Mint korábban már írtuk, 2007 karácsonya körül megjelenik az
utolsó kampány a GW1-hez, az Eye of the North, mely összeköti a GW1 és a GW2
sztoriját (a hír illusztrációi e játék anyagából valók). Ezután a srácok összeállítanak egy dedikált csapatot, aki csak a GW1
és szerverei további istápolásával foglalkoznak, folyama- tosan frissítve azt,
hiszen nyilván sokan lesznek majd, akik még tovább nyomulnak azzal (lásd
például az EverQuestet, melynek első része még mindig aktív és népszerű). A
többiek gőzerővel hegesztik a GW2-t, hogy 2008-ban beindulhasson a bétateszt.
Lássuk a részletesebb információkat! Ahogy azt már tudjuk, nem lesz migráció, azaz nem lehet GW1 karaktereket átvinni az új epizódba, ám a Hall of Monuments segítségével az ott elért eredményeket meg lehet őrizni, beleértve a neveket, címeket, rangokat, és minden mást, ehhez azonban szükség lesz az Eye of the North-ra, ugyanis ez tartalmazza majd a csatolás lehetőségét. Ezt úgy tessék elképzelni, mint egy családi örökséget, mely egyik generációról a másikra száll...
Lesz ugye négy új játszható faj (Sylvari, Asuras, Charr,
Norn), ám ami ennél is fontosabb, radikális változások: teljesen átdolgozott
környezeti és karakterirányítási rendszer, átalakított PvP és NPC-társ
szisztéma. Nyitott világok, bizonyos területeken instance lehetőségekkel (ezek
másodlagos lehetőségek lesznek, ám maga az instance kulcsfontosságú lesz a
GW2-ben). Ugyanabban a zónában több száz ember lehet, a döntések az egész
populációra kihatnak, és megváltoztatják a küldetések struktúráját
(perzisztencia). Például feltűnik egy sárkány, így össze lehet rántani egy
csapatot annak elkergetésére. A résztvevők persze XP-t és cuccokat kapnak, ám
ha a dögöt nem sikerül elzavarni, újabb küldetés válik elérhetővé, így a
többiek, akik kimaradtak a buliból, most megpróbálkozhatnak. A különféle események
tehát lehetővé teszik azt is, hogy a különböző szintű játékosok interaktívan
részt vehessenek a perzisztens világ életében. Ez különösen fontos azért, mert
az ArenaNet nagyon magas (akár 100 feletti) szinthatárt (level cap) tervez, sőt
az is lehet, hogy eltörli azt, bár ebben még nincs döntés. A segítők rendszere
a CoH-hoz hasonló lesz, azaz lehetőség lesz arra, hogy egy magas szintű
karakter erőt adjon át egy baráti, alacsonyabb szintű karakternek. Az irányítás
sokkal szabadabb lesz, eltörölve a ”kattints és menj” sémát, és behozva olyan
mozgásokat, mint az ugrás, az úszás és a csúszás. Egyelőre kérdőjeles, hogy a
környezet elpusztítható lesz-e, de ez is szóba került a fejlesztőknél. A játék
támogatni fogja a DirectX 10-et, de persze nem igényli kötelező jelleggel.
A PvP rendszerről: a szervereken nem lesznek „valós világ
limitációk”, azaz kiválasztasz egy „világot”, de a realmek között szabadon
válthatsz. A PvP egyik nagy mókája lehet a WvW (World versus World), mely
afféle masszív CtF-nek tűnik. A csapatok méretét illetően nem lesz sem minimum,
sem maximum kikötés, a nagy portyák akár hetekig is eltarthatnak. A buli végén
a „világ” alaphelyzetbe áll, és mehet elölről a darálás. Lesz persze
hagyományos PvP is, amelybe beugorhatsz, és kisebb feladatokat hajthatsz végre.
A fejlesztők egyébként a csapatokat kb. hetente átrendezik, hogy jobban
kiegyensúlyozottak legyenek. És természetesen a GvG is marad, ám ez is balanszírozva
lesz a szintkülönbségek kisimítása végett (a készítők „strukturált PvP” néven
emlegetik). Újdonság, hogy NPC hősöket lehet felbérelni csapatunkba, és ők nem
számítanak bele a létszámba (mindenki csak egy ilyen komát bérelhet fel).
És a legfontosabb: a fejlesztők, minden ellenkező híresztelést és rémhírkeltést letörendő kihangsúlyozták: a Guild Wars havidíjmentes volt, van, és lesz. És ez, érzésem szerint, egy jól összerakott GW2-vel, ismét és továbbra is nyerő húzás lehet...
am. kiváncsi vagyok rá mert nagyon szeretek játszani a guild wats-sal
Nekem már WoW mérgezésem van!!!
És nagy valószínűséggel meg veszem az uccso kieg. is.
De ha kijön a 2 akkor lefogok ragadni 1 jó ideig a géphez
Én szeretem a GW-t és szerintem várni fogom a GW2-öt is.