FOOL vagy nem FOOL?NightBagoly kolléga nemrég már beszámolt az Interplay friss kepesztéséről, és Jason D. Anderson (képeinken) felbérléséről. A sztori azonban ugye régebbi, hiszen ahogy azt korábban jómagam megírtam, az első lépés egy meglehetősen bonyolult pénzügyi tranzakció volt, melynek egyik kitétele az volt, hogy a csapat csak akkor lát pénzt, ha nekiállnak a Fallout MMOG készítésének. Az akkori hírek szerint ez el is indult, bár azóta kevés információ jelent meg róla.

Nos, a helyzet tisztázására a GameBanshee portál elkapta Jason D. Andersont egy interjúra. A képzőművészként dolgozgató jóembert 1994-ben bérelte fel az Interplay az USCF Chess projekthez, majd amikor látták, hogy érti a dolgát, rábízták előbb a Stonekeep, majd a Fallout dizájnját. Utóbbi projektnél ő volt a vezető művész: az interfész, a szörnyek, a világot alkotó „csempék” nagy része, a nyitómozi, plusz a karakterek egyharmada fűződik nevéhez, de besegített az izometrikus motor megtervezésébe is, és a doboztervet, valamint az artworköket is ő készítette - a többi ugye már történelem. Ezután a Fallout 2 prototípusát is megtervezte, majd amikor kezdett szétesni a cég, Timothy Cain és Leonard Boyarsky társaságában kiléptek, és 1998-ban megalakították a Troika Games csapatát (a lenti kép ebből az időszakból való), ennek dicstelen vége után pedig emberünk hátat fordított a játékiparnak, és ingatlanügynök (!) lett.

Jászón barátunk, elmondása szerint, a közelmúltban kipofozta, majd eladta régi házát, leköltözött szülővárosába, Phoenixbe, ott vett egy házikót maga és kis családja részére, azt is felújította, aztán rittyentett a szűkös hátsó kertbe egy szolid élményfürdőt és arborétumot, vízeséssel, díszkivilágítással, egyéb semmiségekkel. Amint ez is megvolt, rájött, hogy hiányzik neki a játékipar, így körülnézett meló után. A fent említett két régi haver közül Tim az NCSoft által idén októberben létrehozott, és persze egy újabb MMO-t hegesztő Carbine Studios csapatát, míg Leonard a Blizzardot erősíti; előbbihez nem akart menni, utóbbit inkább meg sem FOOL vagy nem FOOL?próbálta, viszont Herve Caen jó egy éve fűzőcskézte őt, így végül ráállt az üzletre. Annál is inkább, mert elmondása szerint ez a bizonyos Interplay MMOG egy olyan projekt, mely valóban megéri, hogy visszatérjen az iparba érte, és most nagyon boldog, hogy dolgozhat rajta. Első feladata az, hogy összeszedje a csapatot, és ezt nemcsak a képességek, hanem a játékszenvedély és elhivatottság alapján is végzi, tehát egy nagyon elszánt és lelkes, Blizzard-szintű bandát akar verbuválni.

Az interjú érdekes része az volt, amikor a külhoni kolléga megkérdezte: amin dolgozik jelenleg, az a Fallout Online, vagy sem, mire az volt a válasz: „Az Interplay egyetlen MMO-n dolgozik, és azt még formálisan nem jelentettük be, így nem beszélhetek róla.”. Most akkor ez mi az ördögöt is jelent - mégsem Fallout-témájú lesz a cucc, vagy ez csak körmönfont ködösítés? Részletekbe tehát nem ment bele (sajnos), annyit elmondott, hogy ő a mai MMOG-kből a történetmesélés kohézióját (a sztorit az ezernyi küldetés szétforgácsolja) és a karakterek hiteles fejlődését hiányolja (mint például hozol egy döntést, és az visszahat a figura személyiségére), így nyilván ő ezekre fog koncentrálni. Mindezek végén azt is kifejtette, hogy ha sikerül a visszatérése, örömmel dolgozna hagyományos, szólista RPG-n, vagy akár körökre osztott taktikai stratégián is – és reméli, hogy lesz erre lehetősége. Hm, azt azért én is, de egyelőre e titokzatos melóról derüljön már ki valami konkrétum...

(A lenti képek természetesen a Jason Anderson keze nyomát őrző első Falloutból származnak.)