Az IGN UK jelentése szerint a BMO Capital Markets Conference üzleti találkozón Thomas Tippl, az Activision/Blizzard pénzügyi főnöke arról beszélt, hogy cége szeretné a World of Warcraft üzleti modelljét átültetni az olyan sikeres franchise-okba, mint a Guitar Hero vagy a Call of Duty. És bár ez nem egyszerű művelet, a játékosok hamarosan számíthatnak az új megoldásra.
„Megvizsgálva a különféle online üzleti modelleket az online játék pénzügyi alapokra helyezésével kapcsolatban, kétségkívül ebben látunk potenciált. Remek tudásátadás-átvétel zajlik a Blizzard emberei és a mi online srácaink között”. -- mondta Tippl, majd így folytatta: „Miután a a Call of Duty nagy siker volt az Xbox Live és a PlayStation Network platformokon, sok tapasztalatot sikerült begyűjtenünk. Ennek jó része már beépítésre került a Battle.Net rendszerébe, és figyelembe vettük ezeket annak megtervezésénél. Azt hiszem, ez kölcsönösen előnyös, és számíthattok rá, hogy tesztelni fogunk, majd elindítunk további online pénzügyi modelleket a legnagyobb franchise-aink némelyikénél, mint amilyen a Call of Duty.”
Tippl azt is hozzátette, hogy szerinte ez egyenesen a rajongói bázis „kemény magjának” kívánsága, ők akarnak fizetni az extra szolgáltatásokért és tartalomért. Ismét csak őt idézve: „A játékosaink azt mondják, rengetegféle szolgáltatást és innovációt szeretnének megkapni, amely még nem áll rendelkezésükre. Eddig azt látjuk: a hardcore játékosok igénylik, hogy úgy a további tartalmakért, mint minden, a Blizzard által nyújtott szolgáltatásért fizethessenek.”
A pénzügyi főnök utóbbi kijelentését valószínűleg arra a felmérésre alapozza, amely júniusban szivárgott ki, és amelyet a Destructoid portál hozott nyilvánosságra. Eszerint ez az új szolgáltatás vagy egy speciális kiadás megvásárlásával vagy havi/negyedéves/éves díjért cserébe azt kínálja a játékosnak, hogy korábban hozzájuthat az olyan tartalmakhoz, mint a pályacsomagok és béták, egyedi módon szabhatja testre karakterét, tanulmányozhatja és megoszthatja másokkal az online statisztikákat, speciális játékmódok és kihívások válnak elérhetővé számára, illetve a csapatmenedzseléshez és a kompetitív játékhoz is extra lehetőségekhez jut. Mindez tehát kiegészítő csomag, amely a normál multi mellé vásárolható, de ugye ilyenkor egyrészt mindig felmerül a kérdés, hogy ez nem borítja-e fel az egyensúlyt a játékosok között, másrészt azért számomra a WoW-modell nem erről szól, ez ugyanis a koreai mikrotranzakciós megoldásra hajaz, ellentétben a World of Warcraft havidíjas rendszerével.
Egy dolog azonban biztos, ha az Activisionról van szó: fizetni fogunk, mint a katonatiszt...
„Megvizsgálva a különféle online üzleti modelleket az online játék pénzügyi alapokra helyezésével kapcsolatban, kétségkívül ebben látunk potenciált. Remek tudásátadás-átvétel zajlik a Blizzard emberei és a mi online srácaink között”. -- mondta Tippl, majd így folytatta: „Miután a a Call of Duty nagy siker volt az Xbox Live és a PlayStation Network platformokon, sok tapasztalatot sikerült begyűjtenünk. Ennek jó része már beépítésre került a Battle.Net rendszerébe, és figyelembe vettük ezeket annak megtervezésénél. Azt hiszem, ez kölcsönösen előnyös, és számíthattok rá, hogy tesztelni fogunk, majd elindítunk további online pénzügyi modelleket a legnagyobb franchise-aink némelyikénél, mint amilyen a Call of Duty.”
