• Egyre kevesebbet költenek a Fortnite játékosai
  • A szeptemberi bevétel nem érte el a 100 millió dollárt

Már májusban is beszámoltunk arról, hogy a Fortnite bevételei jelentős mértékben estek, mely részben a lassan elkopó játékosszámmal magyarázható. SuperData piacelemző cég legújabb felmérése szerint a Fortnite bevételei folyamatosan csökkennek, és most szeptemberben a 100 millió dolláros álomhatárt sem lépték át. Ettől függetlenül ez még mindig tekintélyes összegnek számít, és továbbra is többet költenek el a Fortnite-ra, mint mondjuk a Destiny 2-re vagy éppen a FIFA 20-ra.

Emellett számos érdekességet is megtudhatunk az elemzésből. Például a játékon belüli pénzköltés teszi ki a kiadók bevételeinek nagy részét: a PC-piac bevételeinek mintegy 85%-át (!), a konzolos bevételeknek pedig mintegy 48%-át teszik ki a mikrotranzakciók, lootboxok és egyéb dőreségek. Továbbá a játékosok vásárlási kedvét jelentősen befolyásolja saját környezetük hozzállása, a közösségi média, a híroldalak és a fórumok is. Az elmúlt két év elbaltázott kísérletei pedig nem voltak jó hatással a vásárlási kedvre, erre példának a Star Wars Battlefront 2, Call of Duty: WW2, a Middle-earth: Shadow of War és az Asssassin's Creed Odyssey kapcsán kitört kisebb-nagyobb felhördülést hozza. Ugyanakkor a piac telítődni is látszik, és a jelentés megjegyzi:

“A lootboxok, battle pass-ok, booster packok és a kozmetikai elemek közt nincs hiány a játékon belüli monetizációs taktikáknak. Ezek a stratégiák ugyanakkor nem vesznek rá mindenkit, hogy további tartalmakat vásároljanak. A fejlesztőknek meg kell találniuk a legjobb módszert arra, hogy a játékosokból vásárlókat faragjanak és visszanyerjék a rosszul implementált modellekkel elvesztett bizalmat. A további tartalmakért való fizetési kedv megértése elengedhetetlen azon kiadók számára, akik hasonló modelleket vezetnének be játékaikban. A mikrotranzakciók sikere azon múlik, hogy a már bevált módszerek újabb iterációit hozzák létre. És bár fontos az innováció, hogy egy stagnáló piacot felélesszenek, de a hatékony monetizáció ugyanakkor sosem mehet az élvezetes és fair játékélmény rovására.”

Az utolsó félmondattal csak egyetérteni tudunk.

fortnite-csapat-kincseslada.jpg