Az IGN UK jelentése szerint a BMO Capital Markets Conference üzleti találkozón Thomas Tippl, az Activision/Blizzard pénzügyi főnöke arról beszélt, hogy cége szeretné a World of Warcraft üzleti modelljét átültetni az olyan sikeres franchise-okba, mint a Guitar Hero vagy a Call of Duty. És bár ez nem egyszerű művelet, a játékosok hamarosan számíthatnak az új megoldásra.
„Megvizsgálva a különféle online üzleti modelleket az online játék pénzügyi alapokra helyezésével kapcsolatban, kétségkívül ebben látunk potenciált. Remek tudásátadás-átvétel zajlik a Blizzard emberei és a mi online srácaink között”. -- mondta Tippl, majd így folytatta: „Miután a a Call of Duty nagy siker volt az Xbox Live és a PlayStation Network platformokon, sok tapasztalatot sikerült begyűjtenünk. Ennek jó része már beépítésre került a Battle.Net rendszerébe, és figyelembe vettük ezeket annak megtervezésénél. Azt hiszem, ez kölcsönösen előnyös, és számíthattok rá, hogy tesztelni fogunk, majd elindítunk további online pénzügyi modelleket a legnagyobb franchise-aink némelyikénél, mint amilyen a Call of Duty.”
Tippl azt is hozzátette, hogy szerinte ez egyenesen a rajongói bázis „kemény magjának” kívánsága, ők akarnak fizetni az extra szolgáltatásokért és tartalomért. Ismét csak őt idézve: „A játékosaink azt mondják, rengetegféle szolgáltatást és innovációt szeretnének megkapni, amely még nem áll rendelkezésükre. Eddig azt látjuk: a hardcore játékosok igénylik, hogy úgy a további tartalmakért, mint minden, a Blizzard által nyújtott szolgáltatásért fizethessenek.”
A pénzügyi főnök utóbbi kijelentését valószínűleg arra a felmérésre alapozza, amely júniusban szivárgott ki, és amelyet a Destructoid portál hozott nyilvánosságra. Eszerint ez az új szolgáltatás vagy egy speciális kiadás megvásárlásával vagy havi/negyedéves/éves díjért cserébe azt kínálja a játékosnak, hogy korábban hozzájuthat az olyan tartalmakhoz, mint a pályacsomagok és béták, egyedi módon szabhatja testre karakterét, tanulmányozhatja és megoszthatja másokkal az online statisztikákat, speciális játékmódok és kihívások válnak elérhetővé számára, illetve a csapatmenedzseléshez és a kompetitív játékhoz is extra lehetőségekhez jut. Mindez tehát kiegészítő csomag, amely a normál multi mellé vásárolható, de ugye ilyenkor egyrészt mindig felmerül a kérdés, hogy ez nem borítja-e fel az egyensúlyt a játékosok között, másrészt azért számomra a WoW-modell nem erről szól, ez ugyanis a koreai mikrotranzakciós megoldásra hajaz, ellentétben a World of Warcraft havidíjas rendszerével.
Egy dolog azonban biztos, ha az Activisionról van szó: fizetni fogunk, mint a katonatiszt...
„Megvizsgálva a különféle online üzleti modelleket az online játék pénzügyi alapokra helyezésével kapcsolatban, kétségkívül ebben látunk potenciált. Remek tudásátadás-átvétel zajlik a Blizzard emberei és a mi online srácaink között”. -- mondta Tippl, majd így folytatta: „Miután a a Call of Duty nagy siker volt az Xbox Live és a PlayStation Network platformokon, sok tapasztalatot sikerült begyűjtenünk. Ennek jó része már beépítésre került a Battle.Net rendszerébe, és figyelembe vettük ezeket annak megtervezésénél. Azt hiszem, ez kölcsönösen előnyös, és számíthattok rá, hogy tesztelni fogunk, majd elindítunk további online pénzügyi modelleket a legnagyobb franchise-aink némelyikénél, mint amilyen a Call of Duty.”
Tippl azt is hozzátette, hogy szerinte ez egyenesen a rajongói bázis „kemény magjának” kívánsága, ők akarnak fizetni az extra szolgáltatásokért és tartalomért. Ismét csak őt idézve: „A játékosaink azt mondják, rengetegféle szolgáltatást és innovációt szeretnének megkapni, amely még nem áll rendelkezésükre. Eddig azt látjuk: a hardcore játékosok igénylik, hogy úgy a további tartalmakért, mint minden, a Blizzard által nyújtott szolgáltatásért fizethessenek.”
A pénzügyi főnök utóbbi kijelentését valószínűleg arra a felmérésre alapozza, amely júniusban szivárgott ki, és amelyet a Destructoid portál hozott nyilvánosságra. Eszerint ez az új szolgáltatás vagy egy speciális kiadás megvásárlásával vagy havi/negyedéves/éves díjért cserébe azt kínálja a játékosnak, hogy korábban hozzájuthat az olyan tartalmakhoz, mint a pályacsomagok és béták, egyedi módon szabhatja testre karakterét, tanulmányozhatja és megoszthatja másokkal az online statisztikákat, speciális játékmódok és kihívások válnak elérhetővé számára, illetve a csapatmenedzseléshez és a kompetitív játékhoz is extra lehetőségekhez jut. Mindez tehát kiegészítő csomag, amely a normál multi mellé vásárolható, de ugye ilyenkor egyrészt mindig felmerül a kérdés, hogy ez nem borítja-e fel az egyensúlyt a játékosok között, másrészt azért számomra a WoW-modell nem erről szól, ez ugyanis a koreai mikrotranzakciós megoldásra hajaz, ellentétben a World of Warcraft havidíjas rendszerével.
