A Lords of the Fallent tavaly kezdte fejleszteni a német Deck 13 csapata, és jó esetben két év múlva adja majd ki a Sniper: Ghost Warriort is jegyző CITY Interactive. De mi is az a Lords of the Fallen? Nos, egy akció-RPG, amely a The Witcher 1-2 mögött álló Tomasz Gop vezényletével készül, és egy olyan fantasyvilágba kalauzolja el a játékosokat, ahol egy ezer éve halott isten holttestéből lett hegy elválaszt két népet. Gop most a Eruogamerrel osztott meg néhány gondolatot a PC-re és nextgen konzolokra várható játékról.
Ezúttal is a Dark Souls lett a példa, amihez a LotF a csapat szerint hasonlítani fog, de azért próbálják nem egy az egyben lemásoln azt, inkább igyekeznek továbbfejleszteni, új tartalommal megtölteni a kölcsönvett elemeket. Például lesz fejlődési fa, melyet a Borderlands mintájára szeretnének megvalósítani, akció-skillekkel, osztályokkal, egyéb dolgokkal. Gop állítása szerint a játék igazi kihívást fog nyújtani, mint a Mortal Kombat vagy a Tekken -- érdekes hasonlat, nem mondom. Ha végigmegy a játékos egy területen és belefut tíz ellenségbe, azok eliminálása egy órájába telhet.
A Lords of the Fallen egyetlen hivatalos művészi munkája
A multiplatform, PC-re és nextgen konzolokra történő fejlesztést Gop „jobb útnak” találja, mint a jelenlegi generációkra való gyártást. Ugyan nem mondhatott sokat a következő nemzedék hardvereiről, de szerinte sokan meg fognak lepődni, ha végre megjelennek a gépek. Ő maga, fejlesztői részről, komfortosabbnak tartja a nextgeneket, főleg a sok szemgyönyörködtető elem miatt, mint a DX11, a tesszelláció, és az élsimítás, amiknek új módusulatait hiányolja a jelenlegi konzolokból. Példának hozta fel a PlayStation 4 8 GB-os, GDDR5-ös memóriáit, melyeknek hála sokkal részletgazdagabb képeket jeleníthetnek meg, mint korábban. Viszont szerinte az új konzolokban rejlő lehetőségek miatt a játékok elkészítése drágább, idő- és emberigényesebb lesz, legalábbis, ha tényleg ki akarják használni a nextgenek képességeit.
A LotF online lehetőségeiről Gop nem ejtett szót, csupán annyit jegyzett meg, hogy jelenleg az egyszemélyes komponens az elsődleges, de már keresnek valami praktikus megoldást a többjátékos módhoz. Emellett kifejtette, hogy az új Xbox esetleges folyamatos internetkapcsolat igényétől kár tartani, ha nem most, akkor majd később valaki más fogja megvalósítani az ötletet. Bátor lépésnek titulálta a Microsoft döntését ez ügyben -- már ha tényleg igaz --, annak ellenére, hogy ő nem javasolta volna a meglépését, ha megkérdezik. Ugyanakkor Tomasz is nagy reményeket fűz a következő generációs konzolokhoz, különösen a közösségi lehetőségek ragadták meg, mint mondjuk a PS4-es Share, azaz a közvetlen felvétel- és közzététel funkció.
A Lords of the Fallenen jelenleg 40 ember dolgozik, 30-an a Deck 13-tól Németországban, 10-en a CITY Interactive-től Lengyelországban, de a csapat növekedni fog, ahogy haladnak előre a fejlesztésben. A megjelenés két éven belül aligha várható, legalábbis Gop jóslata szerint. „Ez egy hardcore-játék, szóval sok időt fogunk eltölteni a prototípusokkal.”