Nagyszerűen indított a Fallout 3, szép számban veszik, sorra zsebeli be a jobbnál jobb értékeléseket, azonban bugos, mint a fene, konzolon és PC-n egyaránt. A hibák között szerepelnek a rosszul betöltött vagy használhatatlan mentésfájlok, a grafikai hibák, sőt olyan esetekről is kaptunk hírt, hogy egyesek nem tudták befejezni a játékot. Azonban, mondhatni rövid hallgatás után, a Bethesda fórumán a Gstaff álnevet használó moderátor, szűkszavúan ugyan, de megnyugtatott mindenkit, hogy már formálódik egy patch, ami remélhetőleg megoldja a megannyi problémát. A hibajavítás PC-n, PS3-on, és Xbox 360-on is meg fog jelenni, de azt sajnos még nem tudjuk, hogy mikor, sőt még azt sem, hogy mely gondokat orvosolja, de biztos megéri várni, rosszabb csak nem lehet...
Fallout 3 patch készül
Készül egy átfogó, és remélhetőleg minden nagyobb gondot orvosló hibajavítás a Fallout 3-hoz, már csak az a kérdés, hogy mikor fog megjelenni a tapasz.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Kapcsolódó információk
Fallout 3 megjelenés:
2008. október 31.
Fallout 3 gépigény:
CPU: 2400 MHz,
RAM: 1024 MB,
VGA: 256 MB,
HDD: 6 GB
Ez még átlagos és elfogadható
igen, igazad van, ea tucatjátékok, töredék szabadságfokkal, tényezővel. ezekben a szabad, nagyterű játékokban, mint oblivion, stalker, fallout3, de mondhatom a sacredet is, sokkal több a tényező, lehetetlen mind végigpróbálgatni.
pontosabban nem lehetetlen, ha téged nem zavar, hogy 20 évet vársz egy játékra és 500000et fizetsz érte (hasból 2 szám), és a kiadót se, hogy egy rég elavult játékot dob a piacra egy vagyonért, amit nem vesz meg senki...
amúgy kíváncsi lennék, hány példa van ilyen jellegű játékkal kapcsolatban nyílt bétatesztre.
1. így is elkelnek a játékok
2. képtelenség olyan mértékű tesztelést csinálni, hogy minden bugot kiszűrjenek, még egy lineáris fps esetében is rengeteg pénzbe és időbe tellene az utóbbi 3 év összes hardverkombinációján mindent végigpróbálgatni, ami
2.a. még tovább növelné az árakat
2.b. hátrányba juttatná a fejlesztőt/kiadót: iszonyatos verseny megy a vásárlókért, pár hónap csúszás, rosszul időzített kiadás porig rombolhatja az eladási esélyeket
én azt hiszem, hozzá kell szoknunk ahhoz, hogy a srácok összepofozzák az anyagot ahogy tudják, aztán majd a vásárlók, mint 2. vonalbeli tesztercsoport reklamálunk és jönnek a paccsok. persze van olyan szarvashiba amit nem értek, pl elsővonalbeli címek megjelennek korrekt szélesvásznú monitor támogatás nélkül (engem nem érint, de rengeteg van már).
egy példa:
azt hiszem, egyetérthetünk abban, hogy a gyógyszerkutatás/gyártás minősége, ellenőrzése fontosabb, és nagyobb szigort kíván, mint a videojátékoké. mégis, a gyszerkutatás utolsó fázisa, amikor már piacon van a gyszer, eszi a nép, s a visszajelzések alapján módosítanak javallatot, figyelmeztetéseket, mellékhatásprofilt - vagy akár kivonják a forgalomból (mint pár éve a vioxxot). az engedélyezést és a piacra kerülést nagyon hosszú, költséges és alapos vizsgálatok előzik meg, mégis ami kimondja a verdiktet az az, hogy hogyan szerepel a valós életben.
ugyanúgy, ahogy nem lehet kiszámolni hogy mari néniben mit csinál a gyszer, nem lehet megmondani, hogy pistike gépén, ha ekkor és itt és ezt csinálja pistike, hogy bugzik be a játék. a realitás az, hogy letesztelik mind a gyógyszert, mind a játékot ahogy tudják, és reménykednek a legjobbakban, ha vmi adódik akkor meg megpróbálják orvosolni...
