A GTA 5 megjelenésének napján (ami e sorok írásakor van, azaz szeptember 17-én) úgy gondoltuk, mi lenne, ha nem csak a mi véleményünket osztanánk meg veletek, de bevezetnénk egy fordított gyakorlatot is. Ennek a cikknek a kommentjei közé várjuk véleményeteket a játékról, érvekkel, kerek mondatokkal megfogalmazva. A legjobb, legigényesebb és leginkább hiteles hozzászólásokat pedig egy külön cikk formájában fogjuk publikálni vasárnap délután.
- PC
- XBOX 360
- XBOX One
- PS3
- PS4
Figyelem! A kiválasztott hozzászólásokról mi döntünk, szigorúan, de igazságtalanul. Ennélfogva nem lehet tudni, kié kerül be a cikkbe és kié nem. Továbbá a véleményekkel kapcsolatban fontos az őszinteség: ha a játék nem tetszik, írd meg, hogy miért nem, szó sincs róla, hogy részrehajlónak kellene lenni! Természetesen lehet beszélgetni a kommentek között, de értelemszerűen az off topikként értékelhető szövegeket nem fogjuk beválogatni. A "verseny" egészen szombat éjfélig él, az utána érkező hozzászólásokat már nem vesszük figyelembe.
San Andreas ismét egy megkapóan gyönyörű vidék. Ne azt a hangulatot várd, amit az előzetes videók keltettek benned, számíts kicsit kevésbé tömörebb, de annál mélyebb élményre, miliőre. Mindvégig úgy éreztem, hogy van itt egy olyan, ezidáig is létező világ, ami nem körém lett felépítve, hanem én lettem nagyon ügyesen belehelyezve. Nem mindig érzed majd magad a dolgok állandó részesének, de ez éppen így jó, hiszen ez kelti benned azt a emocionális benyomást, hogy az élet nélküled is megy tovább – rendben, bámuld még egy kicsit az ámulatba ejtően gyönyörű naplementét, aztán kábultan sétálj vissza a stégről, és rázódj bele újra a város lüktető pergésébe.
A történetről azt gondolom, hogy mindenki máshogyan fogja megítélni – szerintem nagyszerű, bár itt-ott azért erősen klisés; tetszett ugyanakkor az állandó kiszámíthatatlanság, hisz sosem tudhatod mi, hogyan alakul majd. Vagy csak egyszerűen jön Trevor, és csinál valami állati baromságot. A szereplők kidolgozása, a dialógusok, a szinkron, a koreográfia természetesen hozza a szokásos egekbe rugdosott minőséget, de a humor még így is mindent felülmúl. Nekem a Saint's Row műpéniszes idiotizmusánál sokkal inkább bejött a GTA V jobban palástolt, de annál ízesebb, csípősebb humora, amivel minden asztalt körbejár, hogy mindenkinek beleköpjön a levesébe – egyszóval Amerika itt is megkapja a magáét, csak sokkal intellektuális formában.
A harcrendszer követi az MP3-ban tökéletesített formáját: elegáns, könnyed, lendületes, élvezetes. A járművek fizikáját rendkívül jól belőtték, a GTA V pedig technikai oldaláról vizslatva a hardver korlátait megfeszítve képes drágakőként csillog a játékfejlesztés egén – és emellett mesteri válogatása mindazon mély társadalomkritikának, izgalmas és őrületes momentumnak, ami az elmúlt öt évben felgyülemlett a fejlesztők kobakjában, hogy hosszas várakozást követően tálalják most elénk alkotásukat. Ezt itt mind te neked kell látnod, neked kell meg- és átélned. Lehetne ugyan már most rögtön a PC-s verzióért, vagy letölthető bővítmények mihamarabbi érkezéséért könyörögni, de legyen ez most inkább a hálaadás helye: köszönjük Rockstar!
