- Sokan várják a kult-klasszikus feltámasztását
- Ám a Nintendo nem igazán segítőkész az ügyben
- Erről Stephen Kick mesélt
A 2002-es Nintendo GameCube-os megjelenése óta az Eternal Darkness: Sanity's Requiem kultikus klasszikussá és a konzol egyik legnépszerűbb játékává vált. Annak ellenére, hogy az évek során folyamatosan pletykáltak arról, hogy az Eternal Darkness több konzolon is visszatér, a Wii U-tól a Switch-ig, az ikonikus Gamecube-játékot soha nem adták ki újra az eredeti platformon kívül. Most a klasszikus játékok remasteréről ismert fejlesztő, a Nightdive Studios előállt, hogy a játék ismeretlenségéért részben magát a Nintendót okolja.
We've had discussions with Nintendo over the years about remastering a number of their games and they always get gun shy working with 3rd party developers even after @NightdiveStudio released the first N64 games on *their* platform. https://t.co/fR0Szptoou
— Stephen *PowerSteve EX* Kick (@pripyatbeast) February 16, 2022
A Nightdive vezérigazgatója, Stephen Kick utalt a stúdiójának a Nintendóval való korábbi együttműködésére, és elmagyarázta, hogy a Nintendo gyakran "félénk" volt, amikor külsős fejlesztőkkel dolgozott együtt. A Nightdive megkereste a Nintendót a cég több régebbi játékának remasterelésével kapcsolatban, Kick pedig megerősítette, hogy az Eternal Darkness áll a stúdió remasterlistájának élén, vagy ebből szeretnének minél előbb egy teljes értékű feltámasztást. A stúdió az elmúlt években a Nintendo 64-es korszakának számos játékának remasterével szerzett magának nevet, például a Turok-sorozattal és a Doom 64 2020-as újrakiadásával. Mindezek ellenére a japán cég nem igazán hajlik az ikonikus horrorjáték feltámasztására. Akár létrejön az Eternal Darkness remake, akár nem, a program a játéktörténelem megkerülhetetlen darabja marad. Nyilvánvaló, hogy nem a rajongók az egyetlenek, akik továbbra is várják a visszatérést, és remélhetőleg Stephen Kick nyomulása egyszer odáig vezet, hogy a Nintendo mégis kezd valamit az IP-vel.