Nem tudom, hány olvasónk szíve dobban meg a The Humans cím hallatán. A GameTek 1992-ben dobta piacra a leginkább a Lemmings nyomdokaiban járó jópofa puzzlejátékot, mely a kor platformjain (Mega Drive/Genesis, Super NES, Game Boy, Amiga, 3DO, PC, Jaguar, Lynx) egyaránt sikert aratott. A játékban kaptunk egy limitált létszámú ősember törzset, melyből egy-egy szinten nyolc komát kellett eljuttatni (egyenként, ide-oda kapcsolgatva köztük) A pontból B-be, mindenféle csapdákon és akadályokon át, megküzdve jó pár ellenséggel, ráadásul időre. Ha valaki meghalt, egy másik „testvér” állt a helyébe, ám ha nagyon gondatlan voltál, előbb-utóbb elfogyott (kihalt) a törzs, és véget ért a játék.
A cél tulajdonképpen az evolúció volt, az egyes pályák a törzsfejlődés egyes szakaszait szimbolizálták. Az első etapban még csak magunkra számíthattunk (a nagy magasságokat például egymás vállára, vagy egy pterodaktiluszba kapaszkodva érhettük el), majd „feltaláltuk” a lándzsát, mely nemcsak dobófegyverként funkcionált, de mint egy rúdugró bajnok, átrepülhettünk vele a kisebb lyukakon, hogy aztán visszadobva a másik koma is nekirugaszkodjon. Aztán a tűz felfedezése következett, a fáklyával elégethettük az utat elálló bokrokat, és persze elijeszthettük a vadállatokat. Következett a kötél (lemászás), majd a nagy találmány, a kerék, melyre ülve, ha egy lejtőn nagy sebességgel száguldottunk le, a nagyobb szakadékokat is átugrathattuk. Néha a pályán nem volt eszköz, csak egy sámán, aki egy embert „átalakíthatott” ilyen felszereléssé. Nagyon oda kellett figyelni a dolgokra, kombinálni, gondolkodni, és néha elölről kezdeni az egészet. A játékból még két rész készült (Humans 2, Humans 3: Evolution Lost In Time), aztán az evolúció túlhaladta a műfajt és a játékot.
Mostanáig! A Koch Media ugyanis bejelentette, hogy a Deep Silver címke alatt feltámasztja a legendát, az eredeti címen, a Blue Monkey Software fejlesztésében. A mechanizmus marad a régi, a nyolc különféle világ összesen nyolcvan (!) pályáján 14 különféle ellenség (szemben álló törzsek tagjai, kardfogú tigrisek, mamutok, T-Rex) keserítik meg életünket, akik ellen ismét a szokott módon harcolhatunk, miközben átevickélünk az akadályokon – mindezt persze bőséges humorral nyakon öntve.
A The Humans 2008 negyedik negyedévében jelenik meg, PC-re és Nintendo DS-re.
A cél tulajdonképpen az evolúció volt, az egyes pályák a törzsfejlődés egyes szakaszait szimbolizálták. Az első etapban még csak magunkra számíthattunk (a nagy magasságokat például egymás vállára, vagy egy pterodaktiluszba kapaszkodva érhettük el), majd „feltaláltuk” a lándzsát, mely nemcsak dobófegyverként funkcionált, de mint egy rúdugró bajnok, átrepülhettünk vele a kisebb lyukakon, hogy aztán visszadobva a másik koma is nekirugaszkodjon. Aztán a tűz felfedezése következett, a fáklyával elégethettük az utat elálló bokrokat, és persze elijeszthettük a vadállatokat. Következett a kötél (lemászás), majd a nagy találmány, a kerék, melyre ülve, ha egy lejtőn nagy sebességgel száguldottunk le, a nagyobb szakadékokat is átugrathattuk. Néha a pályán nem volt eszköz, csak egy sámán, aki egy embert „átalakíthatott” ilyen felszereléssé. Nagyon oda kellett figyelni a dolgokra, kombinálni, gondolkodni, és néha elölről kezdeni az egészet. A játékból még két rész készült (Humans 2, Humans 3: Evolution Lost In Time), aztán az evolúció túlhaladta a műfajt és a játékot.
Mostanáig! A Koch Media ugyanis bejelentette, hogy a Deep Silver címke alatt feltámasztja a legendát, az eredeti címen, a Blue Monkey Software fejlesztésében. A mechanizmus marad a régi, a nyolc különféle világ összesen nyolcvan (!) pályáján 14 különféle ellenség (szemben álló törzsek tagjai, kardfogú tigrisek, mamutok, T-Rex) keserítik meg életünket, akik ellen ismét a szokott módon harcolhatunk, miközben átevickélünk az akadályokon – mindezt persze bőséges humorral nyakon öntve.
A The Humans 2008 negyedik negyedévében jelenik meg, PC-re és Nintendo DS-re.