A IV rész számomra eddig a széria csúcsa, egy sötétebb komorabb történettel álltak elő, az előző részekkel ellentétben. És emiatt engem az sokkal jobban meg is fogott mint mondjuk a GTA: Sims őőő San Andreas, na majd csak eszembe jut már. S igazából mivel szerintem a IV résszel toronymagasra rakták fel azt a bizonyos lécet, így nehéz lesz azt felülmúlni. Csak egyféleképpen tudják ezt megoldani, az pedig, a nagyobb, szebb, jobb elve. Kapunk egy nagy játszóteret ahol kedvünkre barangolhatunk (eddig úgy néz ki stimmt), aztán ezt nyakon öntjük rengeteg lehetőséggel (ide is pipa). Ezek után javítanak egy kicsit a fizikán, harcrendszeren, vezetésen és a grafikán (úgy néz ki még egy pipa). És ami a legfontosabb kapunk egy sztorit, amitől leesik az állunk. Kellően komor, de egyben nem a valóságtól elrugaszkodott történetet. Nos ha ezt mind belepakolják akkor meg van az esély arra, hogy lekőrözze a IV részt. És az eddigi jelek alapján ez úgy néz ki, hogy mind megvan. Úgy, hogy szerintem a srácok a IV résszel egy olyan irányba fordultak el sikeresen, amivel hosszútávon csak jól járhatnak. Hiszen ha valaki komolytalankodni akar akkor egy Saint's Row játékra fog befizetni, az kellően elvetemült már. Mindent összevetve nekem az a meglátásom, hogy ha Rockstar okos akkor folytatja azt amit elkezdett.
Ja és én azért nem lennék túlságosan meglepve ha az előző részben megismert karakterek (akár Nico akár Yusuf, stb.) valamilyen formában visszaköszönnének majd ebben a részben valamilyen cameo erejéig. Sőt ha elkezdenének komolyabb kapcsolatokat összehozni a részek között akkor szerintem hatalmas királyok lennének.
Eddig egy jó 5 órát töltöttem el vele. Az élménytől és a látvány kimagasló elemeitől elakadt a szavam. Teljesen elnyerte azt a formát, amit egy ilyen játéknak kell adnia a játékosoknak, de PC re kijöhetne már!
Ahhoz képest amiket a sorozatokban eddig láttam szerintem sokkal hangulat keltőbb és több a szabadtéri mozgás mint ami a többi részben volt. Meg ahogy láttam az egyik videóban az óceán is egy jó nagy feltárásra váró helyiség lett cápákkal körítve. És ami egem ebben leginkább érdekelne hogy vajon le lehet e ölni a cápákat vagy lehet e birkózni velük ? mert ha igen akkor minden elismerésem. Mert ha a San Andreast nézzük ott szinten csak ilyen szögletes uszonyú medúzák vannak meg egy két delfin meg pár pont nagyságú hal ami egy kupacban van. És én szerintem ez a cápa azért izgalmasabbá teszi a búvárkodást. A küldetésekről meg csak annyit hogy bár csak egy videót láttam róla eddig azért egy kicsit durva is meg jó is, de azért ha a többi küldiről is látnék valamit akkor bővebben is tudnék róluk beszélni. A grafika az is jóval szebbnek néz ki mint a legrégebbik részénél amitől csak még szebb lesz a játék 3D-ben. Szóval én csak ennyit tudok róla meg hogy remélem nem lesz fél év mire ki jön pc-re.
Remekül sikerült ötvözni a Grand Theft Auto IV-ben is láthatott játékmeneti elemeket a San Andreas hangulatával és világával. A sztori, a küldetések remekre sikerültek és külön öröm, hogy egy görbe tükröt állít a jelenlegi USA-nak.
Az egyetlen és számomra igazán nagy probléma, hogy bármennyire is zseniális a játék, a Rockstar már a játék három dimenzióba való átültetése óta (GTA III) nem csinált semmi hatalmas változtatást a szériával (kivéve a RDR-t de annak meg nem az a címe hogy Grand Theft Horse).
A recept akkoriban nagyon bejött, pár évente megfűszerezik valami újjal és újratálalják. Pont emiatt, bármennyire is sikerült ez most jól én nem estem hanyatt tőle és ahhoz, hogy a széria nekem is felkeltse az érdeklődésemet valami újat kell nyújtson következő alkalommal.