Egy dolog azonban biztos, ha az Activisionról van szó: fizetni fogunk, mint a katonatiszt...
Utalva egy régebbi gurus cikkre: Na Ők teszik tönkre a játékipart. Kredencet meg meg kell kövezni, csak úgy, na meg a jóhírekért (szigorúan szén alapú kőzetekkel).
Már gyomorforgató amit művelnek...
Remélem, nem fog odáig jutni a dolog, hogy végül a Battle.net is fizetős legyen.
de ez h a hardcore gémerek külön fizetnének érte és főleg h AKARNAK is érte ez azért fájt de legalább 1 jót röhögtem rajta remélem Diablo3-mat ill Starcraft2 öt és a többi blizardos dolgot nem akarják ilyenre csinálni -.-
#48 Ezt a peticíót és annyira fogja komolyan venni az Activision, mint a dedikált szervereset.
Nem volt elég a sok botrányból, de még ez is?
Akik meg az iwnettől azt remélik, hogy a steam-es keretnek hála nem lesznek csíterek, súlyosan tévednek. A steam VAC rendszere is mondhatni könnyen kikerülhető. Ha előbb nem is, de pár héten belül biztos lesz már jó pár csaló a szervereken.
Ami a single player részét illeti: szép-szép, egyik havernál láttam, 1x biztos le lehet játszani, de gyakorlatilag mintha csak a 4-nek egy nagyobb kiegészítője lenne. Számomra a multis része halott ügy, a single része meg nekem nem ér meg 12ezret. Csak azért hogy 1x lejátszam. Esetleg ha annyira jó a fílingje, mint a 4-nek, akkor talán annak a mintájára későbbiekben még párszor végigvinném. Majd akkor adok ki rá pénzt, ha majd lemegy az ára. Akár 1,5-2 év múlva. 4-5ezret még megérne (és még azon is lenne hasznuk, pláne hogy ilyen eladás mellett lassan meg is térült nekik a fejlesztés meg minden).
De a steaman való tört játékkal való gémeléssel kapcs. nem egy ismerősöm/barátom van aki kalóz verzióval tolja de a steam nem akadály nekik,vagy csak ennyire hackerek?
Mert hogy a szerverek fenntartása is pénzbe kerül? A cod5-ig dedikált szervereken ment a játék, így az a fejlesztőnek és a kiadónak sem került egy fillérjébe sem. Ugye főként klánok béreltek szervereket, és fizették maguknak. És mivel így minden országban számos szerver futott, nem volt probléma közeli, kis pingű szervert találni. Plusz mindenki a saját szája íze szerint beállíthatta a szerverét. Modokról és extra pályákról (amiket nem az Activision készített) már ne is beszéljünk. Hisz eddig ezek vitték előre a játék multi részét hosszú évek óta. A cod5-ben ugye ez a lehetőség eddig nem nagyon van, de legalább patchekkel mindig adtak új, igen jól kidolgozott és játszható pályákat.
Na most az IW-nettel egyrészt el lehet felejteni mind a sok extrát, amire dedikáltnál lehetőség volt. El lehet felejteni a kis pingeket, mert van pár amerikai szerver, van 1-2 európai szerver, persze nem a földrajzilag is középen lévő kishazánkban, hanem Angliában, talán lesz a franciáknál is. Nálunk a büdös életben nem lesz. Ha legalább valamelyik szomszédos országban lenne...
Mert hogy sokba került a játék fejlesztése, meg a kiadónak a sok reklám? Már az előrendeléseknél is látszott, hogy kasszasiker lesz. Megjelenés napján elfogyott csak a britteknél 1.2 millió példány!!! Rekord. És ez a tendencia kb. folytatódott is a következő napokban is. Ezzel szemben nézzük meg csak az Aion-t. Abból hetek alatt adtak el (majd egy hónap) több mint 900ezer példányt Európában és Amerikában összesen, mégis a kiadó és a fejlesztők is összetették a két kezüket a számok láttán, és nagyon boldogok.
Az Activision egyszerűen vérszemet kapott és hihetetlen pénzéhes lett. Hisz emlékeztek még egy korábbi interjúra a cég igazgatójával? Ő kerek perec megmondta, hogy szíve szerint ennél is drágábban adná. Persze, neki nem jelent anyagi problémát megvenni.
Én eddig megvettem az összes cod-ot, az 5-ig bezárólag, de így ennek vége. Bár már az 5-ért is mintha a fogamat húzták volna. Pláne hogy pár hónappal később már volt egy online boltban akciósan 6000 körül. Na annak örültem.
Ha legalább a dedikált szerver részét visszaadnák, és a multi a megszokott mederben menne tovább, csak már steam-es köntösben, akkor én is megvenném. De így nem. A kis extra cuccokért meg fizessen aki akar. Nem sokan lesznek. Ha havidíjassá tennék a WoW példájára, akkor maguk alatt vágnák a fát. Azonnal kiürülnének a szerverek, az emberek meg visszamennének a cod2-4-5 szerverekre. Alig maradna pár manus, aki ezért hajlandó lenne fizetni. Pláne hogy szinte üresek a szerverek.
Innen nézve szerintem már a CoD MMO is halott ötlet. Az már nem is cod lenne.
És minek vegyek évente egy újabb és elcseszettebb codot, ha ott vannak még a régiek, amikkel évek óta játszok, és egyáltalán nem unom őket. Ahogy más sem.
Bocsi a regényért. De ez már felháborító.