteg élmény, amely számtalan hack 'n' slash rajongónak okoztak ezek a fiúk. Hiányozni fogtok, srácok!
Azon mod vagyok ilyen mikor az Advent Rising becsödölt és sufnyiba vágták az egész második rész projektjét.Igy soha többé nem tudhatjuk meg mi is lett a föszereplővel az ürben. Uj otthonra talált vagy mi?
Most pedig az Ion Lore hát ez kezd már kicsit aggasztová válni remélem az Titan Quest sorozatot valamilyen modon vagy formában még láthatjuk!
Azon mod vagyok ilyen mikor az Advent Rising becsödölt és sufnyiba vágták az egész második rész projektjét.Igy soha többé nem tudhatjuk meg mi is lett a föszereplővel az ürben. Uj otthonra talált vagy mi?
Most pedig az Ion Lore hát ez kezd már kicsit aggasztová válni remélem az Titan Quest sorozatot valamilyen modon vagy formában még láthatjuk!
Alyr: fogadok játszottál vele max. 30 percet, mi?
Alyr: fogadok játszottál vele max. 30 percet, mi?
A fejlesztőcégért kár.... :-(
AVE
A fejlesztőcégért kár.... :-(
AVE
mert hát a Titan Quest mégis csak diablo klód de egy k*** jó játék lett
mert hát a Titan Quest mégis csak diablo klód de egy k*** jó játék lett