A többszöri halasztás után, úgy néz ki, év végén megjelenik a Half Life 2 következő epizódja. Most a Valve egyik fánkpusztítóját, Erik Johnsont kapták el a GameSpot emberei, és hosszas vallatás után a következő információkat szedték ki belőle.
Az előző rész után vesszük fel a történet fonalát, közvetlenül a torony elpusztulása után. Egy hatalmas portál formálódik, melyet csak annak az információnak a segítségével lehet bezárni, melyet véres küzdelem árán szereztünk meg. Ezt el kell vinnünk a White Forest bázisra, mely korábban rakétakilövőként szolgált. Itt vannak azok a tudósok, családjukkal együtt, akik képesek lehetnek arra, hogy megállítsák az inváziót. Ám a hozzájuk vezető út egy őrült ámokfutás lesz, melynek során Combine katonákkal, idegenekkel, és különös lényekkel találkozunk a vad vidéket átszelve. Ha nem érkezünk meg időben, akkor, Eli Vance szavaival élve, "Olyan lesz megint, mint a Hét Órás Háborúban. Csak most hét percig sem húzzuk.".
Azt már mondták korábban is, hogy az első epizód 6 órás játékidejével szemben most 8 órát tölthetünk Gordon Freemanként, de a használható járműről eddig nem esett sok szó. Ugyanis, míg az Episode One alatt csak lábbusszal haladhattunk, most egy autó áll rendelkezésünkre, méghozzá egy tapasztalt róka által épített, igazi amerikai hot rod. Igaz, nem túl jó állapotban, ahogy képünkön is láthatjátok, de arra elég lesz, hogy száguldozzunk egy jót, hiszen ez jóval erősebb gép, mint a Half Life 2-ben megismert buggy. Újra összefutunk, több alkalommal is, G-Mannel, aki beavat minket a gondolkodásmódjába is, amellett, hogy utat mutat bizonyos helyzetekben. De új szereplőkkel is találkozni fogunk.
A grafika természetesen fejlődött az előző rész óta. Az első dolog, amit Erik kiemelt, az a fizika volt, hiszen, amint azt korábbi videókban is láthattuk, a terep rombolhatósága fontos a játékban, ezzel már a játék legelején is találkozunk majd. A részecske-effektek is fejlődtek, ennek köszönhetően az eddigi legszebb játékukat alkothatják meg a Valve-os srácok. A Steamnek köszönhetően a vásárlóbázis gépparkjáról elég jó fogalmuk van, így e köré építhették a játékot. A többmagos rendszerek kihasználására külön rendszert fejlesztettek ki, tehát az erősebb gépek tulajai kihasználhatják a nyers lóerőket.
A játék megjelenését most 2007 őszére ígérik, PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra egy időben.
Az előző rész után vesszük fel a történet fonalát, közvetlenül a torony elpusztulása után. Egy hatalmas portál formálódik, melyet csak annak az információnak a segítségével lehet bezárni, melyet véres küzdelem árán szereztünk meg. Ezt el kell vinnünk a White Forest bázisra, mely korábban rakétakilövőként szolgált. Itt vannak azok a tudósok, családjukkal együtt, akik képesek lehetnek arra, hogy megállítsák az inváziót. Ám a hozzájuk vezető út egy őrült ámokfutás lesz, melynek során Combine katonákkal, idegenekkel, és különös lényekkel találkozunk a vad vidéket átszelve. Ha nem érkezünk meg időben, akkor, Eli Vance szavaival élve, "Olyan lesz megint, mint a Hét Órás Háborúban. Csak most hét percig sem húzzuk.".
Azt már mondták korábban is, hogy az első epizód 6 órás játékidejével szemben most 8 órát tölthetünk Gordon Freemanként, de a használható járműről eddig nem esett sok szó. Ugyanis, míg az Episode One alatt csak lábbusszal haladhattunk, most egy autó áll rendelkezésünkre, méghozzá egy tapasztalt róka által épített, igazi amerikai hot rod. Igaz, nem túl jó állapotban, ahogy képünkön is láthatjátok, de arra elég lesz, hogy száguldozzunk egy jót, hiszen ez jóval erősebb gép, mint a Half Life 2-ben megismert buggy. Újra összefutunk, több alkalommal is, G-Mannel, aki beavat minket a gondolkodásmódjába is, amellett, hogy utat mutat bizonyos helyzetekben. De új szereplőkkel is találkozni fogunk.
A grafika természetesen fejlődött az előző rész óta. Az első dolog, amit Erik kiemelt, az a fizika volt, hiszen, amint azt korábbi videókban is láthattuk, a terep rombolhatósága fontos a játékban, ezzel már a játék legelején is találkozunk majd. A részecske-effektek is fejlődtek, ennek köszönhetően az eddigi legszebb játékukat alkothatják meg a Valve-os srácok. A Steamnek köszönhetően a vásárlóbázis gépparkjáról elég jó fogalmuk van, így e köré építhették a játékot. A többmagos rendszerek kihasználására külön rendszert fejlesztettek ki, tehát az erősebb gépek tulajai kihasználhatják a nyers lóerőket.
