FIFA 10 [PC]
Kezdem először a PC-s verzióval, hiszen mégis az áll közelebb a legtöbbünk szívéhez. Amit várhatunk, az teljes reform az irányításban — a karakterek mozgatásában egészen pontosan. Ennek lényege, hogy a FIFA 10-ben 360 fokban mozoghatunk a játékosokkal, az eddig megszokott darabos nyolc irány helyett. Ez már magában a játékosok kezelésén is újdonságot hoz, nem beszélve a cselezés végeláthatatlan lehetőségeiről. Állítólag kis gyakorlással úgy fickázhatunk majd az ellenséges lábak mellett, mint Messi a gyakorlóbóják között. Természetesen ez a változtatás a passzrendszert is jelentősen érinti, hiszen nem kell hozzávetőleges irányokkal a gépre bíznunk, hogy hova kerül a labda, hanem pontosan oda tudunk így célozni, ahova szeretnénk — gépi rásegítés nélkül. Védekezni is egyszerűbb lesz (ahogyan támadni is), könnyebb lesz pontos becsúszásokat produkálni.A fejlesztők nyilván a mesterséges intelligencián is okosítani akarnak, sőt, az ígéretek szerint fognak is, illetve bővülnek a taktikai lehetőségek, továbbá több információt tudhatunk meg az éppen soron következő ellenfelünkről, mint eddig.
FIFA 10 [next-gen konzol]
Az EA Sportsnak már régóta van egy jópofa közösségi oldala, ahol a játékokban megszerzett statisztikákat követhetjük nyomon és írathatjuk ki, de akár blogolhatunk a rendszeren belül (itt találhatjátok az enyémet). Ezek között a funkciók között van egy fényképfeltöltő lehetőség, hiszen már több játék támogatja, hogy beimportáld a saját arcod vagy másvalaki fotóját a játék szerkesztőjébe (a FaceBreakerben és a a Fight Night 4-ben is van ilyen), és újraalkothatod magadat is akár. Nos ez a funkció immáron a FIFA 10 részét fogja képezni, Virtual Pro néven. Ez amellett, hogy egyedi játékosokat készíthetünk, azért is jó, mert a Virtual Pro játékossal különböző „Challenge” feladatokat oldhatunk majd meg a játékban, mely mindenféle jóságok kioldásához vezet (gólörömök, mezek, lasztik, stb.), nem mellesleg statisztikát vezet majd a rendszer a challenge módban elért eredményeinkről, amiket összehasonlíthatunk a barátainkéval.Játékmenetbeli újdonságokkal is számolhatunk, mint például az ún. „Sürgősségi rendszer”, mely a játékosok reakcióképességét építi, hogy a lehető legjobban reagálják le a pályán zajló történéseket. Életszerűbben mozogjanak, lereagálják, hogy most mélyről felérkezve támogassák a támadást, vagy éppen védekezésnél miképp viselkedjenek a nyomásra. A kapusok reflexei is élesebbek lettek, és most már sűrűbben láthatunk tőlük második védéseket (értsd: elvetődtek egy lövésre, a labda kipattant, de még fektükből megint megpróbálják hárítani a kipattantót). A 360-fokos irányítás a konzolos nagytesóba is belekerül, tehát a játékosok kezelése, azok mozgatása immáron semmilyen korlátok közé nem fog szorulni, hanem azt tehetünk meg és arra, amit csak akarunk — főként, hogy most már konkrétan lehetőségünk is lesz az ellenséges játékost lökdösni, rángatni egy külön gombbal, tehát a testi fölény többet fog számítani, mint eddig.
Külön öröm, hogy külön pontrúgás formációkat is begyakorolhatunk, illetve létrehozhatunk egy szerkesztőben, amiket elmenthetünk és éles meccsen használhatjuk a sémát. Azt megtudtuk még, hogy a Bernabeu stadion alapból ezúttal sem lesz benne a játékban, hanem letölthető formában kapjuk majd meg, illetve, hogy a Live Season rendszer is felfejlődött 2.0-ra, de részletekkel még nem szolgáltak a készítők.
Aki beveszi ezt a maszlagot az olyan konzol-fan mint az alattam látható kedves igen hozzáértő játékos, és ezekkel érvel amit a média az arcába tol. Csak épp ezek hülyeségek
AMI KÉPET LÁTTOK AZ NEM A MAX GRAFIKA HANEM CSUTKA LOW SZOVAL LESZ E Z JOBB IS EGYÉBKÉNT VAN EGY PC GAMEPLAY AMIKOR LEST FUJNAK OLYAN MINT XBOXON A MOZGÁS NEMNAGOYN LÁTOM MERT ROSSZ A KÉPén elsőnek azt hittem hogy ez Xbox és csk átverés de NEM
link:https://www.youtube.com/watch?v=uB4bQpoATwE
De én itt kizárólag a játékmenetre gondolok.
Metaleagle, a fifából azért adnak el jóval többet, mert az EA súlyos dollármilliók árán sokkal jobb reklámot csinál a fifának.
S amikor az anyuka elmegy karácsonyra játékot venni a gyereknek és tanakodik mi lehet a jó (nem tudja), de eszébe jut, hogy olvasott/halott/látta a fifát valahol...
Nem beszélve arról, hogy a fiatal gyerekek 3-tól akárhány éves korig (akiknek a szülők mindent megvesznek) úgy is a fifát szeretik, mert mindenhol azt hallják és a suliban egyébként is mindenki azt majmolja.
Csak az nem tetszik, hogy már megint mindenki elélvez, mert húdejó konzolon...
Az EA meg tudtommal nem adott magyarázatot, miért nem hajlandóak next-gen grafikával ellátni a PC-s verziót. Most akkor vagy lusták, vagy szimplán köcsögök
Én meg továbbra is mondom, hogy már felfogtam, hogy konzolos képek, és nagyon örülök is neki
Jedimaster: olvasva a kommentjeidet egy értelmes és életképes benyögésed sem volt. Ha okoksat nem tudsz, hülyeséget okoskodni meg minek? Valoszinűleg az EA lusta, azért nem ugyanazt a játékot kapjuk, hanem egy másikat. És továbbra is mondom neked, amik a konzolos fifa résznél vannak, azok valódi ingame állóképek egy visszajátszásból.
Tesza: nem csak interneten keresztül lehet arcot importálni, ha van a box-hoz kamera, akkor természetesen megy azzal is.
Azért könyörgöm, kicsiny bolygónk legnagyobb játékhatalma azzal kampányol 2010 hajnalán, hogy bármelyik irányba mehetek?! Röhej.
Az a csúnya Konami meg 5 éve csak úgy, minden szó nélkül ezt megcsinálta.
Nem beszélve arról, hogy amióta fifával játszom (12 éve) 90%-ban mindig ugyanaz a mozgássor fogadott a játékosoknál és a kapusoknál is. Sajnos...