Többen felvetették, hogy ha már előzményt készít az Epic az Xbox 360 legnépszerűbb sorozatához, akkor miért nem a történet tényleges kezdetére, a pendulumi háborúra, avagy az E-napra koncentrálnak inkább, hisz a Gears of War lore-ja telis-tele van hihetetlenebbnél hihetetlenebb mesékkel, melyeket még nem volt alkalmunk élőben látni. Nos, a döntés okát maga a játék megteremtője, CliffyB ismertette.
"Amikor befejeztük a Gears 3-at, egy előzmény elkészítése tűnt a leginkább logikus lépésnek. Szóval elkezdtünk keresgélni az idővonalon ennek megfelelő szakaszokat, de amikor az E-naphoz értünk, azt mondtam, »oké, az E-napon még nem volt láncfűrészes fegyver, az embereknek rá kellett jönniük, hogy a locustok bőre vastag«. Aztán ránéztem a pendulumi háborúkra, amikor még se láncfűrész, se szörnyek nem voltak -- ha ezt a kettőt elvesszük a játéktól, az már nem Gears of War."
Mint ismeretes, a Judgement az E-nap után pár hónappal veszi fel a fonalat, mikor is az emberiség jó részét már megsemmisítette a föld alól előözönlő mutáns faj, a locust. A pendulumi háború 79 éve marad a képregények és könyvek felségterülete, legalábbis egyelőre.
"Amikor befejeztük a Gears 3-at, egy előzmény elkészítése tűnt a leginkább logikus lépésnek. Szóval elkezdtünk keresgélni az idővonalon ennek megfelelő szakaszokat, de amikor az E-naphoz értünk, azt mondtam, »oké, az E-napon még nem volt láncfűrészes fegyver, az embereknek rá kellett jönniük, hogy a locustok bőre vastag«. Aztán ránéztem a pendulumi háborúkra, amikor még se láncfűrész, se szörnyek nem voltak -- ha ezt a kettőt elvesszük a játéktól, az már nem Gears of War."
Mint ismeretes, a Judgement az E-nap után pár hónappal veszi fel a fonalat, mikor is az emberiség jó részét már megsemmisítette a föld alól előözönlő mutáns faj, a locust. A pendulumi háború 79 éve marad a képregények és könyvek felségterülete, legalábbis egyelőre.