
Nos, a helyzet tisztázására a GameBanshee portál elkapta Jason D. Andersont egy interjúra. A képzőművészként dolgozgató jóembert 1994-ben bérelte fel az Interplay az USCF Chess projekthez, majd amikor látták, hogy érti a dolgát, rábízták előbb a Stonekeep, majd a Fallout dizájnját. Utóbbi projektnél ő volt a vezető művész: az interfész, a szörnyek, a világot alkotó csempék nagy része, a nyitómozi, plusz a karakterek egyharmada fűződik nevéhez, de besegített az izometrikus motor megtervezésébe is, és a doboztervet, valamint az artworköket is ő készítette - a többi ugye már történelem. Ezután a Fallout 2 prototípusát is megtervezte, majd amikor kezdett szétesni a cég, Timothy Cain és Leonard Boyarsky társaságában kiléptek, és 1998-ban megalakították a Troika Games csapatát (a lenti kép ebből az időszakból való), ennek dicstelen vége után pedig emberünk hátat fordított a játékiparnak, és ingatlanügynök (!) lett.
Jászón barátunk, elmondása szerint, a közelmúltban kipofozta, majd eladta régi házát, leköltözött szülővárosába, Phoenixbe, ott vett egy házikót maga és kis családja részére, azt is felújította, aztán rittyentett a szűkös hátsó kertbe egy szolid élményfürdőt és arborétumot, vízeséssel, díszkivilágítással, egyéb semmiségekkel. Amint ez is megvolt, rájött, hogy hiányzik neki a játékipar, így körülnézett meló után. A fent említett két régi haver közül Tim az NCSoft által idén októberben létrehozott, és persze egy újabb MMO-t hegesztő Carbine Studios csapatát, míg Leonard a Blizzardot erősíti; előbbihez nem akart menni, utóbbit inkább meg sem

Az interjú érdekes része az volt, amikor a külhoni kolléga megkérdezte: amin dolgozik jelenleg, az a Fallout Online, vagy sem, mire az volt a válasz: Az Interplay egyetlen MMO-n dolgozik, és azt még formálisan nem jelentettük be, így nem beszélhetek róla.. Most akkor ez mi az ördögöt is jelent - mégsem Fallout-témájú lesz a cucc, vagy ez csak körmönfont ködösítés? Részletekbe tehát nem ment bele (sajnos), annyit elmondott, hogy ő a mai MMOG-kből a történetmesélés kohézióját (a sztorit az ezernyi küldetés szétforgácsolja) és a karakterek hiteles fejlődését hiányolja (mint például hozol egy döntést, és az visszahat a figura személyiségére), így nyilván ő ezekre fog koncentrálni. Mindezek végén azt is kifejtette, hogy ha sikerül a visszatérése, örömmel dolgozna hagyományos, szólista RPG-n, vagy akár körökre osztott taktikai stratégián is és reméli, hogy lesz erre lehetősége. Hm, azt azért én is, de egyelőre e titokzatos melóról derüljön már ki valami konkrétum...
(A lenti képek természetesen a Jason Anderson keze nyomát őrző első Falloutból származnak.)