Az Elder Scrolls: Oblivion talán a Bethesda egyik leginkább ismert játéka, aminek a robosztus modkészletével a lelkes modderek mind a mai napig szállítják a különböző kiegészítéseket, aminek az egyszerű játékosok az igaz haszonélvezői. Ezekkel az átalakításokkal egy szebb és jobb játék is létrejöhet, ha annak az illetőnek, aki készíti, megvan a kellő kitartása és a tudása -- azonban ezek az átalakítások néha rosszul is elsülhetnek, gondoljuk csak Oblivion kapcsán az úgynevezett meztelen patch-re, amit nem kis felháborodás követett, és végül a játék besorolását is meg kellett változtatni miatta. Talán pont az ilyen és ehhez hasonló esetek miatt -- na meg, mert rengeteg munkába és idő betelik az elkészítése -- nem lesz a Fallout 3-hoz modkészlet.
Pete Hines, a Bethesda marketingosztályának alelnöke közölte hírt, de hozzátette, hogy ugyan a megjelenés napján nem lesz modkészlet, de még a későbbiekben elképzelhető a megjelenése.
„Az emberek valószínűleg készpénznek vették, hogy ha kiadunk egy új játékot, ahhoz egy modkészletet is készítünk. Elmagyaráztuk nekik, hogy egy rendesen működő készlet felépítéshez rengeteg idő kell, és mi pont ebben szenvedünk hiányt. Kész kell lennünk a játékkal, de nem mondom, hogy sosem lesz modkészlet, csak azt, hogy jelenleg rengeteg munkánk van a három platformmal, és ezekkel a különböző nyelvekkel. Jelenleg nem jelenthetem ki, hogy lesz modkészlet, ami ekkor meg ekkor fog megjelenni.”
A legtöbb embernek ennyi magyarázat bőven elég is volna, de nem a Rock Paper Shotgun munkatársainak, akik rögtön összeesküvést láttak a dolog mögött. Hinesnek azt a kérdést szegezték, hogy nem lehetséges-e az, hogy a cége direkt szabotálja a modközösséget azzal, hogy nem adnak ki modkészletet, amivel végeredményben a fizetős letölthető tartalmaknak kedveznek. Hines erre ezt válaszolta:
„Ez egy egész jó elmélet, és egy bizonyos szinten még működne is... -- de számunkra rengeteg munkával jár, ha egy Elder Scrolls játékhoz modkészletet is csinálunk. Ez egy nagy vállalkozás számunkra, amit még nem vettünk tervbe [itt a Fallout 3 mod tools-ra gondolt]. Nem mondtam egyszer sem, hogy nem fog megjelenni, ha lenne időnk, mindenképpen megcsinálnánk. Ahogy az Oblivion és a Morrowind estében is tapasztaltuk, ez a közösség építő tud lenni, és rengeteg ember van, aki átalakítgat (moddingol). Van egy kis blogunk itt a Bethesdánál, aminek keretében minden héten készítünk egy interjút a modközösségünk valamelyik tagjával, szóval ez mindenképpen olyan dolog, amit támogatunk, amivel törődünk, és amire sok időt szánunk, hogy kiemeljük a legjobb alkotásokat. Csak hát az van, hogy ezek az eszközök elkészítése sok időbe telik.”
Pete Hines, a Bethesda marketingosztályának alelnöke közölte hírt, de hozzátette, hogy ugyan a megjelenés napján nem lesz modkészlet, de még a későbbiekben elképzelhető a megjelenése.
„Az emberek valószínűleg készpénznek vették, hogy ha kiadunk egy új játékot, ahhoz egy modkészletet is készítünk. Elmagyaráztuk nekik, hogy egy rendesen működő készlet felépítéshez rengeteg idő kell, és mi pont ebben szenvedünk hiányt. Kész kell lennünk a játékkal, de nem mondom, hogy sosem lesz modkészlet, csak azt, hogy jelenleg rengeteg munkánk van a három platformmal, és ezekkel a különböző nyelvekkel. Jelenleg nem jelenthetem ki, hogy lesz modkészlet, ami ekkor meg ekkor fog megjelenni.”
A legtöbb embernek ennyi magyarázat bőven elég is volna, de nem a Rock Paper Shotgun munkatársainak, akik rögtön összeesküvést láttak a dolog mögött. Hinesnek azt a kérdést szegezték, hogy nem lehetséges-e az, hogy a cége direkt szabotálja a modközösséget azzal, hogy nem adnak ki modkészletet, amivel végeredményben a fizetős letölthető tartalmaknak kedveznek. Hines erre ezt válaszolta:
„Ez egy egész jó elmélet, és egy bizonyos szinten még működne is... -- de számunkra rengeteg munkával jár, ha egy Elder Scrolls játékhoz modkészletet is csinálunk. Ez egy nagy vállalkozás számunkra, amit még nem vettünk tervbe [itt a Fallout 3 mod tools-ra gondolt]. Nem mondtam egyszer sem, hogy nem fog megjelenni, ha lenne időnk, mindenképpen megcsinálnánk. Ahogy az Oblivion és a Morrowind estében is tapasztaltuk, ez a közösség építő tud lenni, és rengeteg ember van, aki átalakítgat (moddingol). Van egy kis blogunk itt a Bethesdánál, aminek keretében minden héten készítünk egy interjút a modközösségünk valamelyik tagjával, szóval ez mindenképpen olyan dolog, amit támogatunk, amivel törődünk, és amire sok időt szánunk, hogy kiemeljük a legjobb alkotásokat. Csak hát az van, hogy ezek az eszközök elkészítése sok időbe telik.”
Engem nem zavar a modkészlet hiánya, nem próbáltam soha megbütykölni a játékot. De azért kár, sokan amiatt is nagyon várták a játékot. Talán majd kiadnak egyet később.
szerintem a kiegészítőhöz várható majd a cucc, ha lesz.
Trooper, ha a harcrendszer elcseszték, akkor egy modder csomaggal te azon már úgysem segíthetnél.