A játékfejlesztésben eltöltött rövid pályafutásom alatt egyebek mellett rájöttem arra, hogy egy átvezető videót, mi több, akár csak egy in-game trailert nem két perc összerakni. Sok idő telik el a motion capture felvételektől a bemutatható videóig, legalábbis eddig így volt. A Hellblade: Senua’s Sacrifice viszont az Epic Games és a Ninja Theory egy olyan módszert használ, ami közelebb áll a filmkészítéshez, mint az eddig bevett módszer, ráadásul percekkel a mo. cap. felvételek elkészítése után már az átvezető is késznek nyilvánítható.
Az ötlet pofonegyszerű: élőben rögzítik és dolgozzák fel a felvételeket, hogy aztán immár in-game jelenetekként átdolgozzák és helyben megvágják az anyagot. Ezt a Ninja Theory és az Epic meg is mutatta az alanti videóban, amiben a Hellblade: Senua’s Sacrifice egyik átvezető videóját készítették el. A jelenet rögzítését követően a szaki szinte azonnal elkezdhetett dolgozni a jeleneten, és percekkel később már készen is volt vele.
A stúdió ezzel a módszerrel már el is nyert egy technikai díjat „Legjobb valósidejű grafika és interaktivitás” kategóriában.
Általánosságban értem, hogy jó az ha ilyesmire ( is ) sok energiát fektetnek, csak az a baj, ha ez mellett adott esetben maga a játék ( fejlesztése ) nem kap kellő figyelmet. Kicsit csömör mostanság, az ilyen-olyan grafikai, motion capture és hasonló technikai hír, közben meg a játék-történelem leg laposabb címei jönnek futószalagon. Na meg a remake-ek! :(
- továbbra is teljesen merev és élettelen a scene...
- átvezető, script ... na de mikor fogunk végre innovatív díjnyertes játékmenetről beszélni ?
Tényleg örülök, hogy ezzel is növelik a project globális minőség indexét, de ha ez mellé egy ezerszer látott lapos harcrendszer, fantáziátlan világ párosul, az egész nem ér semmit és felesleges pénzkidobás... :(
- továbbra is teljesen merev és élettelen a scene...
- átvezető, script ... na de mikor fogunk végre innovatív díjnyertes játékmenetről beszélni ?
Tényleg örülök, hogy ezzel is növelik a project globális minőség indexét, de ha ez mellé egy ezerszer látott lapos harcrendszer, fantáziátlan világ párosul, az egész nem ér semmit és felesleges pénzkidobás... :(