Mondjuk az is igaz, hogy hardverfüggő. Nekem az előző gépemen a S.T.A.L.K.E.R. tökéletesen futott, kb. 2X, ha kidobott, meg volt egy XRay engine error. De más nem. A mostani gépemen meg folyamatosan kidobált, és nem tudtam végigjátszani már rajta.
Elfogadjuk vagy nem ezt, hogy nem lehet tökéletesen kiszűrni a hibákat, akkor is tény, hogy én nem azzal akarom tölteni az időmet, meg a többi játékos sem szerintem, hogy félóránként visszalépeget a játékba, meg restart, mert annyira lefagyasztja a gépet, vagy, hogy egy patchre várjak, ami talán kijavítja a hibákat, hanem játszani szeretnék. Elvégre ez egy játék, vagy mi a tököm, amit azért veszek meg, hogy kikapcsolódjak, nem azért, hogy még ez is külön szivasson - arra bőven elegek az egyetemi tanárok .
töfi:
Még jó, hogy ilyenek a fegyverek. Szerintem így is kicsit "akciósabb" lett a játék a kelleténél. Én igen is szükségesnek tartanám, hogy az akció és az RPG műfaj azért távolságot tartsanak. Legyen olyan műfaj, hogy akció-RPG, persze, de az igazi RPG-k maradjanak igazi RPG-k. Ezek meg arról szólnak, hogy: 1. interakció a világgal 2. testreszabható karakter 3. a tulajdonságok, képzettségek fejlesztése. Az nem élvezet szerintem, ha már az elején simán le lehet nyomni mindenkit, csak ügyesség kell hozzá. Ezt egy akciójátékban elfogadom, de egy RPG-ben csak akkor ér valamit a műfaj alapvelve, a fejlődés, ha jól látható eredménye van. Tehát: 2-es szinten, 15-ös szintű kispisztolyfejlettséggel igen is ne tudjak lenyomni egy szupermutánst, hanem majd pár szint múlva, mikor már jól kifejlesztettem, diadalittasan gyaluljam le.
Patch: nem árt neki, mert bizony tényleg ritka bugos jószág, de a STALKER-t nem előzi meg, az már botrányos volt, de attól még nem volt rossz.
a stalker is jó pedig, bár valóban rengeteg a bosszantó bug, meg a kalapban benne van, hogy lehetett volna sokkal jobb is (több fejlődés, pl). sok mindent kivettek fejlesztés közben abból a nyomorult játékból. így se rossz, aki rá tud kattanni a világra (hopp, nincs is oly messze a falloutoktól), annak kötelező darab, akit ez hidegen hagy, annak gondolom csak a bosszúság marad...
a fegyverek meg szvsz azért gyengék az elején (a többi fpsben is), hogy legyen előrelépés a játék folyamán - nagyobb monszta, nagyobb puska, nagyobb páncél - s így fenntartsák az érdeklődést. én pont emiatt szeretem azokat az fpseket, ahol van némi rpg beütés (ill rpg-fps mixeket), ahol nem csak a puskád lesz nagyobb a játék előrehaladtával, hanem a képességeid is fejlődnek, lehet specializálódni (pl deusex, nolf2, bioshock, dark messiah). amagam részéről halálosan unom már a tiszta fpseket, ritka, hogy 1-2 ötlettel sikerül feldobni valamennyire.
a vtmb kettősségéről: biztosan emlékszel, amikor az elején először találkozol jack-kel. az arc, a mimika olyan volt, hogy először leesett az állam, miközben leestem a székről. a test viszont (pl kar) hm... cseppet elnagyolt volt .
ps máshova, valahol alant volt szó morrowindről (én mellesleg sokkal jobban szeretem mint az obliviont), ez is megért pár durva foltot, plusz ehhez is van rajongói paccs. szóval összetett játék->hibás játék, de a magam részéről, ha az eredmény jó, és érezni a lelkesedést, a rengeteg munkát benne, akkor az ember bosszankodik, de megértő. morrowindben 8mb-nyi, kb 16 vastag regénynek megfelelő olvasnivaló volt (nem párbeszéd, vagy napló, könyv!)
galocza:a Vampire the Masquearade Bloodlines nem volt csúnya a maga idejében,nekem 2 eredeti lemez van belőle,egyik a Gurus
Remélem nem a GTA 4 lesz az év játéka PC-n,hanem ez az új Fallout vagy a Mass Effect!
