A játékfüggőség furcsa dolgokra képes, nem csak az adott személyben tehet károkat, de úgy látszik, környezetében is, erre pedig jó példa Daniel Petric esete, aki két évvel ezelőtt hidegvérrel megölte az édesanyát és súlyosan megsebesítette az édesapját, mert azok elvették tőle a szeretett Halo 3 játékát. A 17 éves srácot a bíróság bűnösnek találta és életfogytig tartó börtönbüntetésre ítélte (a feltételes szabadlábra helyezés lehetősége nélkül), a Microsoft pedig megtette a megfelelő lépéseket, hogy a jövőben egy fiatalkorú se kövessen el egy ilyen szörnyű tettet.
Az MS és a Best Buy áruházlánc közösen elindította a Get Game Smart nevű kezdeményezést abból a célból, hogy a szülőket és a gondviselőket rávegyék arra, hogy beszéljék át a gyermekiekkel a játékban látottakat, illetve, hogy mind a gyerekek, mind a felnőttek jobban megismerjék az ESRB által használt besorolásokat.
A program részét képezi egy nyereményjáték is, melynek keretében a szülők és a tizenéves gyerekeik házi videókat küldhetnek be, amiben a médiák (játékok, tévé) felelősségteljes használatáról beszélnek. Ezeket a videókat értékes nyereményekkel (Xbox 360 konzol, játékok, készpénz) jutalmazzák majd, és a Get Game Smart Ambassadors programban használják fel, hogy más családokat is felvilágosítsanak az ügyben.
Arra kérdésre, hogy a kezdeményezés a Halo 3-gyilkosság következtében jött-e létre, a cég sajtóreferense, Kathryn McEwan azt válaszolta: „Nem egy válaszlépésről beszélünk, de a Microsoft tud erről a tragikus esetről, és már évek óta vezető tagja annak a kezdeményezésnek, aminek a célja, hogy kiegyensúlyozottan vegyék igénybe az emberek a különböző médiákat, illetve hogy a játékosok a koruknak megfelelő játékokkal játszanak.”
Az MS és a Best Buy áruházlánc közösen elindította a Get Game Smart nevű kezdeményezést abból a célból, hogy a szülőket és a gondviselőket rávegyék arra, hogy beszéljék át a gyermekiekkel a játékban látottakat, illetve, hogy mind a gyerekek, mind a felnőttek jobban megismerjék az ESRB által használt besorolásokat.
A program részét képezi egy nyereményjáték is, melynek keretében a szülők és a tizenéves gyerekeik házi videókat küldhetnek be, amiben a médiák (játékok, tévé) felelősségteljes használatáról beszélnek. Ezeket a videókat értékes nyereményekkel (Xbox 360 konzol, játékok, készpénz) jutalmazzák majd, és a Get Game Smart Ambassadors programban használják fel, hogy más családokat is felvilágosítsanak az ügyben.
Arra kérdésre, hogy a kezdeményezés a Halo 3-gyilkosság következtében jött-e létre, a cég sajtóreferense, Kathryn McEwan azt válaszolta: „Nem egy válaszlépésről beszélünk, de a Microsoft tud erről a tragikus esetről, és már évek óta vezető tagja annak a kezdeményezésnek, aminek a célja, hogy kiegyensúlyozottan vegyék igénybe az emberek a különböző médiákat, illetve hogy a játékosok a koruknak megfelelő játékokkal játszanak.”
Amikor rossz jegyet hoz haza suliból,2 hétig nincs számítógép.
Ha 1-est,akkor 1 hónapig elfelejtheti.
Milyen érdekes,hogy ért belőle és még csak nem is tiltakozik.
Pedig nem vagyok lelkész sem,nem tiltom az erőszakos játékoktól-filmektől,
maximum azoktól,amik ijjesztőek lehetnek.
Vért bőven lát amúgy is a tévéhíradóban,nem is tudnám tiltani.
Szóval a lényeg,hogy mindezek a dolgok nagyon nem csak a szülőkön-
pedagógusokon-játékgyártókon múlik,hanem -sajnos- egyéne válogatja.
Van akit lehet befolyásolni,van akit nem szükséges mert van annyi kontrollja (tudastosan vagy tudat alatt) hogy tudja,mi igazi és mi a művi dolog. És van
akit tűzzel-vassal sem lehet irányítani/befolyásolni,mert annyira keményfejű.
Éppen ezért -bár a kezdeményezés szép és dícsérendő- nem lehet mindenkit
az arany középút felé terelni.
Amikor rossz jegyet hoz haza suliból,2 hétig nincs számítógép.