A játék megjelenését most 2007 őszére ígérik, PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra egy időben.
Csak ennyivel lesz hosszabb?
Azért meg lehet nézni, hogy a Telltall Games fél év alatt 2-3 epizódot kiad, míg a Valve...
Így elolvasva amit írtál igazat is adok neked. De ezt én is írtam valamilyen módon. Az ep1 azoknak lett igazán szánva akik nem bírtak a ükön ülni. ( Én tudtan azon kivül is hogy szeretem a HL2-őt, ami az Én TOP 10-emben Sajna visszacsúszott az első helyről aaaaa, Harmadikra. ) Tényleg egy fajta mod volt csak amit bárki meg tudott volna csinálni hogy ha van egy kis fantáziája.
De az ep2 ( ha nem is "Nagy durranás" ) de jobb lesz mint elődje. Nem csak azért mert hosszabb lesz a játék idő hanem azért is mert egy kiegészítőhöz ( Nem kiegészítőnek szánták v. szánják hanem a HL3 feldarabolt változata ) képest sokat nyújt.
Mert sok téren újítás van benne ami az ep1-nél nem lehetett elmondani.
Ezek fent is le vannak írva. ( grafika, fizika, új szereplők, ellenségek, jármű stb. )
Ezért is mondom azt hogy a ep2 Nagy durranás. Ha az ep1-et annyira körül rajongták akkor az ep2-nek szobrot emelnek.
Én várom az ep2-őt. Azért is mert a ep1-be csalódnom kellett és így képeket és videokat látva kiengesztelés lesz számomra az ep2.
Már miért is lesz az EP2 "igazán nagy durranás"? Ide a rozsdás bökőt, hogy semmi lényegi újitást nem fog mutatni, lényegében a HL2 rétestésztájának továbbnyújtása (annak pár ezer elvakult, szemellenzős rajongónak meg az a kevés innováció is éppen megteszi, hogy a gatyájukba élvezzenek - s ezt a Valve-nél is jól tudják). Az Ep1 is olyan volt, mint a HL2 lebutitott mod-ja, rövid és könnyű, holott a sztori folytonossága miatt nyilván az eredetivel játszóknak szánták, azok meg már "veterán" HL játékosoknak számitanak, úgyhogy a koncepció baromira logikátlan és célt tévesztett lett (ha viszont a "zsebeljünk be a legnagyobb franchise-unkból még egy kis pénzt" volt a célkitűzés, akkor a Valve továbbra is ügyes üzletemberekből áll).
Az Ep1 ostorozása is jogos volt minden tekintetben. Egy 100%-ig újrahasznositott matériából felépitett jellegtelen mod. A történet szempontjából teljesen felesleges volt, gyakorlatilag azoknak készült, akik már unták 26x-orra is végigvinni a HL2-t és azt mondták, jöjjön bármi, csak egy kicsit legyen új. No és az epizódikus játékrendszer? Rövidebb fejlesztési idő? Én a 1,5-2 évet mindössze 6-8 órányi (bár nekem az Epsiode One is csak 3 órát jelentett) játékidőért nem nevezném olyan rövidnek - kevesebb marketingre költő csapatok (pl. a Starbreeze) ennyi idő alatt már egy önálló, nulláról felépitett FPS-t is letesznek az asztalra. Ez a móka már az üzletről szól, nem az egykor legendás játékról.
De amit Zandal mondott abban van valami.
Szerintem sokan csalódtak a ep1-ban.
Az az év játéka címet sem érdemli meg igazán.
Jó játék. De túl rövid és nem sok újítás van benne.
Kimondottan arra készítették hogy legyen valami folytatás és ne érjen véget a Game a HL2-vel.
Sokan megfogják kedvelni szerintem akik eddig nem szerették de azok is azért mert egy hídat épít a HL2 és az EP2 között.
Nekem bejön a ep1. Egyedül az a bajom hogy rövid. Bizonyos pálya részek túlságosan le lettek rövidítve.
De így is szeretem. Főleg miután kéérünk a felszínre. Az utcai háborúkat Imádom.
Az igazán Nagy Durranás az EP2 lesz.
És ha így folytatódik a tendenci akkor a Ep3 egy ÓRIÁSI játék lesz.
Nem félek kimondani hogy az elődeiz, így akár a Half-life 2-őt is lepipálja.
Mindenesetre várom mind a kettőt.
Addig is újból végig nyomom a HL2-őt és az Ep1-et.
ez Ep1 éppenségges elég sokat volt fikázva méltatlanul.