- A várakozásoknál kisebb mértékben nőtt eddig idén a Netflix előfizetői tábora
- A streamingszolgáltató bevételei azonban 2021 első negyedévében is magasak voltak
- Az év második felében sok új tartalom érkezik, ami újabb felívelő hullámot okozhat
Tavaly, a korlátozások bevezetésével várható volt, hogy megnő a streaming oldalak felhasználóinak a száma. A Netflix amúgy is dinamikusan növekvő előfizetői tábora 37 millióval bővült, ami hatalmas növekedésnek számít a korábbi 20-25 milliós számokhoz képest. Főleg, ha hozzávesszük, hogy rengeteg inaktív fiókot töröltek a járvány alatt. 2021 első negyedévében viszont mindössze 4 millió új felhasználót sikerült szerezni (főleg Ázsián és Amerikán kívülről), ami a 6,2 milliós várakozásokat alaposan alulmúlja. A csökkenés elsősorban a kellő mennyiségű új tartalom hiányával magyarázható.
Mélyen bezuhant a Netflix részvények árfolyama is, ugyanakkor a cég 7,16 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el az első negyedévben, ami a Portfolio elemzése szerint megfelel a várakozásoknak. Mindössze 1 milliós növekedést jósolnak a szolgáltatónál a következő negyedévre. Az év második felében viszont – az új sorozatok és filmek érkezésével, amiknek a száma az utóbbi időben stagnált – újabb felívelő szakaszra számítanak.
A streamingháború egyébként napról napra fokozódik. Április legfontosabb fejleménye, hogy a Sony nem hoz létre saját streaming oldalt, hanem 2022-től a – moziforgalmazás után – rögtön a Netflixre küldi filmjeit, amik aztán a Disney platformjaira (pl. Disney+, Hulu) vándorolnak tovább. Nektek milyen szolgáltatóra van előfizetésetek?
Az IDEA Intézet (egyébként nem kormánypárti) felmérése szerint az online tartalomszolgáltatókra előfizetők aránya a teljes magyar lakossághoz képest 25%. Ebből 40 év alatti 33%, Budapesten élő 39%. 62% nem jár már moziba, és ez az arány csak növekedni fog (ezután se fognak menni). És még csak most érkezik hazánkba az HBO Max.
Ami probléma lesz, hogy minden streaming-szolgáltató csak a saját exkluzív címeit adja, tehát ha mindenféle sorozatot és filmet akarunk nézni, akkor bődületes sok lesz a havi előfizetés díja (digitális rezsi), vagy lehet lemondani bizonyos tartalmakról.
Az USA-ban már terjedő megoldás, hogy nem állandó előfizetéseket kötnek, hanem havonta váltanak a nézők a szolgáltatók közt, így lehet bepótolni a kimaradt sorozatokat/filmeket. Ez viszont a kisebb szolgáltatók biztos halálát jelenti.