Egy majdhogynem tökéletes Grand Theft Auto játékot kaptunk, de számomra egyáltalán nem az év játéka mint ahogy sokaknak az lesz. Én inkább adnám a címet valami eredeti ötlettel is szolgáló játéknak: Watch_Dogs, The Last of Us, Bioshock Infinite esetleg még a Tomb Raider reboot a főszereplő megformálása miatt.
A IV rész számomra eddig a széria csúcsa, egy sötétebb komorabb történettel álltak elő, az előző részekkel ellentétben. És emiatt engem az sokkal jobban meg is fogott mint mondjuk a GTA: Sims őőő San Andreas, na majd csak eszembe jut már. S igazából mivel szerintem a IV résszel toronymagasra rakták fel azt a bizonyos lécet, így nehéz lesz azt felülmúlni. Csak egyféleképpen tudják ezt megoldani, az pedig, a nagyobb, szebb, jobb elve. Kapunk egy nagy játszóteret ahol kedvünkre barangolhatunk (eddig úgy néz ki stimmt), aztán ezt nyakon öntjük rengeteg lehetőséggel (ide is pipa). Ezek után javítanak egy kicsit a fizikán, harcrendszeren, vezetésen és a grafikán (úgy néz ki még egy pipa). És ami a legfontosabb kapunk egy sztorit, amitől leesik az állunk. Kellően komor, de egyben nem a valóságtól elrugaszkodott történetet. Nos ha ezt mind belepakolják akkor meg van az esély arra, hogy lekőrözze a IV részt. És az eddigi jelek alapján ez úgy néz ki, hogy mind megvan. Úgy, hogy szerintem a srácok a IV résszel egy olyan irányba fordultak el sikeresen, amivel hosszútávon csak jól járhatnak. Hiszen ha valaki komolytalankodni akar akkor egy Saint's Row játékra fog befizetni, az kellően elvetemült már. Mindent összevetve nekem az a meglátásom, hogy ha Rockstar okos akkor folytatja azt amit elkezdett.
Ja és én azért nem lennék túlságosan meglepve ha az előző részben megismert karakterek (akár Nico akár Yusuf, stb.) valamilyen formában visszaköszönnének majd ebben a részben valamilyen cameo erejéig. Sőt ha elkezdenének komolyabb kapcsolatokat összehozni a részek között akkor szerintem hatalmas királyok lennének.
Viszont most veszem a konzolomat mert úgy tűnik ez lett olyan hangulatos mint régen a vájsziti meg az andreas esetleg a mafia 2!Én nem várok még fél évet,inkább mikor jön pcre eladom a konzolt!:)))
Kérdésem az lenne,hogy xboxon sincs semmiféle akadás?Mert a boxok azért olcsóbbak!
A szürke Liberty City egyhangúsága után, ezzel nálam nagyot alkottak !
Egyszerűen élvezet játszani vele ! :)
Megérte kivárni !
Az biztos, hogy a sztori már most jó. Legalábbis annyira, hogy nem kell szégyenkeznie az eddigi részek mellett, de persze még messze vagyok a végétől. Én azt gondoltam, hogy mivel ez a játék még a mostani generációra készült, nem fogja tudni felvenni a versenyt az újabb konzolokra fejlesztett játékokkal (pl. Watch Dogs) szemben. Még nem tudom, hiszen az előbb említett játék nincs kint, de annyi biztos, hogy ez egy nagyon szép zárás lesz a jelenlegi konzoloknak.
