Szóval kijött a Final Fantasy XV Windows Edition, az áprilisi számban annak rendje és módja szerint le is teszteltük, és hát nem árulok el nagy titkot azzal, hogy egyébként meg voltunk elégedve a programmal. Az utóbbi évek egyik legvártabb japán szerepjátékának PC-s változata egy felbővített, tartalmi szempontból kifejezetten erős játék lett, ami ezen felül nagyon jól is néz ki – és akkor itt jönnek be a képbe a Final Fantasy XV Windows Edition Nvidia-exkluzív megoldásai.
Az történt ugyanis, hogy a Square Enixnél senki sem értett a PC-hez, a fejlesztést vezető Tabada Hadzsime ezért úgy döntött, segítséget kér a windowsos átirat elkészítéséhez. Ehhez részben maga a Microsoft nyújtott segédkezet (a játék ugye csak Windows 10-en futtatható), részben pedig az az Nvidia, ami ugye a konzolos előnyét elvesztve a PC-s high-end konfigurációk világában talált igazán magára. Az eredmény egy olyan PC-s Final Fantasy XV lett, ami mondhatni bármilyen gamer-PC-n jól érzi magát, a teljes pompájához viszont 4K-s monitorra és ahhoz való Nvidia GPU-ra lesz szükségünk.
Kezdjük azzal, hogy a szerényen csak Ultimate Qualitynak keresztelt beállításokhoz le kell töltenünk egy 65 GB-os (!) 4K-s textúracsomagot – ezzel a játék mérete 150 GB-ra nő. Amennyiben ez megvan, és a felbontást is beállítottuk, jöhetnek az Nvidia saját effektjei, amiket a chipgyártó az Nvidia Gameworks nevű adatpakkal tett elérhetővé. Ez egy olyan middleware-gyűjtemény, amellyel – értő kezek között, persze – bármely fejlesztő Nvidia-specifikussá teheti a játékát, és bár sok esetben ez nem igazán éri meg (lásd Watch Dogs), a Final Fantasy XV Windows Editionnél nagyon is tudták a fejlesztők, hogyan kell foglalkozni a csúcskategóriás GeForce-okból kihozható effektparádéval.
Az Nvidia HairWorksnek nevezett szőr- és hajszimuláció például minden egyes bundás lényt sokszorosan élethűbbé varázsol, ennek hála szálanként hullámzik a szőr a szélben – vagy épp a pengék érintése okán. Aztán, ott van az Nvidia Flow, amit a részecskeeffektek valós idejű szimulálására fejlesztettek ki; ennek köszönhetően néz ki olyan brutálisan élethűen Ignis tábortüze. A VXAO az általános bevilágítást, a finomított árnyékok pedig az arcok élességét tekerik maximumra. Mindezt pedig akár first person-módban is megcsodálhatjuk.
Az eredmény tehát impresszív, ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy megéri-e csak ezek miatt az extrák miatt Nvidia-kártyába invesztálni. Nos, bár valóban klassz látni a hatalmas fantasy tulkok bundájának finom ringását, a válasz ettől még nem; főleg nem ilyen eszelős VGA-árak mellett. Ugyanakkor, ha van már egy erős gépetek, amihez urambocsá’ 4K monitor és Nvidia kártya járt, akkor a Final Fantay XV: Windows Edition egy határozottan ajánlott vétel, mert ez a játék tényleg mutat egyet s mást a szép grafikához szokott szemeknek.