Singularity

Az Activision által támogatott és a Raven Sofware által fejlesztett FPS igen ígéretes alkotásnak tűnik, egyrészt mivel a grafika meglehetősen tetszetős (főleg mozgás közben), másrészt mivel a játékmenet és a körítés is hordoz egyedi elemeket.

A játék története szerint egy amerikai pilótát alakítunk, aki lezuhan egy szigeten, ahol az oroszok valami nagyon durva kísérletet folytattak és vesztették el felette az uralmukat. A ruszkik által felfedezett Element 99 képes manipulálni a teljes környezetet, egyetlen pillanat helyezhet embereket és tárgyakat a múltba vagy a jövőbe, ezzel végzetes változásokat okozva. A játék folyamán nekünk is lehetőségünk lesz irányítani ezt az erőt, s nem csak az ellenfeleinket eliminálhatjuk a segítségével (elporlasztatjuk vagy jövőbeni mutánssá alakíthatjuk őket), de ennek a képességnek fontos szerepe van a játékmenetben is. Az időmanipulátorral elromlott dolgokat „varázsolhatunk” újjá, elsüllyedt hajókat emelhetünk a felszínre, logikai feladatokat oldhatunk meg vele, de akár pillanatok alatt elöregíthetünk különböző tereptárgyakat is, hogy ezzel hozzunk halált az ellenfelekre. A manipulális lehetőség igen sokrétű, ennek köszönhetően a Singularity nem csak egy szimpla FPS, hanem egy valóban változatos és ötletes játék, amelynek élvezeti faktora leginkább a saját kreativitásunktól függ. Érdekes adalék még, hogy a balul sikerült kísérletnek hála a sziget teljesen megbolondult, így gyakran elő fog fordulni, hogy egyetlen pillanat alatt a jelenből átkerülünk a múltba, vagy éppen fordítva, a jövőbe.

A kiállított verzió még messze volt a véglegestől, itt-ott hiányoztak a hangok, az MI sem volt mindig a helyzet magaslatán, de a fizika és a manipuláció tökéletesen működött, arról nem is beszélve, hogy a grafika mozgás közben egész lenyűgöző. A program valamikor 2010-ben várható.



Singularity JátékképekSingularity JátékképekSingularity Játékképek

Rage

Az id Software legújabb gyermeke meglehetősen érdekes darab, az ember nem is nagyon tudja, hogy hova tegye, az egyszerű FPS jelzőt például igen nehezen lehetne ráaggatni. Egy apokaliptikus világban járunk, amit egy meteor változtatott senkiföldjévé, és a megmaradt emberek igyekeznek életben maradni az agresszív banditák és a mutánsok között egy teljesen lepusztult világban. Ezt hallva az embernek rögtön a Fallout ugrik be, és az a helyzet, hogy nem ez az egyetlen játék, amely az eszünkbe jut, ha elmerülünk a Rage világában. Ott van mindjárt, hogy a program tartalmaz járműves részt is, amelyben leginkább a Half-Life 2 buggyjára emlékeztető kocsikkal kell csapatni a sivatagban (csak ezúttal külső nézetből), sőt, ezekkel a gépekkel harcolhatunk is, s ha ez nem lenne elég, akkor még mindenféle versenyekben is részt vehetünk, többféle típust szerezhetünk be, és agyba-főbe tuningolhatjuk őket (figyelem, mindez egy FPS-ben!).

A játék világa egyébként teljesen nyitott, van egy fő küldetésszál, de emellett szabadon garázdálkodhatunk a hatalmas területeken — ha akarunk, részt vehetünk mindenféle ketrecharcokban is, a Fable mintájára, azaz bekerülünk egy arénába, ahol egyre keményebb ellenfelek törnek ránk, és nekünk az az egyetlen dolgunk, hogy életben maradjunk az utolsó kör végéig.

A Rage egyébként rengeteg apró érdekességet tartalmaz, sémák alapján építhetünk magunknak eszközöket, felderítő robotokat, drónokat (ez például a Fuel of Warból ismerős...), és ezeket is felhasználhatjuk a csatákban. Az embernek kicsit olyan érzése van, hogy az id túl nagyot markol, és az egészből valami nagy katyvasz keveredik, de lehet, hogy csak azért van ilyen érzésünk, mert nem egy koherens programot láttunk, hanem egy gyorsan ugráló demót, amiben igyekeztek mindent bemutatni nekünk. Mi azért drukkolunk, hogy tényleg egy eszméletlen változatos, forradalmi játékot kapjunk, és annyit hozzáteszek, hogy a grafikára itt sem lehet panasz, a már emlegetett Falloutnál például sokkal szebb és sokkal változatosabb világot kapunk...

Tudjátok, ha majd elkészül.

Rage JátékképekRage JátékképekRage Játékképek

Command and Conquer 4

A C&C-széria negyedik része a bejelentés pillanatában nem nagyon fogott meg minket, semmi olyat nem mutatott fel az EA Los Angeles, ami miatt fel kellett volna kapni a fejünket. Éppen ezért nem túl nagy lelkesedéssel látogattuk meg a játék standját, ahol szerencsére igen kellemes csalódás ért minket. Tény, hogy a játék a képeken leginkább semmilyennek tűnik, de mozgásban egészen lenyűgöző a dolog. A világ él az egységek körül, és egy normális képernyőn, rendes felbontás mellett előjönnek az igencsak finom részletek.