A grafika elég szép. A GTA sosem az elképesztően szép grafikája miatt volt híres, és igen, most is lehet találni szebbeket könnyen, de azért nem fogjuk csúnyának érezni. Néha előfordultak eltűnő, esetleg kicsit későn felbukkanó textúrák, de ezt orvosoltam azzal, hogy - amint azt az egyik újabb PCG-s cikk mondja - a második DVD-t nem kell feltelepíteni. A játék fizikája a GTA IV-ben sokat (nagyon sokat) javult, és most is alakítottak rajta. Emlékezzünk vissza, hogy mi történt például a IV-ben, amikor kiugrottunk az autóból. Elég sokat repültünk, többet, mint igazából kéne. Ezúttal átestek a képzeletbeli ló túloldalára: 1-2 méternyi gurulás után szépen felkelünk. Ez megint nem realisztikus, de még csak azt sem tehetjük meg, amit én az előző részben sokszor: egy stílusos begurulást a missziót kezdő nyilacska alá. Nem mintha ez lenne a játék meghatározó eleme, de ez kicsit szemet szúrt. Autót vezetni megint más ebben a játékban. Az előző részben minden autó bedőlt, de könnyen irányítható volt és a vezetés élvezetes volt - itt is az, de az autók közvetlenebbek.
A harcrendszer rendben van, semmi nagyon innovatív, eddig nem látott elem, de - itt is - nagy fejlődés. A mesterséges intelligencia javult ugyan, de még mindig találkozhatunk az út közepéről pisztollyal lövöldöző rendőrökkel, vagy félig fedezékbe bújt, de magát biztonságban érző ellenfelekkel.
Ennél sokkal többet 3 óra után nem mondanék. Annyi biztos, hogy nagyon várom már a PC-s verziót, amivel megnyílik a modolás lehetősége is. Kár lenne ezt a Rockstar-nak kihagynia, hiszen a IV emiatt - 5 év után - még ma is él.
Az biztos, hogy a sztori már most jó. Legalábbis annyira, hogy nem kell szégyenkeznie az eddigi részek mellett, de persze még messze vagyok a végétől. Én azt gondoltam, hogy mivel ez a játék még a mostani generációra készült, nem fogja tudni felvenni a versenyt az újabb konzolokra fejlesztett játékokkal (pl. Watch Dogs) szemben. Még nem tudom, hiszen az előbb említett játék nincs kint, de annyi biztos, hogy ez egy nagyon szép zárás lesz a jelenlegi konzoloknak.
A grafika elég szép. A GTA sosem az elképesztően szép grafikája miatt volt híres, és igen, most is lehet találni szebbeket könnyen, de azért nem fogjuk csúnyának érezni. Néha előfordultak eltűnő, esetleg kicsit későn felbukkanó textúrák, de ezt orvosoltam azzal, hogy - amint azt az egyik újabb PCG-s cikk mondja - a második DVD-t nem kell feltelepíteni. A játék fizikája a GTA IV-ben sokat (nagyon sokat) javult, és most is alakítottak rajta. Emlékezzünk vissza, hogy mi történt például a IV-ben, amikor kiugrottunk az autóból. Elég sokat repültünk, többet, mint igazából kéne. Ezúttal átestek a képzeletbeli ló túloldalára: 1-2 méternyi gurulás után szépen felkelünk. Ez megint nem realisztikus, de még csak azt sem tehetjük meg, amit én az előző részben sokszor: egy stílusos begurulást a missziót kezdő nyilacska alá. Nem mintha ez lenne a játék meghatározó eleme, de ez kicsit szemet szúrt. Autót vezetni megint más ebben a játékban. Az előző részben minden autó bedőlt, de könnyen irányítható volt és a vezetés élvezetes volt - itt is az, de az autók közvetlenebbek.
A harcrendszer rendben van, semmi nagyon innovatív, eddig nem látott elem, de - itt is - nagy fejlődés. A mesterséges intelligencia javult ugyan, de még mindig találkozhatunk az út közepéről pisztollyal lövöldöző rendőrökkel, vagy félig fedezékbe bújt, de magát biztonságban érző ellenfelekkel.
Ennél sokkal többet 3 óra után nem mondanék. Annyi biztos, hogy nagyon várom már a PC-s verziót, amivel megnyílik a modolás lehetősége is. Kár lenne ezt a Rockstar-nak kihagynia, hiszen a IV emiatt - 5 év után - még ma is él.