Egy hete jelent meg a Google Play áruházban a Fallout Shelter című játék, melyben a feladat egy menedék irányítása, lakói életének, biztonságának megóvása. Ez azonban cseppet sem egyszerű feladat, így összeszedtünk pár tippet és trükköt, mellyel sikeresek lehettek a felvigyázó feladatkörében.
Gondolkozz, mielőtt építkezel!
Kezdetben a menedék csak néhány helyiségből áll, és ezt kell úgy kibővíteni, hogy lakók tucatjainak adjon lehetőséget a biztonságos életre. Ugyanabból a szobatípusból több helyezhető egymás mellé, mely jobb teljesítményt (több ételt, elektromosságot, vizet) ad. Ha két ugyanolyan célt szolgáló terület között van egy eltérő célú helyiség, akkor biztosítsátok, hogy az azonos szobák azonos szintűek legyenek. A helyiségek növelésével egyenes arányban nő azok elektromosság-igénye is.
Megfelelő embert a megfelelő pozícióba
Nagyon fontos, hogy a termelés – és ezáltal a megfelelő szintű boldogság – csak akkor fenntartható, ha minden szobába a megfelelő ember van helyezve. Magas erővel (Strenght) bíró emberek az áramfejlesztéshez értenek, jó érzékeléssel (Perception) a vízerőműben kell dolgozni, míg a gyorsaknak (Agility) az étkezőben a helyük. Persze a legritkább az, hogy olyan emberek érkeznek a menedékbe, akik tökéletesen alkalmasak valamilyen pozícióra, így nagy jelentősége lesz majd a képzésnek…
Kalandozz!
Általában az első uzsonnás dobozok egyikében, melyet a játék elején kapsz, lesz egy igen magas szintű karakter. Ha ez a karakter kimagasló szerencse (Luck) vagy kitartás (Endurance) faktorral rendelkezik, küldd ki egy éjszakára a pusztaságba kalandozni (persze megfelelő védelemmel). Reggelre már egész sok ruhát, fegyvert, és Nuka-kólás kupakot találhat, mely a későbbiekben igen hasznos lesz.
Boldogság, gyere haza!
Az egyik legnehezebb feladat a menedéklakók boldogságának megőrzése. Ehhez jó termelés, a pozíciók megfelelő elosztása kell, de növelhető úgy is, hogy egy nőt és egy férfit egy szobába helyeztek. Az udvarlás után elvonulnak a hátsó szobákba, melytől mindkét karakter NAGYON BOLDOG lesz. Rádiós szoba építésével szintén növelhető ez az érték, és ha megfelelő vonzerejű (Charisma) lakó terjeszti az igét, még új lakók is betoppanhatnak.
Gyorsított termelés
A gyorsított termelés (Rush) hasznos lehet, ha éppen hiány van vízből, elektromosságból, ételből de kockázatokat is rejt. Ha nem sikerül, akkor nemcsak lelassíthatja az előállítást, de még tüzet, vagy rosszabb esetben sugárfertőzött bogártámadást is okozhat. Ezeket ugyan a lakók megoldják, de közben sérül az egészségük.
Az iskolapad fontossága
Ha már van elég lakója a menedéknek, lehet építeni képzési helyeket, melyekben a menedéklakók tanulhatnak. Minden egyes tanulószoba a SPECIAL értékek növelésére szolgál, de ezek fejlesztésének előnyeit csak órákkal később lehet élvezni. Persze a tanulási időt lehet rövidíteni, azonban ez rengeteg Nuka-kólás kupakba kerül.
Dolgozz, dolgozz, és dolgozz
A napi feladatok teljesítésével a Nuka-kólás kupakok száma növelhető, így pedig gyorsan meg lehet keresni egy új szoba árát. A program kiértékeli a napi teljesítményt, és így uzsonnás dobozokhoz is hozzá lehet jutni. Az uzsonnás dobozok mindegyike rejt kupakot, én egyszer 1000 kupakot kaptam, mely nagyon nagy segítséget adott a fejlesztésben.
