Az Apple múlt héten jelentette be nagy büszkén, hogy az AppStore-ban immár 700 ezernél is több alkalmazás található meg iOS-t futtató készülékekre, tehát iPodokra, iPadekre, és persze iPhone-okra. Noha a világ legnagyobb értékű cégének termékeiről megoszlanak a vélemények (pontosítok: az ár/érték arány az, ami sokakat eltántorít a vásárlástól), tény, hogy Steve Jobs annak idején jókor és jól döntött, és ennek köszönhetően a luxusmobilokat gyártó vállalat online áruháza sokáig kihívó nélkül maradt -- csakúgy, mint az iTunes.

Az elmúlt két évben viszont fordult a kocka: a Google-féle Androidra egyre több okostelefonokkal házaló gyártó állt rá, a rendszer pedig a nyílt voltából fakadó hibái ellenére is egyre kiforrottabb, jobb lesz. Nem csoda hát, hogy a valaha Android Market néven futó Google Play is előretört, és a Bloomberg jelentése szerint "közel 700 ezer" alkalmazás található rajta. Noha a hivatalos Google-reklám a Nexus 7-hez "csak" 675 ezer applikációt hirdet, egy tény: az Apple AppStore-t rövidesen beérheti a Google Play, elhozva az alkalmazásboltok háborúját, amit mi, felhasználók mindenféle akciók és árcsökkentések közepette dönthetünk el.