vtmb-t pedig nem szép bántani, elátkozott project volt, s hogy bukta lett, nem kis részben pont a valve-nek köszönhető. a troikának csak vmi beta source motort adtak, ha jól emlékszem, plusz a vtmb nem jelenhetett meg a hl2 előtt. a másik oldalról az activision csesztette őket, nyakukra telepített 3 megmondóembert, hogy "segítsenek" a fejlesztésben. az eredmény: a vtmb a lehető legrosszabb időben jelent meg, a hl2-vel együtt: nem elég hamar, hogy mint első source game újdonságként arasson (thx valve), és nem elég későn ahhoz, hogy kiirtsák a bugokat, de pont jókor ahhoz, hogy a hl2-hype teljesen elhomályosítsa (nem mintha lett volna sok promóció).
eredmény: alig fogyott, troika tönkrement, az addig megjelent paccsok meg alig javítgattak vmit - itt is a rajongói paccsok jelentik a megoldást.
pedig a vtmb remek játék, ötletes világ, jó sztori, magas újrajátszási érték (hála az rpg beütésnek), nem egy helyen sokkkkal szebb, mint hl2 (máshol meg bűnranda , szóval többet érdemelt volna.
úgyhogy nem elkúrták, meg nem értettek hozzá, azért ne feledjük (vagy tudjuk meg), kezünkbe tettek egy arcanumot, ami megint alulpromocionált volt és megbukott, mindazonáltal remek játék.
a 3 troika-tagnak amúgy kulcsszerepe volt a korábbi falloutokban, bár a második elkészülését már nem várták meg az interplaynél, így - bármily fájdalmas - a fallout3 és a vtmb másod-unokatestvérek...
amúgy hl2-nek is volt vagy tucatnyi javítása a steamen keresztül, csak az nem tűnik fel annyira, mint a kézi töltögetés.
Én még csak 4-5 órát játszottam vele, s még próbálgatom csak (valószínűleg 2-3 karakter múlva fogok komolyan játszani vele), de már most 3X kellett újraindítani a játékot, mikor játszani akartam vele. Kivág az asztalra, vagy érthetetlen módon átrakja 800x600-ba a felbontást, 256 színnel, 60 Hz-re XD. Zseniális! Tiszta Oblivion ebben is - bár ennek nem örülök.
Értem én, hogy ilyen nonlineáris, nagy területet feldolgozó játéknál a hibalehetőség nagy, a megtalálása ennek kicsi. De azért nem hiszem el, hogy az Oblivionból nem tanultak... . Kezdem azt érezni, hogy csupán üzleti érdekből így bugosan kidobták, aztán "majd patcheljük". Illett volna már 2006 óta azért felfedezni, hogy a játékuk, illetve az engine valószínűleg, ami hajtja, kicsit bugos, s nem ártana pofozni rajta valamit. Látvány tekintetében talán ez megtörtént. Viszont ennek fényében röhejes, hogy egy Doom 3-at vagy Half Life 2-t 2004-ben úgy végigjátszottam, hogy 6-7 órákban, amíg ezekkel játszottam, nem dobott ki EGYSZER SEM az asztalra, nem bugzott, nem fagyott, nem ölelte le/fel az asztalbeállításokat is. Pedig a HL2 már egész szép nagy területekkel operált. De még a Morrowind sem csinált ilyet - ez az előző játékuk. 2008-ban jó lenne már, ha nem azon kéne görcsölnöm, hogy most visszatölti-e az állást, vagy a visszatöltés után nem dob-e ki az asztalra... Ráadásul a Source motor eddig csak a Vampire-nél szart be, ott is csak azért, mert a fejlesztők elkúrták, nem értettek hozzá. De a Source még az ócskavasakon is simán szépen és bugmentesen futott. Ezzel szemben ez a Gamebryo vagy mi ugyan szép, de a szépségnek ára van. S akkor tökmindegy, hogy a Haf Life 2-ben "csúnyább" a víz, mint az Oblivionban. A Half Life 2 nem dobál ki az asztalra...
De mondom: megértem, azért ez egy komplex játék. Csak a Bethesda már 5 ilyet letett az asztalra, s talán az Arena nem bugzott annyira, de a Morrowindtől folyamatosan jellemző a kidobálás, meg mentésekkel való ölelakodás. Szóval 6 év. Az meg nagy idő .
oblivionhoz két évvel a megjelenés és x idővel az utolsó hivatalos paccs után is 1800 bugot javítottak ki a nem hivatalos foltban.
fo3 sem egyszerűbb.