A Red 5 még 2005-ben alakult, a Blizzard volt munkatársaiból. Nem akárkikről van azonban szó -- a World of Warcraft kulcsfiguráiról: a három alapító Mark Kern, aki a játék készítését irányította, William Petras, a volt művészeti vezető, és Taewon Yon, aki a WoW ázsiai beindítását felügyelte. Hozzájuk csatlakozott egy másik legendás figura, a felejthetetlen Sierra-klasszikus Starsiege: Tribes főtervezője, Scott Youngblood. Sajnos eléggé döcögősen indult az életük, hiszen először toborozni kezdtek új embereket, aztán 2009-ben bezárták a sanghaji irodát, idén kirúgtak 30 embert, majd márciusban eladták részvényeik többségét a kínai The9 kiadónak. Akkor már azt hittük, soha nem lesz a korábban többször is meglebegtetett első játékukból semmi. Nos, lesz...
A PAX-on ugyanis bemutatták a készülő terméket, melynek neve FireFall, és leginkább az emlegetett Tribes és a Borderlands elegyének tűnik. A sztori nem valami egetrengető: 200 év múlva felfedeznek egy tiszta energiaforrást, melyet crystite-nek neveznek el, és amelyért bejelentkezik egy nem épp barátságos szándékú energiavihar, a Melding, ez aztán jól le is amortizálja bolygónkat. A túlélőknek össze kell fogniuk, ha nem akarják, hogy kihaljon az emberi faj – ám szegény embert az ég is húzza alapon ekkor bekopog egy idegen faj, a vérszomjas The Chosen, így már két ellenséggel kell szembenéznünk.
A FireFall nem MMOG, ám ahhoz hasonlóan nyitott, dinamikus világú, amelyben több száz játékos harcolhat egymás ellen vagy egymás mellett, azaz csapat alapú kompetitív és kooperatív módokat egyaránt találunk a csomagban. A játék érdekessége az úgynevezett battleframe technológiába rejlik; ezek különleges harci eszközök, hasonlatosak a Crysis nanoruhájához, azaz magunkra ölthetőek, és használatuk előnyöket biztosí viselőjüknek egy adott szituációban – más battleframe-et kell tehát felhúznunk, ha a feladatunk belopakodni az ellenséges vonalak mögé, mást egy „mindent bele” támadáshoz, és mást, ha bajtársainkat kell támogatni Ezeket a „harci kereteket” teljesen személyre szabhatjuk, sőt menet közben is átvariálhatjuk őket, hogy minél jobban igazodjanak harci stílusunkhoz és a választott taktikánkhoz. (Úgy is fogalmazhatjuk, hogy a játék kaszt alapú, de itt úgy választunk osztályt, hogy szó szerint magunkra öltjük a mérnök, kommandós, harcos gúnyáját, és vele együtt képességeit...)
A FireFall alapvetően ingyenes lesz, tehát sem a játékért, sem a frissítésekért, új tartalmakért nem kell fizetnünk, viszont lesz egy piactér, ahol jó pénzért vásárolhatunk magunknak különböző bónuszokat, ez azonban az ígéretek szerint nem fog senkinek előnyt jelenteni. Akit érdekel a játék, már jelentkezhet a bétatesztre a hivatalos oldalon – idő van rá, hiszen a tervek szerint 2011 végén esedékes a piacra kerülés.
Cinematic trailer
Játékmenet-videó
A PAX-on ugyanis bemutatták a készülő terméket, melynek neve FireFall, és leginkább az emlegetett Tribes és a Borderlands elegyének tűnik. A sztori nem valami egetrengető: 200 év múlva felfedeznek egy tiszta energiaforrást, melyet crystite-nek neveznek el, és amelyért bejelentkezik egy nem épp barátságos szándékú energiavihar, a Melding, ez aztán jól le is amortizálja bolygónkat. A túlélőknek össze kell fogniuk, ha nem akarják, hogy kihaljon az emberi faj – ám szegény embert az ég is húzza alapon ekkor bekopog egy idegen faj, a vérszomjas The Chosen, így már két ellenséggel kell szembenéznünk.
A FireFall nem MMOG, ám ahhoz hasonlóan nyitott, dinamikus világú, amelyben több száz játékos harcolhat egymás ellen vagy egymás mellett, azaz csapat alapú kompetitív és kooperatív módokat egyaránt találunk a csomagban. A játék érdekessége az úgynevezett battleframe technológiába rejlik; ezek különleges harci eszközök, hasonlatosak a Crysis nanoruhájához, azaz magunkra ölthetőek, és használatuk előnyöket biztosí viselőjüknek egy adott szituációban – más battleframe-et kell tehát felhúznunk, ha a feladatunk belopakodni az ellenséges vonalak mögé, mást egy „mindent bele” támadáshoz, és mást, ha bajtársainkat kell támogatni Ezeket a „harci kereteket” teljesen személyre szabhatjuk, sőt menet közben is átvariálhatjuk őket, hogy minél jobban igazodjanak harci stílusunkhoz és a választott taktikánkhoz. (Úgy is fogalmazhatjuk, hogy a játék kaszt alapú, de itt úgy választunk osztályt, hogy szó szerint magunkra öltjük a mérnök, kommandós, harcos gúnyáját, és vele együtt képességeit...)
A FireFall alapvetően ingyenes lesz, tehát sem a játékért, sem a frissítésekért, új tartalmakért nem kell fizetnünk, viszont lesz egy piactér, ahol jó pénzért vásárolhatunk magunknak különböző bónuszokat, ez azonban az ígéretek szerint nem fog senkinek előnyt jelenteni. Akit érdekel a játék, már jelentkezhet a bétatesztre a hivatalos oldalon – idő van rá, hiszen a tervek szerint 2011 végén esedékes a piacra kerülés.
Cinematic trailer
Játékmenet-videó
AZONBAN a arcmegvilágítos vállpáncél nagyon sz@r és nem csak itt..
egy lövész vagy egy ilyen bogár sötétben lazán és könnyedén lő/vetődik az ember torkára.. ez nekem nem tetszik, jól néz ki de baromság... Tudom szőrszálhasítás
főként a szörnyek
A személyre szabhatóságuk persze más tészta, ebben tényleg újíthat a játék, itt csak az a kérdés, mennyire lehet majd kombinálni az alap gúnyák képességeit...
A fejlesztők utolsó, "nem fognak előnyt biztosítani a pénzes kütyük" állítására pedig csak somolygok, nem sok játékkal találkoztam, ahol ez tényleg megvalósult volna eddig, elvégre profitot valahogy kell hoznia a névleg ingyenes játéknak is...