Ha neked is van valamilyen jó tipped, oszd meg a többiekkel!
de hát a normális játékokkal is max egy hetet játszik az ember, sőt egy összetett rpg, open wordl tart egy hétig laza tempóban, MMORPG-kel nyomja ennél is tovább az ember, pláne a mai világban, amikor a legtöbb TPS, FPS 6-7 óra és vége
ha ezt nézem minden időrablás, a horgászat is :D meg ha valaki focimeccset néz, sőt ha valaki soron dolgozik három műszakban az az igazi időrablás, mert még csak nem is azt csinálja amit szeret, és alig fizetnek érte
de játszani lehet a buszon is, villamoson, miközben várakozol, amikor semmit nem csinálsz, max zenét hallgatsz, szóval ez egy olyan játék amivel épp azokat az időket tudod hasznossá tenni, amikor úgyse csináltál semmit
de hát a normális játékokkal is max egy hetet játszik az ember, sőt egy összetett rpg, open wordl tart egy hétig laza tempóban, MMORPG-kel nyomja ennél is tovább az ember, pláne a mai világban, amikor a legtöbb TPS, FPS 6-7 óra és vége
ha ezt nézem minden időrablás, a horgászat is :D meg ha valaki focimeccset néz, sőt ha valaki soron dolgozik három műszakban az az igazi időrablás, mert még csak nem is azt csinálja amit szeret, és alig fizetnek érte
de játszani lehet a buszon is, villamoson, miközben várakozol, amikor semmit nem csinálsz, max zenét hallgatsz, szóval ez egy olyan játék amivel épp azokat az időket tudod hasznossá tenni, amikor úgyse csináltál semmit
Ami nagyon fáj hogy nincs benne multi eszköz támogatás.
Ahogy én kivettem nem menti a játékot a Google Play felhőbe, mert nem lehet úgy összeszinkronizálni több eszköz között mint pl a Heroes Charge-t. Amit mindegy hogy épp a telefonomon vagy a Tablet-emen indítok el. Így ha bármit is vásárol az ember, és telefont cserél hogy kapja vissza a vault-ját?
A Google Play itt csak a ranglistákat adja aminek még értelme sincs minthogy tele van csalókkal.
- Ismétlődő események: patkány, csótány, betörők, tűz. Egy idő után nem sok izgalmas van benne inkább idegesítő amíg nincs elég fegyvered manuálisan kell a fegyvereseket utánuk zavarni. Az események nagyon hamar unalmas repetitiv dolgok lesznek.
- Bébi gyár: Egy fickó felcsinálja az összes nőt. Értem én hogy nem Sims, csak annyira kell figyelni hogy a gyerekével nem fekszik le, de a terhes nőket nyugodtan vissza lehet zavarni dolgozni, nem befolyásolja a boldogságukat. Szóval nagyon hamar el lehet érni egy demográfia robbanást.
- Ha elérjük a Bunker lakossági limitet, sincs baj addig nem szülik meg a gyereket míg a következő lakó szoba fel nem épül. Nem kell foglalkozni a túlnépesedéssel és az ebből következő esetleges éhezés, vagy boldogság vesztés, egyszerűen nem lehet.
- Nincs idő ami telne, bár a gyerekek megszületnek és felnőnek de a lakók képességei a korukkal nem változnak. Nem öregszenek és halnak meg. Ha mégis valami baleset folytán meghalna valamelyikük pár kupakért feltámaszthatóak. Ahogy kivettem a képességek csak training szobában növelhetőek, ha mindig ugyan azt csinálja az ember akkor sem megy neki jobban.
- Persze lehet gyűjteni a fegyvereket, ruhákat, lehet több szobát építeni, több gyárat, több mindent. De 100 népesség felett már nincs benne semmi amitől a játék tovább bonyolódna, vagy további kihívást jelentene. Egyszerűen csak több minden miatt kell tapicsokolni, több felfedezőt kiküldeni. De ha jól be van állítva a Vault erőforrás igénye (Étel, viz, villany) nincsenek gondok, csak örülhetsz hogy jé megint szintet lépett, nőtt képesség.
- Nincs benne Multi vagy bármi amivel közösségi élményt lehetne teremteni a játékból, hacsak nem a csalók listáját akarja nézegetni az ember.
Bár jó játékokat készít a Bethesda és a pár hónap alatt ami eltelt az iOS és andoid verzió között sikerült MrHandy-t kifejleszteni, amit plusz pénzért megvehet az ember nem látok a játékban fejlődést. Vagy hogy a Bethesda a mobil platform-ot komolyan gondolná. Még akkor is ha 2 hét alatt 5 milliót termelt neki.
Szóval én azt javaslom mindenkinek próbálja ki, játsszon vele pár órát ha épp unatkozik. De másnap törölje le, egy csomó elfecsérelt időtől menti meg magát.
A grepolissal és a hasonló böngészős játékokkal vagyok úgy, hogy egy ideig lekötnek, majd a végén már nem lépek fel.
Ami nagyon fáj hogy nincs benne multi eszköz támogatás.
