Röviden az előzmények: az Interplay agóniája úgy körülbelül 2001 óta tart, mióta a Titus megvásárolta a céget, majd súlyos anyagi helyzetbe került. A legfontosabb emberek lepattantak (Brian Fargo, Feargus Urquhart, a Black Isle csapata, úgy ahogy volt), és az Interplay kénytelen volt eladni egy csomó cím jogát, többek között így került a Bethesdához a Fallout is — de csak az „offline” jogok, hiszen Herve Caen már ekkor, 2004-ben tervezgette a posztapokaliptikus szerepjáték online megvalósítását. Azóta próbálja talpra állítani a céget, és összeszedni a projekt megvalósításához szükséges nem kevés pénzt.
Ahogy korábban megírtuk (lásd a kapcsolódó híreket), 2006 novemberében sikerült befektetőt találniuk, mely biztosította a tőkét, ha elindítják a FOOL fejlesztését. Aztán decemberben kaptuk a hírt, hogy 2007 januárjában nekiállnak a melónak, amint összejön úgy kábé 78 millió dollár. Ezután hosszú hallgatás következett, majd váratlanul, csaknem egy év múlva, 2008 szeptemberében megindult valami: Kaliforniában fejlesztőstúdiót alapítottak, leszerződtettek pár régi Fallout-munkást, az élükre pedig kinevezték Christopher Taylort, a Fallout vezető tervezőjét. És megint jött a hallgatás...
Nos, most az Interplay nagy örömmel tudatta, hogy együttműködési megállapodást kötött a Masthead Studios csapatával, melynek értelmében a két fejlesztőgárda közösen fogja tető alá hozni a jelenleg Project V13 néven futó cuccot. Gondolom, most sokan vakarják a fejüket, kiféle-miféle ez a Masthead. A bolgár cég 2005-ben alakult, azzal a céllal, hogy betörjenek az MMO-játékok piacára, ráadásul saját motorral és fejlesztőkészlettel. Ezt fogja használni tehát a FOOL, ami ugye azt jelenti, hogy már van kivel, van mivel, van mit — innentől kezdve már tényleg nem lehet akadálya a dolognak.
Azért a hírben van némi csavar és pikantéria is: a Masthead első saját címe az Earthrise lesz, egy posztapokaliptikus MMORPG, melynek bétája már tart és ha minden jól megy, idén piacra is kerül, azaz tulajdonképpen a Falout Online konkurenciájának tekinthető...
Ahogy korábban megírtuk (lásd a kapcsolódó híreket), 2006 novemberében sikerült befektetőt találniuk, mely biztosította a tőkét, ha elindítják a FOOL fejlesztését. Aztán decemberben kaptuk a hírt, hogy 2007 januárjában nekiállnak a melónak, amint összejön úgy kábé 78 millió dollár. Ezután hosszú hallgatás következett, majd váratlanul, csaknem egy év múlva, 2008 szeptemberében megindult valami: Kaliforniában fejlesztőstúdiót alapítottak, leszerződtettek pár régi Fallout-munkást, az élükre pedig kinevezték Christopher Taylort, a Fallout vezető tervezőjét. És megint jött a hallgatás...
Nos, most az Interplay nagy örömmel tudatta, hogy együttműködési megállapodást kötött a Masthead Studios csapatával, melynek értelmében a két fejlesztőgárda közösen fogja tető alá hozni a jelenleg Project V13 néven futó cuccot. Gondolom, most sokan vakarják a fejüket, kiféle-miféle ez a Masthead. A bolgár cég 2005-ben alakult, azzal a céllal, hogy betörjenek az MMO-játékok piacára, ráadásul saját motorral és fejlesztőkészlettel. Ezt fogja használni tehát a FOOL, ami ugye azt jelenti, hogy már van kivel, van mivel, van mit — innentől kezdve már tényleg nem lehet akadálya a dolognak.
Azért a hírben van némi csavar és pikantéria is: a Masthead első saját címe az Earthrise lesz, egy posztapokaliptikus MMORPG, melynek bétája már tart és ha minden jól megy, idén piacra is kerül, azaz tulajdonképpen a Falout Online konkurenciájának tekinthető...
A másik oldalról közelítve gondolom, te sem végeztél reprezantatív felmérést, hányan játszanak mmo-val? (Ezzel természetesen elismerem, hogy nincsenek nekem sem adataim a kérdést illetően.)
Viszont továbbra is tartom magam ahhoz, hogy kizárt, hogy az offline RPG-k megszűnjenek. Még az aktív játékosok között is sokan tartózkodnak az mmo-k tól. Elég egy-egy hírt elolvasni itt a PGO-n, hogyan reagálnak néha a tagok (pl: ez a hír). Míg a többiek jelentős része (arányokkal inkább már nem foglakozom) nem is hallott még a műfajról.
A WoW sikere egyébként pont arra ösztönzi a fejlesztőket (és a kiadókat), hogy ők is hasitsanak egy jó nagy szeletet a tortából - jóval több MMO-t fejlesztenek, mint offline RPG-t, az más kérdés, hogy ezek mind elbuknak.
Drazsé:
Meglehetősen meredek jóslat, hogy 5 éven belül eltűnik az offline RPG. Mintha kijelentenéd, hogy öt éven belül a világon minndenhol lesz internet, ahol áram van (tehát azámítógép üzemeltethető).
Sítlusát tekintve is teljesen más műfaj, és az emberek döntő hányada továbbra sem mmo-zik.
Viszont hogy az anyagi gondokkal küszködő Interplay pont egy olyan műfajba fogjon bele, ami masszív pénzbefektetést igényel... Hát, merész húzás, és nem lennék meglepve, ha ezen állna vagy bukna a kiadó sorsa.
Amugy a koncepcio jo és soknak bejön majd sztem.
Wow ot gyözni nem fog hacsak nem lessz valami komolyabb 5 év mulva