A Hungaroring évente több jeles eseménynek is otthont ad a Forma-1 Magyar Nagydíjon kívül, melyek közül az egyik legérdekesebb az elmúlt hétvégén megrendezett Ferrari Racing Days. A háromnapos program keretein belül a Ferrari F430 Challenge európai és olasz bajnokságsorozatainak hazai futamai voltak megtekinthetők, olyan különlegességekkel megspékelve, mint utcai Ferrari demonstrációk, vagy épp Felipe Massa vasárnapi fellépése egy különleges, 2010-esre festett, de amúgy tavalyi Forma-1-es versenyautóval. Bár a legtöbben csak a tribünökről nézhették meg a remek autókat, a PC Guru képviseletében voltam olyan szerencsés, hogy egészen közelről, a boxutcából figyelhettem, ahogy elszáguldanak ezek a hétköznapi emberek számára elérhetetlen sportkocsik.
Amire mindenki vágyik...
Az első nap az időmérő edzéseké volt, a második viszont már teljes mértékben a versenyzésről és a Ferrarikról szólt. A boxok mögötti paddock parkolója megtelt egzotikus autócsodákkal, melyeket szabadon lehetett fényképezni és nézegetni, sőt, az igazán szerencsések akár egy körre is beülhettek valamelyik tulajdonos mellé az anyósülésre. A boxokban ezalatt pezsgett az élet, szerelték össze a 430-asokat, cserélték a kerekeket, emelték le az abroncsokat a kamionok platóiról. A Warm Up Racing magyar pilótája, a jelenleg a Ferrari Bajnokság Coppa Shell Europa kategóriáját 87 ponttal vezető Válint Tibor is ott sürgölődött a tömegben, miközben a hangosbemondón keresztül a tévéből ismert sportriporterek, Czollner Gyula és Szujó Zoltán kommentálták az eseményeket. A versenyek között felsorakoztak a Ferrari F1-es autói a '80-as évektől napjainkig, sőt, 599XX-ek is köröztek a pályán, mely modelleket kizárólag versenyekre fejlesztették ki. A szombati és vasárnapi napok egyébként két-két versenyt jelentettek, melyek egyenként 40 perces időlimit mellett zajlottak le. Egy futamon két kategóriában is győztest hirdettek.
A profi versenyzőknek járó Trofeo Pirelli Europa trófeáját Philipp Baron vihette haza, míg a Coppa Shell Europa első helye Aleksandr Skryabint illette, aki egészen az utolsó körig csak második volt Válint mögött. A kizárólag olaszokra specializált Trofeo Pirelli Italia futamgyőztese a pontversenyben is élen álló Stefano Gai lett, míg a Shell kategóriában Flavio Pierleoni állt a dobogó élén, aki az így elért 102 pontjával még így is csak második az összesítettben 106 pontos Rizzoli mögött.
Körítésből ötös
A remek szórakozást csak tetézte, hogy a szervezők a viszonylag kevés látogató ellenére is igyekeztek kitenni magukért. A boxutcában és az autók közt lépten-nyomon lenge öltözetű ferraris lányokba botlott az ember (mindezt annak ellenére, hogy az időjárás meglehetősen zord volt a hétvégén), a Super Gold Tribun mögött felállított óriássátorban pedig egy Carrera versenypálya várta az érdeklődőket. A Stadlbauer Kft. által forgalmazott játékot Miguelék már tesztelték az újságban, ekkora pályát viszont nem valószínű, hogy össze tudtak volna állítani a szerkesztőségben. A száguldozó kisautók színes miliője láttán úgy éreztem, hogy tizenöt évvel fiatalabb vagyok, és lelkes kisgyerekként kaptam a felém nyújtott joystick után. A Carrera élvezeti faktora sokkal magasabb, mint azt első látásra hinné az ember, a millióféle megvehető autó és kiegészítő pedig csak tovább fokozza a vásárlási kedvet. Akinek lehetősége van rá, próbálja ki, megéri!