Ahogy én kivettem nem menti a játékot a Google Play felhőbe, mert nem lehet úgy összeszinkronizálni több eszköz között mint pl a Heroes Charge-t. Amit mindegy hogy épp a telefonomon vagy a Tablet-emen indítok el. Így ha bármit is vásárol az ember, és telefont cserél hogy kapja vissza a vault-ját?
A Google Play itt csak a ranglistákat adja aminek még értelme sincs minthogy tele van csalókkal.
- Ismétlődő események: patkány, csótány, betörők, tűz. Egy idő után nem sok izgalmas van benne inkább idegesítő amíg nincs elég fegyvered manuálisan kell a fegyvereseket utánuk zavarni. Az események nagyon hamar unalmas repetitiv dolgok lesznek.
- Bébi gyár: Egy fickó felcsinálja az összes nőt. Értem én hogy nem Sims, csak annyira kell figyelni hogy a gyerekével nem fekszik le, de a terhes nőket nyugodtan vissza lehet zavarni dolgozni, nem befolyásolja a boldogságukat. Szóval nagyon hamar el lehet érni egy demográfia robbanást.
- Ha elérjük a Bunker lakossági limitet, sincs baj addig nem szülik meg a gyereket míg a következő lakó szoba fel nem épül. Nem kell foglalkozni a túlnépesedéssel és az ebből következő esetleges éhezés, vagy boldogság vesztés, egyszerűen nem lehet.
- Nincs idő ami telne, bár a gyerekek megszületnek és felnőnek de a lakók képességei a korukkal nem változnak. Nem öregszenek és halnak meg. Ha mégis valami baleset folytán meghalna valamelyikük pár kupakért feltámaszthatóak. Ahogy kivettem a képességek csak training szobában növelhetőek, ha mindig ugyan azt csinálja az ember akkor sem megy neki jobban.
- Persze lehet gyűjteni a fegyvereket, ruhákat, lehet több szobát építeni, több gyárat, több mindent. De 100 népesség felett már nincs benne semmi amitől a játék tovább bonyolódna, vagy további kihívást jelentene. Egyszerűen csak több minden miatt kell tapicsokolni, több felfedezőt kiküldeni. De ha jól be van állítva a Vault erőforrás igénye (Étel, viz, villany) nincsenek gondok, csak örülhetsz hogy jé megint szintet lépett, nőtt képesség.
- Nincs benne Multi vagy bármi amivel közösségi élményt lehetne teremteni a játékból, hacsak nem a csalók listáját akarja nézegetni az ember.
Bár jó játékokat készít a Bethesda és a pár hónap alatt ami eltelt az iOS és andoid verzió között sikerült MrHandy-t kifejleszteni, amit plusz pénzért megvehet az ember nem látok a játékban fejlődést. Vagy hogy a Bethesda a mobil platform-ot komolyan gondolná. Még akkor is ha 2 hét alatt 5 milliót termelt neki.
Szóval én azt javaslom mindenkinek próbálja ki, játsszon vele pár órát ha épp unatkozik. De másnap törölje le, egy csomó elfecsérelt időtől menti meg magát.
1.mindig fejlesz lakost! Ha már tudsz trainingelni, akkor nyomasd ezerrel, mert így több lehetőséged lesz az emberek elhelyezésére.
2. Endurance-ot és Charismát hanyagold! Az Endurance alapból 3-as néhány embernél azokat lehet kiküldeni a Wastelandbe gyűjteni, a Charisma meg csak a Radio Stationre kell, amibe elég 2 ember. 2 embernek kell a Charismáját felhúzni maxra csak, a többit meg küld el edzeni valahova.
3. Az emberek neveit szabd testre, hogy tudd kit hova kell besorozni!
4. Mindig legyen egy őrséged! 2 emberes meló ez, a kaput fejleszd ki maxra, majd ha baj van küld fel gyorsan a fiúkat/lányokat megvédeni a helyet. Legyenek a közelben, ha munkára szánod őket, mert sosem tudod mikor kellhetnek.
18%-os rushnál Vakondpatkány támadást kapni
Fél Menedéket elveszíteni az első Halálkarom támadásnál
20-40 órákra kint hagyni a felderítőket
sok-sok-sok-sok töcskölés
töcskölés mert szomorúak az emberk majd +20 "fölösleges" lakó akik csak bóklásznak
justshelterthings xddd
Ami végképp szimpatikus, hogy nem akarja a pénzedet, tényleg fölösleges egy petákot is fizetni, mégis rendesen termel a Bethesdának... nem is értem, mindent ami uzsidobozban van megtalálhatsz amúgy is. Hiába, türelmetlenek a népek. Én azért novemberig talán kihúzom vele...