Ha 1-est,akkor 1 hónapig elfelejtheti.
Milyen érdekes,hogy ért belőle és még csak nem is tiltakozik.
Pedig nem vagyok lelkész sem,nem tiltom az erőszakos játékoktól-filmektől,
maximum azoktól,amik ijjesztőek lehetnek.
Vért bőven lát amúgy is a tévéhíradóban,nem is tudnám tiltani.
Szóval a lényeg,hogy mindezek a dolgok nagyon nem csak a szülőkön-
pedagógusokon-játékgyártókon múlik,hanem -sajnos- egyéne válogatja.
Van akit lehet befolyásolni,van akit nem szükséges mert van annyi kontrollja (tudastosan vagy tudat alatt) hogy tudja,mi igazi és mi a művi dolog. És van
akit tűzzel-vassal sem lehet irányítani/befolyásolni,mert annyira keményfejű.
Éppen ezért -bár a kezdeményezés szép és dícsérendő- nem lehet mindenkit
az arany középút felé terelni.
Persze lehet, hogy ez esetben a szülőkön nem múlt, de miután az apuka lelkész, engedjétek meg, hogy szkeptikus legyek.
A Microsoft meg... hagyjuk inkább volt egy kis ingyenreklám most emiatt a Halo 3-nak (lehet hogy most már nem annyira aktuális, fogalmam sincs mikor jelent meg) és ha tényleg jön PC-re akkor ez milyen jól jött a Microsoftnak. Ráadásul most lehet keresztes lovagot játszani, mert ők bizony kezdeményezést indítanak. Ez tényleg szép és jó, de több kárt okoz, mint hasznot, hosszútávon ugyanis egyáltalán nem rajtuk múlik - a mi generációnk már videojátékokon nőtt/nő fel, talán ez nem fal lesz a gyerekeink és köztünk, hanem közös téma amiről lehet majd beszélgetni (az is a gyereknevelés része ugyanis). Rövidtávon a kezdeményezésnek meg az az üzenete, hogy bizony a videojátékok hibásak, pedig nem egészen erről van szó, de arról egy szülő sem akar hallani, hogy köze lehet a problémához, főleg nem Amerikában...
Persze lehet, hogy ez esetben a szülőkön nem múlt, de miután az apuka lelkész, engedjétek meg, hogy szkeptikus legyek.
A Microsoft meg... hagyjuk inkább volt egy kis ingyenreklám most emiatt a Halo 3-nak (lehet hogy most már nem annyira aktuális, fogalmam sincs mikor jelent meg) és ha tényleg jön PC-re akkor ez milyen jól jött a Microsoftnak. Ráadásul most lehet keresztes lovagot játszani, mert ők bizony kezdeményezést indítanak. Ez tényleg szép és jó, de több kárt okoz, mint hasznot, hosszútávon ugyanis egyáltalán nem rajtuk múlik - a mi generációnk már videojátékokon nőtt/nő fel, talán ez nem fal lesz a gyerekeink és köztünk, hanem közös téma amiről lehet majd beszélgetni (az is a gyereknevelés része ugyanis). Rövidtávon a kezdeményezésnek meg az az üzenete, hogy bizony a videojátékok hibásak, pedig nem egészen erről van szó, de arról egy szülő sem akar hallani, hogy köze lehet a problémához, főleg nem Amerikában...
Nem tudom hogy a Microsoft mit fog ezzel elérni,mert ha a gyerek erőszakos akkor nem hiszem hogy lefog ülni a szülőkkel megbeszélni hogy mégis mivel játszik,mit csinál a játékban stb.
Nem tudom hogy a Microsoft mit fog ezzel elérni,mert ha a gyerek erőszakos akkor nem hiszem hogy lefog ülni a szülőkkel megbeszélni hogy mégis mivel játszik,mit csinál a játékban stb.
esetben sem**
esetben sem**
Szerintem arra gondolsz, hogy nema felbujtó a gyilkos, de ebben az esetben a játék a hibás mert nem mondta a srácnak, hogy ölje meg a szüleit.
Olyan ez, mintha látnád, hogy elütnek valakit az utcán aztán ennek hatására te is elütsz valakit direkt...na de mégsem az a hibás akit te először láttál hanem te
Szerintem arra gondolsz, hogy nema felbujtó a gyilkos, de ebben az esetben a játék a hibás mert nem mondta a srácnak, hogy ölje meg a szüleit.
Olyan ez, mintha látnád, hogy elütnek valakit az utcán aztán ennek hatására te is elütsz valakit direkt...na de mégsem az a hibás akit te először láttál hanem te