Tippl azt is hozzátette, hogy szerinte ez egyenesen a rajongói bázis „kemény magjának” kívánsága, ők akarnak fizetni az extra szolgáltatásokért és tartalomért. Ismét csak őt idézve: „A játékosaink azt mondják, rengetegféle szolgáltatást és innovációt szeretnének megkapni, amely még nem áll rendelkezésükre. Eddig azt látjuk: a hardcore játékosok igénylik, hogy úgy a további tartalmakért, mint minden, a Blizzard által nyújtott szolgáltatásért fizethessenek.”
A pénzügyi főnök utóbbi kijelentését valószínűleg arra a felmérésre alapozza, amely júniusban szivárgott ki, és amelyet a Destructoid portál hozott nyilvánosságra. Eszerint ez az új szolgáltatás vagy egy speciális kiadás megvásárlásával vagy havi/negyedéves/éves díjért cserébe azt kínálja a játékosnak, hogy korábban hozzájuthat az olyan tartalmakhoz, mint a pályacsomagok és béták, egyedi módon szabhatja testre karakterét, tanulmányozhatja és megoszthatja másokkal az online statisztikákat, speciális játékmódok és kihívások válnak elérhetővé számára, illetve a csapatmenedzseléshez és a kompetitív játékhoz is extra lehetőségekhez jut. Mindez tehát kiegészítő csomag, amely a normál multi mellé vásárolható, de ugye ilyenkor egyrészt mindig felmerül a kérdés, hogy ez nem borítja-e fel az egyensúlyt a játékosok között, másrészt azért számomra a WoW-modell nem erről szól, ez ugyanis a koreai mikrotranzakciós megoldásra hajaz, ellentétben a World of Warcraft havidíjas rendszerével.
Egy dolog azonban biztos, ha az Activisionról van szó: fizetni fogunk, mint a katonatiszt...
Hahahahahahha.Le is ugrom a kocsmába egy sörre.
Amugy ez a hír már néhány hónapja elöjött egyszer.
Azért nem tudom,hogy hogy lehet akkora pofájuk,hogy még havidíjat is kérnek a már drága pénzért megvett játékért. Az lehet,hogy sokat dolgoznak velük,de ez így akkor sem jó.
elképzelem amint otthon CoDoznak az emberek és a körmüket rágják h mikor fizethetnek valami tartalamoért..... és ink kikapcsolja a játékot és fizetnivalót keres
de am ilyet is csak az Activison csinálhat...a pénzéhség
Amúgy szerintem ebből nemlesz semmi talán kipróbálják a következő codon tehát azt alig fogják megvennis
Amugy ha ezt sikerűl nekik bevezetniük akkor ne csodálkozanak rajta hogy alig - alig fogják majd a játékukat megvenni.
Akkor megtörik a nagy Call of Duty rajongói erőm, kihajítom a 10 ezer forintos játékot a tudjátok hova... Nehogy már, pénz pénz pénz.... Végül úgy is ők szívnak ha így folytatják. Elesnek a még várható jövedelmektől is.
A nagyobb multiplayeres játékosoknak ez totál halál lesz... Én is meg fogok őrülni.
Azért gondolkozhatnának kicsit, lehet nehezükre esik mert a sok pénz elviszi a gondolkodó képességüket.
Kíváncsi vagyok rá, hogy egy utópisztikus világban, ahol nem lenne kalózkodás, csakis tisztességes polgárok (ez már az ember természetéből kifolyólag is lehetetlen - de pont ezért utópia ), akik megveszik a játékokat, ott vajon mi lenne.