Az olaszok tudnak valamit
Ez viszont még mindig semmi volt ahhoz képest, amit a világhírű F1-es pilóta, Felipe Massa művelt vasárnap délután. A versenyző először egy Ferrari California volánja mögött vitte el egy körre Veres doktort, az orvost, aki tavaly nyáron életmentő műtétet hajtott végre rajta a Honvéd Kórházban. Ezt követően bepattant egy 2009-es, de idei festéssel ellátott F1-es Ferrari F60-ba, és olyat mutatott, amitől a lélegzetünk is elállt. Felipe a célegyenesben széles, gumifüstölő Mad Max köröket írt le azzal az autóval, aminek teljesítménye bármelyik másik kiállított Ferrarit megette volna reggelire. Miután végzett a látványos bemutatóval, kiszállt, integetett, és válaszolt Szujó Zoltán néhány kérdésére. Elárulta, hogy szeret Magyarországra látogatni, mert mindig nagyon kedvesek vele itt. Bár Szujó a hangosbemondóban délelőtt bevallotta, hogy tart a Massa-interjú kérdéseitől, lévén a brazil sztárpilótától nehéz olyasmit kérdezni, ami ne juttatná eszébe az utóbbi évek pechsorozatát (2008-ban egy ponttal maradt le az egyéni világbajnoki címről, tavaly súlyos balesetet szenvedett a Hungaroringen, idén pedig saját csapata bánt vele második emberként Alonsóval szemben), aggodalma feleslegesnek bizonyult. Massa még arról az ominózus belga esetről is nyilatkozott, amikor egy teljes méterrel rajtolt a felrajzolt jelzésen túlról. A pilóta azt mondta, hogy alacsonyan ült az F10 volánja mögött, így nem látta, hol a csík, s mivel senki más nem vette észre a bakit, szerencséje volt. Nos, ennél őszintébb és egyszerűbb választ akarva sem adhatott volna, nem igaz?
Összegzés
Remek hétvégi program volt a Ferrari Racing Days, olyan, melyre ha újra megrendezik, szívesen kilátogat az ember. Ilyenkor sajnálom kicsit, hogy idehaza ezek az események eltörpülnek a Forma-1 árnyékában, mert bizony piszkosul jó versenyeket láthat az ember azok nélkül a speciális kocsik nélkül is. Különösen úgy élvezet látni ezeket az autókat életben, hogy az ember állandóan találkozik velük a videojátékokban. Nos, legyen elég annyi, hogy ehhez képest a Forza 3 és Gran Turismo 5 tényleg semmiség...
(A galériában rengeteg kép vár benneteket, érdemes körülnézni!)
Amire mindenki vágyik...
Az első nap az időmérő edzéseké volt, a második viszont már teljes mértékben a versenyzésről és a Ferrarikról szólt. A boxok mögötti paddock parkolója megtelt egzotikus autócsodákkal, melyeket szabadon lehetett fényképezni és nézegetni, sőt, az igazán szerencsések akár egy körre is beülhettek valamelyik tulajdonos mellé az anyósülésre. A boxokban ezalatt pezsgett az élet, szerelték össze a 430-asokat, cserélték a kerekeket, emelték le az abroncsokat a kamionok platóiról. A Warm Up Racing magyar pilótája, a jelenleg a Ferrari Bajnokság Coppa Shell Europa kategóriáját 87 ponttal vezető Válint Tibor is ott sürgölődött a tömegben, miközben a hangosbemondón keresztül a tévéből ismert sportriporterek, Czollner Gyula és Szujó Zoltán kommentálták az eseményeket. A versenyek között felsorakoztak a Ferrari F1-es autói a '80-as évektől napjainkig, sőt, 599XX-ek is köröztek a pályán, mely modelleket kizárólag versenyekre fejlesztették ki. A szombati és vasárnapi napok egyébként két-két versenyt jelentettek, melyek egyenként 40 perces időlimit mellett zajlottak le. Egy futamon két kategóriában is győztest hirdettek.
A profi versenyzőknek járó Trofeo Pirelli Europa trófeáját Philipp Baron vihette haza, míg a Coppa Shell Europa első helye Aleksandr Skryabint illette, aki egészen az utolsó körig csak második volt Válint mögött. A kizárólag olaszokra specializált Trofeo Pirelli Italia futamgyőztese a pontversenyben is élen álló Stefano Gai lett, míg a Shell kategóriában Flavio Pierleoni állt a dobogó élén, aki az így elért 102 pontjával még így is csak második az összesítettben 106 pontos Rizzoli mögött.
