„Tizenhat évet töltöttem az iparban, már kevés dolog lep meg. Mi egyfajta szórakoztató ipar vagyunk. És ebben a műfajban sohasem lehet száz százalékos az egyetértés” – mondta Pete Hines, a Bethesda alelnöke a Metro UK-nak adott interjújában, amikor a Fallout 4 grafikáját érintő negatív kritikákról faggatták. Sok rajongó ugyanis az első videókat látva máris azon kezdett kattogni, hogy az új etap grafikája nem sokkal lett jobb a Fallout 3-hoz képest.
„Végül nem számít, milyen a grafika, milyen a játékmenet, milyenek a beállítások, vagy legyen szó bármiről, mindenkinek van valamilyen véleménye valamiről. Nem tetszhet minden mindenkinek. Én kiadom az információt, ez a legjobb módja annak, hogy az embereknek legyen elképzelése arról, mit szeretnék adni nekik.”
obliviont eléggé rühelltem, mégpedig részben a kinézete miatt. a morrowind zseniális uija után a konzolig hülyített (és skyrimben még tovább hülyített) ui nagyon fájt, de még jobban az érdektelen, átlagfantasy környezet (mínusz shivering isle). még az oblivionos tornyokat is sikerült eltolni. aki pedig az idétlen, világos, béna páncélokat tervezte, remélem rég elcsapták. mind1, ötletes küldetések voltak, jó sztori, szóval sokat meg lehet bocsátani. (ha tudtok vmi modot, ami kororabbá teszi a játékot, örömmel fogadnám.)
a skyrimmel sok bajom nem volt, amint túltettem magamat azon, hogy az ui még bénább, nem néz ki rosszul, de nem is az a csoda, aminek feldícsérték és az egyik legjobb, legátgondoltabb, leglogikusabb fejlődésrendszer helyére betették... ezt. amiatt azért haragudtam, hogy pár dolgot a morrowind óta nem sikerült megoldani, pl hogy lehessen biztonságosan alttabolni, vagy hogy nagyobb területen botorkálva ne nőjön már vissza a térképen a fog of war.
(na, hát ez aztán tényleg a kommentedre válasz 8). na mind1, szkennelés közben ráérek hülyeségeket írogatni...)
- borzasztó lemaradásaim mián nemrég vittem csak végig a fo3at, mégpedig jó sok grafikai moddal. ég és föld a fo3 és fo4. lehet, hogy a fo4 nem csúcsgrafika (akinek az kell, menjen vissza csőjátékozni), de aki szerint nincs fejlődés az elődhöz képest, annak szemészrovost javaslok.
- az agyonajnározott skyrim látványtól azonban nem tátottam el a számat. nem zavart, remek játék, csak azt meg úgy földícsérték mindenhol (gondolom az itteni cikkek is), hogy amikor megláttam, néztem, hogy mire volt a nagy hajcihő.
szóval, vissza egyik alapelvemhez: inkább jó legyen, mint szép...
- borzasztó lemaradásaim mián nemrég vittem csak végig a fo3at, mégpedig jó sok grafikai moddal. ég és föld a fo3 és fo4. lehet, hogy a fo4 nem csúcsgrafika (akinek az kell, menjen vissza csőjátékozni), de aki szerint nincs fejlődés az elődhöz képest, annak szemészrovost javaslok.
- az agyonajnározott skyrim látványtól azonban nem tátottam el a számat. nem zavart, remek játék, csak azt meg úgy földícsérték mindenhol (gondolom az itteni cikkek is), hogy amikor megláttam, néztem, hogy mire volt a nagy hajcihő.
szóval, vissza egyik alapelvemhez: inkább jó legyen, mint szép...
Valahogy mindig ez jut eszembe amikor a grafikára panaszkodnak a játékosok.
EMOdancernek meg köszönöm a kommentet, rég volt hogy egy komment olvasása után hányingerem volt.
Ha nem az lenne a cél, hogy évről évre egyre csicsásabb programokat adjanak ki lehet nem lenne ennyi bug és negatív tapasztalat az új címekkel kapcsolatban.
Jól teszi a Bethesda is, hogy nem a csúcskategóriás gépekre fejleszt, hanem a kevesebb több elvét követve a kisebb gépigény felé próbál elmozdulni. Legalábbis számomra elég meglepő lenne, ha közel Fallout 3-as képi világgal kidobnának egy 200ezres videokártyát ajánlottnak.
Hiába gyönyörű egy játék, ha üres, lelketlen és/vagy játszhatatlan (AC Unity, Arkham Knight de még sorolhatnám). A Fallout 3 grafikája se volt éppen áll-leejtős 2008-ban, vagy a Skyrimé '11-ben, de mindkettő kiemelkedően élvezetes és tartalmas program volt, eléggé biztos vagyok benne, hogy ez a Faloout 4-gyel is így lesz. Nem kell fotorealizmus, és félmilliós hardverkövetelmény ahhoz, hogy egy jót játsszon az ember.