- A Far Cry 5-ben nem lesznek megmászható tornyok
- Se mini térkép
- Mindezt azért, hogy mi magunk fedezzük fel a játékot
Emlékszem, mennyire lenyűgözött az Assassin’s Creedben, amikor felmásztam valami magas torony tetejére, és a kamera körbejárva Altairt felfedte a környéket. Aztán egy idő után kezdett ez a dolog unalmas lenni, pláne, amikor már más játékokban is megjelent, úgymint a Far Cry 3-ban és Far Cry 4-ben, vagy például a Mad Maxben, hogy egy Ubisofton kívüli játékot is mondjak. Persze próbálták mindig feldobni, de amikor az ember az ötvenedik harang-, templom- vagy rádiótornyot mássza meg, akkor már azt semmilyen látvány nem dobja fel.
Ezért is örömteli, hogy anno kimaradt a Watch Dogs 2-ből, és most kimarad a Far Cry 5-ből is. Drew Holmes vezető író szerint mindezt azért, hogy izgalmasabb legyen a felfedezés. Az úriember a Gamingboltnak árulta el, hogy szerinte az előző két számozott Far Cry-ban egyfajta rutinná vált a toronyvadászat. Ha tudni akartuk, mit találhatunk a térkép egyes területein, csak oda kellett szaladni a toronyhoz, felmászni rá, megnyomni egy gombot és hopp, az összes titok meg lett jelölve a térképen.
A Far Cry 5-tel más a helyzet. Holmes szerint az ismerős környezet miatt szerettek volna egy afféle „mit tennék ebben a helyzetben” élményt kreálni, ahol nem mutatják kis jelek, hogy hol mi van, hanem nekünk kell kideríteni, mit merre találunk. Beszélnünk kell a helyiekkel, kideríteni, mit tudnak. Vagy lemenni a városba, megnézni, van-e ott valami érdekes. Szóval ezzel rávehetik a játékosokat, hogy foglalkozzanak a környezettel, felfedezzék azt, csicseregjenek a szereplőkkel.
Ami a mini térkép eltávolítását illeti, Holmes ezt a művészi megvalósítással indokolta. Elmondása szerint egyszerűen nem akarták, hogy a játék egy sarkát bámuljuk azt lesve, milyen újdonság bukkan fel a kis térképen, hanem inkább figyeljünk az egész képernyőre, vagyis az egész tájra. Gyönyörködjünk a tájban és persze szúrjuk ki magunk, hogy milyen érdekességek vannak. Ne egy térkép mutassa meg a távoli pajtát, hanem mi lássuk meg a távolban.
Lefordítom: A Wildlandshez hasonlóan minden körzetben lesznek majd információforrások (tablók, emberek, stb.) amiket meg kell találni vagy ki kell majd kérdezni hogy megjelenjenek a nagytérképen a tevékenységek, gyűjtögetnivalók.
Nem tudom hogyan valósítják meg az FC5-ben a dolgot, de a Wildlandsben nagyon durva grind volt ez a vonal, mivel egy forrástól csak egy felfedezhető dolgot lehetett felfedni (azaz öt különböző forrást kellett lelátogatni, hogy megjelenjen minden fajta mellékküldetés, upgrade, és gyűjtögetnivaló az adott körzetben a térképen).
Szóval kösz, de kösz nem, jobban örültem volna a The Division megoldásának, ott hubonként volt egy tabló, amit leolvastál, és utána az adott környéken megjelent minden lényeges tennivaló. Valami ilyesmi jobb lett volna, elvégre aki a 100%-ra hajt, úgyis bejárja majd alaposan a terepet, nekem meg nem hiányzik a hosszú üresjáratokkal teli keresgélés csak azért hogy "felfedezzem a pályát".
A minitérkép kivétele ugyanakkor nem gond, mivel szerintem elég felesleges, ha kamerával/kutyával amúgyis megjelölhetőek az ellenfelek.
Tornyokkal kapcsolatban : engem nem zavart, mert sokat sniperkedtem a magasból és az egy nagyon jó pont volt aljaskodásra. Gyúrnának rá inkább az ostoba ai-ra, aki kilóméterekről, fényes nappal kiszúrja a hangtopítos fegyver alapján a rejtekből tüzelő ellenséget... :(((
A tornyok kivétele szerintem is jó ötlet, a végére már tényleg nagyon mechanikus lett a dolog, jó, hogy végül megszabadulnak tőle.
A "régi" játékok legidegesítőbb része volt, amikor eltévedtél és 15-20 percig csak bolyongtál a pályán, bármiféle irányzék nélkül.