Az első részben Sandra Bullock Malorie Hayes-t alakította, aki túlélő volt egy poszt-apokaliptikus világban, amely hirtelen megtelt rejtélyes lényekkel, amelyek láttán az emberek azonnal öngyilkosok lettek. A Madarak a dobozban – Barcelona főszereplője Sebastián (Mario Casas), aki szintén egy túlélő, és akinek Barcelonában különféle fenyegetésekkel és kihívásokkal kell szembenéznie, többek között a már említett félelmetes lényekkel, akik Európába is áttelepültek. A film elején még csak azt láthatjuk, amint Sebastián a lányával, Annával (Alejandra Howard) görkorcsolyáznak önfeledten egy lezárt épületben, majd hangokat hallanak odakintről. A Madarak a dobozban – Barcelona nem időzik sokat a felvezetéssel: itt már a poszt-apokaliptikus világrend közepén járunk. A katasztrófa megtörtént, a lények hónapok óta a mindennapok részét képezik és a maroknyi túlélő – akik nem haltak meg az első napokban – megtanult alkalmazkodni hozzájuk.

bb1.jpg

Az utcákra csak bekötött szemmel lehet menni, a tájékozódást kifeszített huzalok és vakvezető kutyák segítik (akiknek a szeme szintén be van kötve), a helyzet pedig napról-napra egyre rosszabb. Nem elég, hogy a lények odakinn portyáznak, egyesek egyfajta különös vallást kezdtek kiépíteni köréjük (róluk már volt szó az első filmben is, igaz, akkor csak pedzegették a témát) és mindenképp rá akarnak venni másokat is, hogy LÁSSÁK ezeket a rémségeket. Sebastián és Anna belefutnak egy csoportba, akik éppen lootolgatnak az utcákon. Sebastián elmondja nekik, hogy ő egy egykori mérnök, és tudja, hol van egy használható generátor, ha áramforrás kellene. Csak egy menedékre van szüksége – az éjszaka azonban borzalmas eseményeket tartogat. Spoilerezni nem szeretnék, de a Madarak a dobozban – Barcelona egész ügyesen építi fel a sztorit és a karaktereket. Kapunk hónapokkal korábbi jeleneteket és ezekben láthatjuk, hogyan uralkodott el a pánik és a rettegés az országban. A legizgalmasabb, leglátványosabb részek mind ezekhez köthetők, bár a legnagyobb ostobaságot is itt követték el a készítők. Nevezetesen Sebastián feleségéről van szó, aki az apokalipszis kellős közepén, mikor mindenki fejvesztve rohan és menekül (gyalog vagy autóval), lazán átszalad körülnézés nélkül az úton (kétszer), hiszen miféle baj történhet, ugye?

bb2.jpg

Ezen a ponton egy kicsit leolvadt az arcom, de folytattam tovább a filmet, mert egyébként is imádom a poszt-apokaliptikus produkciókat. A főszereplő később összetalálkozik egy másik csoporttal, akiket a brit-spanyol Claire (Georgina Campbell) vezet. Hozzájuk csapódik, és mire a néző felfoghatná, hogy egyébként Claire gyanúsan ugyanolyan ruhákban mászkál, mint Sandra Bullock az előző részben, már kinn is vannak az utcán és újabb kalandokba keverednek. A Montjuic kastélyban a pletykák szerint túlélők rejtőzködnek, így a kis csapat a nyakába veszi a várost és megpróbálnak eljutni az épületig. Ez persze egyáltalán nem olyan egyszerű és a Madarak a dobozban – Barcelona valahol itt esik teljesen szét. Nincs meg benne az a titokzatosság, mint az előző részben. A szereplők mennek A-ból B-be és közben történnek különféle események, de a film inkább karakterközpontú: a készítők úgy gondolták, hogy Sebastián sokkal érdekesebb, mint maga a poszt-apokaliptikus világ, amibe belehelyezték. A látvány elég felemás, ugyanis az elhagyatott, kiégett roncsokkal és hidakról lógó hullákkal teli Barceona igen impozáns látványt nyújt, aztán viszont látunk egy tűz-effektet és az egész megy is a levesbe – a  CGI-n azért nyugodtan gyúrhattak volna még.

Alapvetően nem egy rossz film a Madarak a dobozban – Barcelona, csak folytatásként ennél többet kellett volna szállítania. Egyértelmű, hogy még mindig sokat merítettek a Hang nélkül-filmekből (az első napról szóló flashback-jelenetek behozása is árulkodó), viszont a misztikum odalett, bizonyos jelenetek pedig fájdalmasan gyengék. Megvan rá az esély, hogy elkészülhet a Madarak a dobozban 3. része – akár egy ázsiai kitérővel, az úgyis menő a Netflixnél –, de kérdéses, hogy mit lehet még elmesélni ebben a témában. Hiszen a Barcelona is inkább csak settingnek használja a borzalmas lények koncepcióját és nem a misztikumot építi, hanem a karaktereit. David és Àlex Pastor tisztességesen megírták a házi feladatot, de semmi több. A Madarak a dobozban – Barcelona egy szimpla "egyszernézős" thriller lett, amit nyugodtan el lehet indítani egy unalmas hétvégi estén, de mire elmúlnak a perzselő 35 fokok, már úgysem fogunk emlékezni rá.

Képek forrása: The Hollywood Reporter, Netflix