Mostanában csak rossz híreket hozunk a Dead Space 3 háza tájáról, legyen szó a kooperatív módról, a fegyverkészítésről, vagy éppen a mikrotranzakcióról. A rajongók finoman szólva nincsenek elkápráztatva, a legfrissebb fejlemény pedig egészen biztosan nem fogja mérsékelni azt az ellenszélt, amivel a játéknak a megjelenésekor számítania kell.

Steve Papoutsistől, a játék gyártásvezetőjétől tegnap megtudtuk: a Dead Space 3 személyi számítógépeken azért nem fogja kihasználni az erősebb hardver és a jobb szoftveres környezet előnyeit, mert a csapat egy olyan játékélményt szeretne, ami minden platformon egységes. Ezért nem kapunk hát szebb effekteket és nagyobb fps-értéket, mivel a konzolos verzió szabta meg a plafont.

„Számomra furcsa, hogy ez a kérdés egyáltalán felmerül. A PC-s verzió ugyanolyan fontos számunka, mint bármi más; sokat foglalkozunk ezzel. A személyi számítógép nagyon más környezet. Fejlesztőként arra törekszünk, hogy minden platformon a lehető legegységesebb élményt nyújtsuk.

A Dead Space 2-ben úgy érzem, jó teljesítményt nyújtottunk a kezelés és a látvány terén. Folyamatosan javítjuk a programjainkat fejlesztés közben, de egyáltalán nem úgy állunk a dologhoz, hogy PC-re valami jelentősen eltérőt alkossunk. Nem célunk az, hogy felosszuk a játékélményt; azt akarjuk, hogy mindenkinek ugyanabban legyen része. A legfontosabb dolog az, hogy a minőség konzisztens legyen mindenhol, senki se mondhassa azt: ezen a platformon jobb a játék.”


Papoutsis szerint már maga az egér és billentyűzet támogatása is jelentős különbséget jelent a konzolos változatokhoz képest, de ezt az áldozatot azért még képes volt meghozni a csapat. Sokkal többre azonban már ne nagyon számítsunk.