A Greed Corp egy sci-fi és cyberpunk világba oltott, körökre osztott stratégiai játék, melyben a cél, hogy úgy gazdálkodjunk erőforrásainkkal, hogy közben ne őröljük fel a belőlük épített pályát. A sztori szerint -- melyet a manga istene, Mijadzaki Hajao művei ihlettek -- Mistbound földjén járunk, amit az ember nem épp kellemes ipari tevékenysége a szó szoros értelmében darabokra tépett. A szakadozott világban négy frakció emelkedett fel, melyek közül a Birodalom és a Kartell folyamatos háborút vív a hatalomért, a Kalózok szabad kereskedelmet folytatnak, a Szabadok pedig tiltakoznak a háború értelmetlen pusztítása ellen. Mistbound tehát nem egy hívogató hely, a játékban a célunk pedig hogy ellenségeinket elsöpörve olyanná varázsoljuk, amilyennek mindenki látni szeretné. Ez a nyers játékmenetre lefordítva annyit tesz, hogy egy társasjátékot fogunk játszani, kellemes 3D-s grafika és igen jól átgondolt szabályrendszer kíséretében.
Ugyan nincs semmi forradalmi a játék e részében, mégis ez teszi olyan jól játszhatóvá, biztosítva, hogy könnyű legyen megtanulni, de nehéz a mesterévé válni. Itt inkább a taktika kerül előtérbe, hisz ha a harvester teljesen kiszipolyozott egy földdarabot (mindegyik hét kisebb elemből épül fel), akkor az eltűnik, magával ragadva mindent, ami éppen rajta volt. Ezáltal a terep állandóan változik, és ha valaki ügyes stratégiát választ, lehet, hogy direkt kezdi felemészteni a földjeit, mire az ellenfele azt hiszi, hogy csak kifogyóban van belőle a szusz. Lesznek itt ám meglepetések, főleg többjátékos módban!
Hogy egy kicsit a külsőségekről is áradozhassunk, a Greed Corp grafikája meglehetősen bájos, ami kicsit furcsa az egyébként komolynak hangzó sztorihoz képest, de az összkép így is meglehetősen teljesnek hat.
Feudalizmus
Mivel a Greed Corpban a bolygónk igencsak rossz állapotban van, a belőle kinyerhető erőforrásokkal rendkívül csínján kell bánni. Mindezt nehezíti viszont, hogy a játék egyetlen nyersanyaga maga a föld, így ha eszetlenül akarunk rárontani a néha kemény túlerőben lévő ellenfélre, azon kapjuk magunkat, hogy a háborús költségek szó szerint kihúzták alólunk a talajt. Emiatt aztán folyton előre kell gondolkodnunk, hogy olyan lépésekkel küzdjünk, melyekre válaszolva a játék nem hozhat bennünket kínos helyzetbe. Maga a harc egyébként elég minimalista megközelítésben került tervezésre. Mindössze négy lényeges egységgel találkozhatunk, melyek közül a harcot a walker bírja a legjobban, ami egy emberszerű, hatalmas mech, gigászi tűzerővel, és nem mellesleg képes más egységeket is magával cipelni. A harvesterek a földet eszik fel alólunk, ezzel energiát és pénzt termelve, míg a telepített távolsági fegyverek egy-egy elfoglalt pozíciót védenek, és körülveszik utolsó fontos eszközünket, a bázist. A csaták innentől kezdve ismerősek lesznek a táblás játékok szerelmeseinek, hisz akár a sakkban, itt is kockáról kockára lépve kell sarokba szorítani az ellenfelet.Ugyan nincs semmi forradalmi a játék e részében, mégis ez teszi olyan jól játszhatóvá, biztosítva, hogy könnyű legyen megtanulni, de nehéz a mesterévé válni. Itt inkább a taktika kerül előtérbe, hisz ha a harvester teljesen kiszipolyozott egy földdarabot (mindegyik hét kisebb elemből épül fel), akkor az eltűnik, magával ragadva mindent, ami éppen rajta volt. Ezáltal a terep állandóan változik, és ha valaki ügyes stratégiát választ, lehet, hogy direkt kezdi felemészteni a földjeit, mire az ellenfele azt hiszi, hogy csak kifogyóban van belőle a szusz. Lesznek itt ám meglepetések, főleg többjátékos módban!
Hogy egy kicsit a külsőségekről is áradozhassunk, a Greed Corp grafikája meglehetősen bájos, ami kicsit furcsa az egyébként komolynak hangzó sztorihoz képest, de az összkép így is meglehetősen teljesnek hat.
Én leginkább egy Arkham Horror online mókának örülnék
Miyazaki Hayao neve viszont furcsán lett leírva.