Akármilyen véleménnyel is vagyunk a Ubisoft játékairól, azt nehéz elvitatni, hogy bátran nyúlnak hozzá politikailag és társadalmilag kényes témákhoz. Terrorizmus, fasizmus, vallási fanatizmus, rendőrállam, csak pár példa a közelmúlt Ubisoft-játékaiból. És most a Far Cry 6 is olyan témát feszeget, amit könnyen politikai állásfoglalásnak lehet nézni Kubával szemben.

A történet helyszínéül szolgáló sziget, Yara ugyanis Kubáról lett mintázva, olyannyira, hogy a készítők el is töltöttek néhány hónapot abban az országban, tudtuk meg ezt tavaly a játék direktorától, Navid Khavaritól. Most pedig a The Gamernek adott interjújában azt fejtette ki, hogy mindezek ellenére a Ubisoft továbbra sem kíván politikai állásfoglalást tenni.

„Amikor a gerillákról van szó, mindenki az 1950-es és 1960-as évek gerilláira gondol. Mi valóban lementünk oda, hogy beszéljünk valódi gerillaharcosokkal, akik akkoriban harcoltak, és beleszerettünk a történeteikbe” – mondta Khavari.

„De beleszerettünk a kultúrába és az emberekbe is, akikkel találkoztunk. Amikor eljöttünk onnan, már nem akartuk Kubát helyszínnek megtenni. Rájöttünk, hogy ez egy bonyolult sziget, és a játékunkkal nem akar politikai kinyilatkoztatást tenni arról, hogy mi történik Kubában. Mindezen túl inspirációt merítettünk a világ és a történelem gerillamozgalmaiból is. Úgy éreztük, hogy Yara szigetének megalkotása segíthet elmesélni ezt a történetet, miközben nagyon nyíltan beszélhetnénk a politikáról és az inspirációról.”

Az biztos, hogy a Far Cry 6 tartalmaz olyan elemeket, amik biztos nem lelhetők fel Kubában – az idomított krokodiltól a motorkerékpár-motorból megépített minigunig –, és ez segít fejben tartani azt, hogy Yara egy kitalált sziget. Ráadásul ez esetben a forradalmárok a jófiúk, márpedig, ha ezt Kuba történelmére vetítjük rá, akkor az azt jelenti, hogy a Ubisoft  Fidel Castrót teszi meg hősnek, ami azért igen valószínűtlen.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!