Nem támogatom a warezt, sőt, látom én is, hogy részben nagy károkat csinál mind a PC-nek, mind a konzolos eladásoknak (mert azért naiv dolog azt kijelenteni, hogy konzolon nincs törtjáték...), s ez baj, de nemcsak ez okozza. Ha nem létezne illegális letöltési lehetőség, attól még ugyanúgy lehet, hogy meglépnének ilyen, sőt, ilyenebb lehetőségeket is. Hiszen warez nélkül nem lenne egy amolyan "kontrolláló tényező", mely arra ösztönözné a fejlesztőket, hogy "álljunk már meg, s csalogassuk valahogy vissza a játékosokat az eredeti szoftverekhez". Akkor mindenki szépen megvenné, ha akarna játszani, mert más lehetőség nem lenne. Így persze ott van, hogy van, aki nem vesz, de szerintem azért sokan vennének is. Ezekkel pedig akármit meg lehetne csinálni, hiszen nem lenne warez. Jönnének is szerintem a különféle DLC-k, melyek egy-egy játékbeli fegyverfejlesztést tartalmaznának, 5-10 dolláros ár ellenében...
Szóval elég egyszerű azt állítani, hogy mindennek az oka az illegális letöltés és a kalózkodás. Részben lehet, de ott van a gazdasági válság, az infláció is, melynek következtében a fejlesztőknek is egyre több pénzt kell szerezniük.
Na, meg ugyebár ott van az ember ősi "bűne" is, vagyis az elégedetlenség. Nem hinném, hogy egy warezmentes világban a fejlesztői/kiadói kapzsiság nem termelne ki ilyen ötleteket, hogy "a rajongók szeretnék, ha fizetőssé tennénk minden szirszart, ami a játékhoz kapcsolódik".
Persze másfelől elismerhetjük, hogy rengeteg munkájuk van benne, de azért abban a bolti árban jócskán benne van az ellenértéke is ennek, legalábbis a magyarországi árakból így látszik (de, ha jól tudom, a MW2 külföldi ára is igen borsosnak számít). Egy MMO és egy ilyen multis játék azért nagyban különbözik. Ugyan itt is van patchelés, meg szerverfenntartás, de azért az közel sem ugyanaz a horderejű munka, mint a folyamatos support egy dinamikus MMORPG-ben. Egy WoW-ért azért inkább fizetek havonta 3000-et...
mindent rálehet fogni a warezra, warez volt, van és lesz....
szerintem a warez ellen amúgy is jobb megoldás hogy 12ezer helyett (am steamen a MW2 16ezer FT) 6-7 ezerért adjanak egy játékot...
ezt a Tippl nevű emberkét pedig szívesen meglátogatnám és
Egyébként ez most a már kiadott játékokra vonatkozik, vagy a jövőben érkezőkre?
LOOOL!!!!!444 Ezt ők tényleg elhiszik? Szerintem maguk sem...
"Egy dolog azonban biztos, ha az Activisionról van szó: fizetni fogunk, mint a katonatiszt... "
Már aki... Eddig sem mozdítottak a CoD multik, s bár már mostanában kezdtem volna rákattanni erre a "fejlődős multira", ezek után garantáltan nem fogok beruházni rá a multi miatt.
Ne csodálkozzanak, ha más is így tesz majd. Persze bizonyára ez a jövő: húzzunk le minél több pénzt a játékainkra rákattant szerencsétlenekről. Szóval mi, akik még a régi idők "ingyenes multijait" szoktuk meg, kussolhatunk is, mert ennek mostantól semmi jogalapja nem lesz.
Mondjuk a mikrotranzakció még nem akkora "baj", hiszen az alapdolgok ingyenesek maradnak, csak hát dedikált szerver nélkül kissé nehezen tudom elképzelni, hogy ne váljon "kötelezően választható" lehetőséggé a fizetés.
Majd, ha multimilliárdos leszek, mint a WoW-ból és egyéb játékokból meggazdagodó Activision/Blizzardos emberkék és legnagyobb problémám a sövény formára nyírása lesz, akkor feltétlenül támogatni fogom e rendszert . De addig az én pénzemből nem sokat fognak látni. (Főleg ilyen alapárak mellett, mint a 13K-s Modern Warfare 2 (ami most ugyan 9990 Ft, de akció van, ugyebár) . Ezek után kérdezem én, hogy vajon megéri-e így is beruházni rá azok szerint, akik lehurrogtak annak idején, mikor felvetettem, hogy drágák a COD-játékok...)