Az IGN UK jelentése szerint a BMO Capital Markets Conference üzleti találkozón Thomas Tippl, az Activision/Blizzard pénzügyi főnöke arról beszélt, hogy cége szeretné a World of Warcraft üzleti modelljét átültetni az olyan sikeres franchise-okba, mint a Guitar Hero vagy a Call of Duty. És bár ez nem egyszerű művelet, a játékosok hamarosan számíthatnak az új megoldásra.
„Megvizsgálva a különféle online üzleti modelleket az online játék pénzügyi alapokra helyezésével kapcsolatban, kétségkívül ebben látunk potenciált. Remek tudásátadás-átvétel zajlik a Blizzard emberei és a mi online srácaink között”. -- mondta Tippl, majd így folytatta: „Miután a a Call of Duty nagy siker volt az Xbox Live és a PlayStation Network platformokon, sok tapasztalatot sikerült begyűjtenünk. Ennek jó része már beépítésre került a Battle.Net rendszerébe, és figyelembe vettük ezeket annak megtervezésénél. Azt hiszem, ez kölcsönösen előnyös, és számíthattok rá, hogy tesztelni fogunk, majd elindítunk további online pénzügyi modelleket a legnagyobb franchise-aink némelyikénél, mint amilyen a Call of Duty.”
Tippl azt is hozzátette, hogy szerinte ez egyenesen a rajongói bázis „kemény magjának” kívánsága, ők akarnak fizetni az extra szolgáltatásokért és tartalomért. Ismét csak őt idézve: „A játékosaink azt mondják, rengetegféle szolgáltatást és innovációt szeretnének megkapni, amely még nem áll rendelkezésükre. Eddig azt látjuk: a hardcore játékosok igénylik, hogy úgy a további tartalmakért, mint minden, a Blizzard által nyújtott szolgáltatásért fizethessenek.”
A pénzügyi főnök utóbbi kijelentését valószínűleg arra a felmérésre alapozza, amely júniusban szivárgott ki, és amelyet a Destructoid portál hozott nyilvánosságra. Eszerint ez az új szolgáltatás vagy egy speciális kiadás megvásárlásával vagy havi/negyedéves/éves díjért cserébe azt kínálja a játékosnak, hogy korábban hozzájuthat az olyan tartalmakhoz, mint a pályacsomagok és béták, egyedi módon szabhatja testre karakterét, tanulmányozhatja és megoszthatja másokkal az online statisztikákat, speciális játékmódok és kihívások válnak elérhetővé számára, illetve a csapatmenedzseléshez és a kompetitív játékhoz is extra lehetőségekhez jut. Mindez tehát kiegészítő csomag, amely a normál multi mellé vásárolható, de ugye ilyenkor egyrészt mindig felmerül a kérdés, hogy ez nem borítja-e fel az egyensúlyt a játékosok között, másrészt azért számomra a WoW-modell nem erről szól, ez ugyanis a koreai mikrotranzakciós megoldásra hajaz, ellentétben a World of Warcraft havidíjas rendszerével.
Egy dolog azonban biztos, ha az Activisionról van szó: fizetni fogunk, mint a katonatiszt...
„Megvizsgálva a különféle online üzleti modelleket az online játék pénzügyi alapokra helyezésével kapcsolatban, kétségkívül ebben látunk potenciált. Remek tudásátadás-átvétel zajlik a Blizzard emberei és a mi online srácaink között”. -- mondta Tippl, majd így folytatta: „Miután a a Call of Duty nagy siker volt az Xbox Live és a PlayStation Network platformokon, sok tapasztalatot sikerült begyűjtenünk. Ennek jó része már beépítésre került a Battle.Net rendszerébe, és figyelembe vettük ezeket annak megtervezésénél. Azt hiszem, ez kölcsönösen előnyös, és számíthattok rá, hogy tesztelni fogunk, majd elindítunk további online pénzügyi modelleket a legnagyobb franchise-aink némelyikénél, mint amilyen a Call of Duty.”
Tippl azt is hozzátette, hogy szerinte ez egyenesen a rajongói bázis „kemény magjának” kívánsága, ők akarnak fizetni az extra szolgáltatásokért és tartalomért. Ismét csak őt idézve: „A játékosaink azt mondják, rengetegféle szolgáltatást és innovációt szeretnének megkapni, amely még nem áll rendelkezésükre. Eddig azt látjuk: a hardcore játékosok igénylik, hogy úgy a további tartalmakért, mint minden, a Blizzard által nyújtott szolgáltatásért fizethessenek.”
A pénzügyi főnök utóbbi kijelentését valószínűleg arra a felmérésre alapozza, amely júniusban szivárgott ki, és amelyet a Destructoid portál hozott nyilvánosságra. Eszerint ez az új szolgáltatás vagy egy speciális kiadás megvásárlásával vagy havi/negyedéves/éves díjért cserébe azt kínálja a játékosnak, hogy korábban hozzájuthat az olyan tartalmakhoz, mint a pályacsomagok és béták, egyedi módon szabhatja testre karakterét, tanulmányozhatja és megoszthatja másokkal az online statisztikákat, speciális játékmódok és kihívások válnak elérhetővé számára, illetve a csapatmenedzseléshez és a kompetitív játékhoz is extra lehetőségekhez jut. Mindez tehát kiegészítő csomag, amely a normál multi mellé vásárolható, de ugye ilyenkor egyrészt mindig felmerül a kérdés, hogy ez nem borítja-e fel az egyensúlyt a játékosok között, másrészt azért számomra a WoW-modell nem erről szól, ez ugyanis a koreai mikrotranzakciós megoldásra hajaz, ellentétben a World of Warcraft havidíjas rendszerével.
Egy dolog azonban biztos, ha az Activisionról van szó: fizetni fogunk, mint a katonatiszt...
Haverom megvette a COD 6-ot és kb 5 óra alatt végig nyuzta a single részét. Kőnyőrgőm tudom hogy már elég sok játék multi kőzpontu, de azért minimum 10-11 órára lekőtő single részt nem let volna nagy baj csinálni neki. (bár így se rossz csak rővid.)
és még azt állítják hogy a játékosok akarnak fizetni....