A C&C azonban nem csak szép, de igen komoly belső változáson is átesett. Ilyen például, hogy a klasszikus bázisépítős, hatalmas sereget építős játékmenetet elfeledhetjük, helyette egy sokkal taktikusabb és változatosabb játék érkezik. A bázisunk mostantól egyetlen hatalmas mozgó egység, amit ugyan fejleszthetünk, de már nem lesznek olyan melléképületek, mint például az erőmű és a gyártóegységek, minden egy helyre összpontosul. További finomság, hogy mostantól minden küldetés elején választhatunk, hogy milyen módban (offense, defense, support) szeretnénk játszani, ami egyrészt változatossá teszi a játékot, másrészt nagyban növeli a szavatosságot, hiszen minden típus másféle játékstílust igényel. Természetesen ismét renget új (és olykor egész elképesztő) egységgel találkozhatunk majd, és a széria hagyományaihoz híven ismét egy erős történetet kapunk majd, rengeteg videóbetéttel.

A játékban természetesen lesz GDI és NOD, de harmadik frakcióról, az idegenekről mélyen hallgatott a bemutatót tartó fejlesztő...

Command & Conquer 4 JátékképekCommand & Conquer 4 JátékképekCommand & Conquer 4 Játékképek

Star Wars: The Force Unleashed – The Ultimate Sith Edition

A LucasArts fantasztikus Star Wars játékáról sok újdonság nem derült ki. Tudjuk ugyebár, hogy a program végre érkezik PC-re is, méghozzá bővített tartalommal, szerepelni fog benne minden konzolos extra, sőt olyan tartalma is lesz, ami még DLC formájában sem lesz elérhető. Ezekből láthattunk egy rövid bemutatót, azaz ellátogattunk az alapjátékból hiányzó Tatooine bolygóra, és tiszteletünket tettük a Hoth felszínén is. A történetből sokat nem kívánunk ellőni, a játékról egy bőséges bemutatót olvashattok majd a jövő héten jelentkező Guruban.

Azt még érdemes tudni, hogy a Tatooine-kiegészítő jövő héttől letölthető lesz a vezető konzolokra, és maga az Ultimate Sith Edition novemberben kerül majd a boltok polcaira. Kérdésünkre, hogy milyen PC kell majd a futtatásához, a jelenlévő fejlesztő azonnal hallgatásba burkolózott.

Star Wars: The Force Unleashed JátékképekStar Wars: The Force Unleashed JátékképekStar Wars: The Force Unleashed Játékképek

LEGO Indiana Jones: The Adventure Continues

A LucasArts standján lehetőségünk volt megtekinteni a LEGO-játékok következő darabját, az Indiana Jones móka második részét, amellyel kapcsolatban érdekes információkra derült fény a hands on során. Először is, a játékban ismét végigmehetünk az eredeti trilógián, csak ezúttal olyan pályák kerülnek bele a játékba, amelyek az első részben nem voltak láthatóak. Ezen felül a negyedik rész, a Kristály koponya sztorija is helyet kap a végiglegózható cselekményben. Ami ennél érdekesebb, hogy új mozdulatok is bekerülnek a repertoárba, végre ki lehet majd jelölni az ellenfeleket, így nem vaktában fogunk harcolni, s ami a legjobb, hogy kooperatív módban vége a frusztráló játékmenetnek, hiszen ha a két játékban lévő figura nagyon eltávolodik egymástól, akkor a gép osztott képernyőre vált, és nem fogjuk egymást akadályozni a játékban. Ráadásnak még egy pályaszerkesztő is bekerül a játékba, megalkothatjuk a saját szintjeinket, így akik eddig szerették a LEGO világot, azok ezúttal is ellesznek ezzel a programmal.

Brink

A Bethesda legújabb FPS-ében ismét egy futurisztikus világba jutunk, ahol lázadó elemek küzdenek a rendfenntartó erőkkel. Az első napon látott FPS-ekből kitűnik: minden kiadó rájött, hogy manapság már nem lehet eladni a sima lövöldözős játékokat, így mindenki igyekszik a lehető legtöbb elemmel telezsúfolni a saját FPS-alapú programját (lásd még a Borderlandet Miguel beszámolójában!). A Bink-ben egy, a Simset földbe gyalázó karakterszerkesztőt kapunk (megint csak: egy FPS-ben! — lásd az alábbi, a QuakeConon bemutatott trailert), hogy minél egyedibb figurát hozhassunk létre — ennek persze az a lényege, hogy az online küzdelmek során a többiektől teljesen eltérően nézzünk ki a pályákon.

A játék egyaránt játszható lesz szingliben, vagy akár hét barátunkkal szövetkezve nyolcas csapatban, kooperatív módban. Minden cselekedetünkért tapasztalati pontot fogunk kapni, s ezzel különböző extra cuccok, fegyverek, mindenféle tápokat tudunk majd megnyitni. Ezen felül a Brink rendelkezik egy, leginkább a Mirror’s Edge-re hajazó dinamikus mozgási rendszerrel, azaz nagy jelentőség lesz az ugrálásnak és a különböző helyekre történő feljutásnak. Érdekes módon a Rage után itt is megjelentek a különböző drónok (pl. földre helyezhető gépágyú), amelyek egészen új színt visznek a harcokba. Ezen felül még egy speciális küldetésrendszer is bekerült a programba, amellyel kedvünkre váltogathatunk a feladatok között, éppen a legérdekesebbet kiválasztva — az ötletes érdekes, és tényleg pozitív, hogy a fejlesztők nem kényszerítik ránk az akaratukat, csemegézhetünk a különböző „küldetések” között.

Akárcsak a többi programnál, a grafika itt is egész elképesztő volt, főleg a karakterek kidolgozottsága és a környezet kialakítása. A program egyébként PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra érkezik, a tervek szerint jövő tavasszal.



Brink JátékképekBrink JátékképekBrink Játékképek

Ennyi lenne hát a mai termés Bate-szemszögből, holnap újabb beszámolóval érkezünk, reméljük, hogy hasonlóan érdekes és izgalmas programokat sikerül majd bemutatni nektek.