
Bevallom, nem tudom, mi lett a FarCry sztorijának (volt ilyen?) vége, mert a mutánsok környékén elvesztettem a fonalat és az érdeklődést is, így kissé beleásítva abbahagytam. A játék további sorsát szakmailag követtem - elkészült ugyebár egy konzolos verzió (FC Insticts), mely először Xbox, PS2, GC vonalon mozgott, aztán kiderült, hogy a motorhoz csak az előbbi gép elég erős, így lett belőle MS-exkluzív cím, kiegészülve egy X360 változattal is (FC Instincts: Predator). Azóta megszületett még két bejelentés: egy nuncsakus gyakás (FC Vengeance, Wii-re), no és a Far Cry 2.
Miután a Crytek az Electronic Arts kebelére borult, a játék jogai a korábbi kiadó Ubisoftnál maradtak, akik az új rész megvalósítását a herceges montreali stúdióra bízták. És itt kanyarodok vissza a bevezetőben leírt mondataimra. Louis-Pierre Pharand, a játék producere ugyanis a CVG magazinnak adott interjújában ezt mondta: A vásárlók körében végzett kutatásaink azt mutatták, hogy a játékosok érdeklődését a Far Cry első fele kötötte le - a teljesen realisztikus rész, ahol zsoldostáborokat rohantál le, megtervezve az akcióidat, beszivárogva, aztán elengedve a gyeplőt. A legtöbb megkérdezett véleménye szerint a játék csorbát szenvedett a trigenek megjelenésével és a velük érkező fantasztikus sztorivonallal, és mi egyetértettünk velük. Nagyra becsült kolleginámat ideidézve: málnaszörpöt, vattacukrot a marketingeseknek, producernek, megérdemlik!

Semmi pánik, máris értelmezem a fentieket! A történet szerint hősöd a játék elején 12 figura közül választhatunk, bár ez nem sok mindent befolyásol - azzal lesz vádolva, hogy megölt egy embert, aki egy afrikai ország két szembenálló felének is adott el fegyvert. A játék során más sztorik és konfliktusok is előbukkannak, te pedig küldetéseket vállalhatsz be az említett felektől, illetve önző céljaid elérése érdekében kijátszhatod őket egy harmadikkal szemben. A lényeg, hogy néhány kulcsmomentum le lesz fektetve, ezekkel minden játékos találkozik majd, ám az, hogy ezekben mely karakterek vesznek részt, sőt hol játszódnak majd le, már kinek-kinek saját akciója függvénye. Tehát itt minden játék más lesz, hiszen egy-egy döntésed lendíti tovább a sztorit, és e lépések drámai módon való prezentálását, az említett sarokpontokhoz való igazítását fogja a szóban forgó motor (alrendszer) megoldani.

Ezt a hatalmas területet persze be kellett népesíteni állatokkal és emberekkel. A mesterséges intelligenciát ebben a játékban a szükségletek vezérlik, így a pihenés, a kötelesség, és a szociális igények. A világban a készítők kijelöltek úgynevezett SmartTerran pontokat, ahol e szükségleteket az NPC-k kielégíthetik, például ha valamelyik pihenni vágyik, keres magának egy Alvás pontot, és lefekszik. Ez biztosítja azt is, hogy ezek a karakterek egyrészt állandó mozgásban vannak, másrészt tevékenységük változatos, sok esetben, természetes módon mégis kiszámítható. Egy gazellacsapat például minden reggel lemegy a vízforráshoz inni, majd eszik, aztán délután alszik. Az ellenséges járőrök éjjel vigyázzák a táboraikat, így egy ilyenbe betöréskor nemcsak a hogyan, hanem a mikor kérdését is át kell gondolnod, meg kell tervezned, megfigyelve az adott hely és lakói életciklusát, napirendjét. Egyes források azt is tudni vélik, hogy hősünk fáradni is fog és neki is szükségletei lesznek, például a sivatagban könnyen kiszáradhatunk majd, de erről még bővebb információt nem tudunk ez viszont ugye azt vonná maga után, hogy emberünket is a fenti szükségletek vezérlik, és ezeket neki is ki kell elégítenie.

Pharand úr végül arra a kérdésre, hogy nem fél-e attól, hogy a Crysist, mely tulajdonképpen félig-meddig a FarCry lelki folytatása, a játékosok összehasonlítják a FarCry 2-vel, azt mondta: Amennyit mi tudunk róla, a két játék virtuálisan nem hasonlítható össze, ami nagyszerű dolog. Úgy véljük, a PC-s játékosok több mint boldogok lesznek, hogy nem egy, de két hihetetlenül jó játékot kapnak. Nos igen, mi is ebben reménykedünk...
Attila, egyébként kissé félreérthetően fogalmaztál. A szabad játékmenetet nem a STALKER "találta fel"
Most akkor tulajdonképpen mi lesz majd a "Far Cry"? Mert eddig a szörnyproject elnevezése volt, ugye
A játékmenet egyértelmű, mire hajaz: S.T.A.L.K.E.R.-re. Látták benne a szabad játékmenetet, s látták, milyen népszerű lett. Biztos ezt is "népszerűnek akarják" majd tudni
Nekem bejön az ötlet, ezt nem mondtam eddig. Nagyon tetszik, hogy kiherélték a project-et ettől a ZS-kategóriás Dr. Moreau sztoritól, és tényleg a taktikai akciózás kap majd szerepet (bevallom, én is azt szerettem jobban az első részben).
Igaz, ez a drámagenerátor számomra egy újabb gagyi sztorit mutat, de nem ítélek elsőre
Ja, ez a füves duma amúgy ismerős valahonnan... Mintha a Crysis-ben is ezt hallottuk volna már
Én bízok a UbiSoft-ban, eddig kiváló játékokat alkottak, s jórészt ilyeneket is adtak ki. Remélem, ne a Far Cry 2-t cseszik el. Csak adnának neki egy másik címet
Még az is lehet, hogy a Crysis helyett inkább ezzel játszok
Szal most én aszondom, hogy szépen hangzik az intelligencia, meg a környezet is jó, várjuk a végkifejletet!
Szabad terület tetszik a 2.részben.De remélem,hogy nem csak egyedül kell szét löni az egész bandát.