- Problémás volt a Far Cry Primal PC-s megjelenése
- Hiba miatt többen el sem tudják indítani a játékot
- Aki igen, az rossz optimalizációra panaszkodik
- Már megjelent egy patch, ami valamelyest javított a helyzeten
Egy hét fáziskésés után PC-re is megjelent a Far Cry Primal, és ma már mindenki megmártózhat a kőkorszak izgalmaiban, vad törzsekkel és még vadabb állatokkal viaskodva -- illetve csak szeretnének a PC-s játékosok, a start ugyanis nem úgy sült el, ahogy azt szerettük volna.
Elegendő csak egy pillantást vetni a játék Steam adatlapjára, és máris láthatjuk, hogy pirosban úszik az értékelések szekció, az átlagolt verdikt pedig kérlelhetetlenül azt olvassa, hogy Vegyes -- a kritikáknak csak az 54 % volt dicsérő.
Mi történt?
Magának a játékmenetnek a minőségétől eltekintve, a Far Cry Primal láthatóan számos olyan programhibával jelent meg, amelyek megnehezítik, bizonyos esetekben pedig egyenesen lehetetlenné teszik az, hogy a programot élvezhessük. Látszólag a leggyakoribb és legsúlyosabb probléma a 88500014 kódszámú hiba, aminek következtében nem indul el a Far Cry Primal.
Ennek hátterében az áll, hogy a játék nem tud online kapcsolatot teremteni, konkrétan a FCPrimal.exe, a UbisoftGameLauncher64.exe és a UplayService.exe kimenő TCP kapcsolatra szomjazik. A Ubisoft átmeneti javítási javaslata az, hogy ellenőrizzük a tűzfal beállításait, ez ugyanis blokkolhatja a kapcsolatot, de nem egy játékos jelezte, hogy nála ez nem bizonyult megoldásnak.
Akinél mégis elindult a játék, az teljesítmény problémákra panaszkodik -- többen is írták Steamen, a hivatalos fórumon, Redditen és NeoGAF-on egyaránt, hogy a combos erőgépük nem az elvártak szerint teljesít, ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy az első napos, 890 MB-os frissítés javított valamennyit ezen a téren. Íme, Idiotech bemutatója az aktuális állapotokról:
Akárcsak a 88500014 hiba, úgy ezek a teljesítmény problémák is ismertek a Ubisoft előtt -- legalábbis ezeknek egy része. Az SLI/Crossfire opció bevallottan nem működik jól, hiszen villódzó textúrák és a képernyő remegése tapasztalható, amire hathatós megoldás még nincs, csak annyi, hogy kapcsoljuk ki az SLI-t/Crossfire-t. Továbbá Game Ready Driver még nem jelent meg, de már érkezik, ez lesz a 362.00. A pirosaknak a Crimson 16.2 Beta az elérhető legfrissebb.
Mindezen kívül kisebb-nagyobb bugok is találhatóak, a problémák nagyobbik része azonban technikai jellegű, pontosabban a rossz optimalizáció számlájára írható. Remélhetőleg ezt hamarosan javítja a Ubisoft.