Január közepe óta terjed a hír, hogy a Google megvásárolja
az online játékhirdetésekre specializált Adscape Mediát – most azonban a hír
valóra vált, az üzlet 23 millió dollárért megköttetett. Ez az összeg
döbbenetesen alacsony, ha tudjuk, hogy a Microsoft a hasonló profilú Massive
Inc.-t 2005-ben 200 millióért vásárolta meg, és hogy egy független szakértői
elemzés szerint a játékbeli hirdetések piaca a 2005-ös 80 millióhoz képest
2009-re 400, 2010-re 732 millió dolláros profitot fog termelni. Igaz, az
Adscape nem olyan jelentős, mint a Massive volt, hiszen csak 2006 februárjában jelentették
be hivatalosan indulásukat (bár 2002-ben alakultak, de csak ekkor szállt be egy
befektető cég az üzletbe 3,2 millió dollárral), és még nincs szerződése
egyetlen játékkiadóval sem.
A legérdekesebb mindebben egyébként az, hogy a januári „pengetéskor” szárnyra kelt pletyka ezzel a bejelentéssel egy időben ismét felreppent – nevezetesen az a fáma, mely szerint a Google egy, a Second Life-hoz hasonló, és a Google Earth technológiára alapozott alternatív életszimulátor MMOG-t tervez. Jelzem, nem lennék meglepve, ha ez a szóbeszéd is igaznak bizonyulna...
XD LOOOL