A minél jobb, minél szebb, sőt, minél realisztikusabb grafikára való törekvés a játékiparban mindig is hatalmas tényező volt. Emlékezzünk csak vissza például, hogy mekkorát szólt a GTA 5, mikor először járhattuk be a várost és csodálkoztunk rá az olyan apróságokra, mint például a fák lombkoronája között élethűen átszűrődő napfény. Sokan a mai napig úgy vannak vele, hogy nekik a grafika az elsődleges és minden más kevésbé fontos. Nem a minél jobban megírt történetet vagy a remek előadásmódot tartják szem előtt, hanem azt, hogy az utolsó képkockát is zökkenőmentesen ki tudják préselni az Ultrára húzott grafikai beállítások társaságában.
Ahogy arról a New York Times is beszámolt, sok fejlesztő megjegyezte, hogy ma már egyáltalán nem éri meg ultra-realisztikus grafikára törekedni egy AAA-játéknál. A Square Enix egyik korábbi vezetője szerint az élethű látványvilág csupán a teljes vásárlópiac egy kis részének számít igazán. Szerinte a fiatalabb korosztály inkább az olyan játékok stilizált látványvilágához vonzódik, mint a Minecraft és a Fortnite. Több fejlesztő kiemelte, hogy a csúcskategóriás vizuális megoldások túlságosan magasra emelik az AAA-játékok költségvetését, ami nyomást gyakorol a fejlesztésben résztvevőkre. Ha egy 200 vagy 300 millió dollárból készült játék kudarcot vall, az végül elbocsátásokhoz, stúdióbezárásokhoz vezethet, amikből idén is kijutott szép számmal.