Körítésből ötös
A remek szórakozást csak tetézte, hogy a szervezők a viszonylag kevés látogató ellenére is igyekeztek kitenni magukért. A boxutcában és az autók közt lépten-nyomon lenge öltözetű ferraris lányokba botlott az ember (mindezt annak ellenére, hogy az időjárás meglehetősen zord volt a hétvégén), a Super Gold Tribun mögött felállított óriássátorban pedig egy Carrera versenypálya várta az érdeklődőket. A Stadlbauer Kft. által forgalmazott játékot Miguelék már tesztelték az újságban, ekkora pályát viszont nem valószínű, hogy össze tudtak volna állítani a szerkesztőségben. A száguldozó kisautók színes miliője láttán úgy éreztem, hogy tizenöt évvel fiatalabb vagyok, és lelkes kisgyerekként kaptam a felém nyújtott joystick után. A Carrera élvezeti faktora sokkal magasabb, mint azt első látásra hinné az ember, a millióféle megvehető autó és kiegészítő pedig csak tovább fokozza a vásárlási kedvet. Akinek lehetősége van rá, próbálja ki, megéri!
Az olaszok tudnak valamit
Ez viszont még mindig semmi volt ahhoz képest, amit a világhírű F1-es pilóta, Felipe Massa művelt vasárnap délután. A versenyző először egy Ferrari California volánja mögött vitte el egy körre Veres doktort, az orvost, aki tavaly nyáron életmentő műtétet hajtott végre rajta a Honvéd Kórházban. Ezt követően bepattant egy 2009-es, de idei festéssel ellátott F1-es Ferrari F60-ba, és olyat mutatott, amitől a lélegzetünk is elállt. Felipe a célegyenesben széles, gumifüstölő Mad Max köröket írt le azzal az autóval, aminek teljesítménye bármelyik másik kiállított Ferrarit megette volna reggelire. Miután végzett a látványos bemutatóval, kiszállt, integetett, és válaszolt Szujó Zoltán néhány kérdésére. Elárulta, hogy szeret Magyarországra látogatni, mert mindig nagyon kedvesek vele itt. Bár Szujó a hangosbemondóban délelőtt bevallotta, hogy tart a Massa-interjú kérdéseitől, lévén a brazil sztárpilótától nehéz olyasmit kérdezni, ami ne juttatná eszébe az utóbbi évek pechsorozatát (2008-ban egy ponttal maradt le az egyéni világbajnoki címről, tavaly súlyos balesetet szenvedett a Hungaroringen, idén pedig saját csapata bánt vele második emberként Alonsóval szemben), aggodalma feleslegesnek bizonyult. Massa még arról az ominózus belga esetről is nyilatkozott, amikor egy teljes méterrel rajtolt a felrajzolt jelzésen túlról. A pilóta azt mondta, hogy alacsonyan ült az F10 volánja mögött, így nem látta, hol a csík, s mivel senki más nem vette észre a bakit, szerencséje volt. Nos, ennél őszintébb és egyszerűbb választ akarva sem adhatott volna, nem igaz?
Összegzés
Remek hétvégi program volt a Ferrari Racing Days, olyan, melyre ha újra megrendezik, szívesen kilátogat az ember. Ilyenkor sajnálom kicsit, hogy idehaza ezek az események eltörpülnek a Forma-1 árnyékában, mert bizony piszkosul jó versenyeket láthat az ember azok nélkül a speciális kocsik nélkül is. Különösen úgy élvezet látni ezeket az autókat életben, hogy az ember állandóan találkozik velük a videojátékokban. Nos, legyen elég annyi, hogy ehhez képest a Forza 3 és Gran Turismo 5 tényleg semmiség...
(A galériában rengeteg kép vár benneteket, érdemes körülnézni!)
@Kazimcsakk: OK, én is veled megyek
Ferrari-k, csajok szűk ruciban , versenyek! Jövőre ki kéne mennem. (ha lesz...)
Szeretünk Massa!