...ez a bizonyos dolog pedig a virtuális javak valós pénzért árusítása. Tipikus példa erre az MMORPG-k goldfarmereinek tevékenysége, akik jó pénzért felfejlesztik karakterünket, vagy az egyes online játékokban már ipari méreteket öltő „fegyverkereskedelem”, ahol komoly összegekért cserél gazdát egy-egy táposabb felszerelés. Aki ismeri kicsit ezt a világot, tudja, hogy az említett „aranyfarmerkedés” Kínában konkrét állást jelent, sokmilliós bevétellel. Az ázsiai országban évente 15-20 százalékkal nő e szegmens, és több milliárd jüannyi virtuális pénz forog a piacon. A kormányzat érthetően egyre nagyobb aggódással szemlélte a dolgot, hiszen mindez inflációt is gerjeszthet, ráadásul tökéletesen alkalmas pénzmosásra is. Az Állami Adóhivatal aztán szerdán bejelentette, hogy 20%-os személyi jövedelemadóval sújtja a virtuális pénzből származó bevételeket. A közlemény kimondja, hogy az adóellenőrök jogosultak a virtuális árfolyam megállapítására, ha az ügyfél nem tudja igazolni, mennyit fizetett a termékért.

Az egyik érintett cég, a Sina.com weboldalán közvélemény-kutatást végzett az ügyben. 3000 látogató 70%-a az új adórendelet ellen voksolt; a legnagyobb problémájuk az volt, hogyan lehet megállapítani az aktuális összeget. Mások azon háborognak, hogy ismét az egyszerű „webpolgárokat” adóztatják meg, míg az internetszolgáltatókat nem. Tény, hogy sok kérdőjel felmerül az üggyel kapcsolatban, de erre egyelőre hivatalos reagálás nincs.