Sokan már most a Cyberpunk 2077-hez hasonlítják a november 20-án megjelent S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobylt, a CD Projekt RED szerepjátékához hasonlóan ugyanis a GSC Game World posztapokaliptikus lövöldéje is félkész állapotban gurult ki a fejlesztők műhelyéből. Jelen pillanatban sajnos random fagyások, ingadozó képkockaszám és temérdek bug (köztük olyanokkal, amik konkrét küldetésekhez kapcsolódnak) keseríti meg azok életét, akik szeretnének elmerülni az Unreal Engine 5-tel életre keltett Zóna világában, így aztán hiába a pénzügyi siker, bőven van még mit csiszolni a produkción. Ezzel szerencsére maguk a készítők is tisztában vannak, hiszen közvetlenül a debütálás után jelezték, hogy az elkövetkezendő időszak a bogárirtásról és a felhasználói élmény javításáról fog szólni, eme törekvés első fecskéje pedig már ezen a héten berepül, hogy enyhülést hozzon a rajongók frusztrációjára.
A stúdió egy Steamen közzétett írásban adta a felhasználók tudtára, hogy a napokban fut be a S.T.A.L.K.E.R. 2 első javítása (PC-n és Xbox Series konzolokon egyaránt), ami többek között megszabadít minket a váratlanul bekövetkező összeomlásoktól (ilyet én még szerencsére nem tapasztaltam az eddig belepakolt 17 óra alatt), kigyomlálja azokat a bugokat, amelyek meggátolják a fősodorban történő előrehaladást (beragadó NPC-k, rosszul elhelyezett küldetésjelzők, átvezetőkkel kapcsolatos problémák), valamint a fegyverek árait is átszabja attól függően, van-e rajtuk módosítás. Mindezek mellett vizuális effektek és UI terén is tapasztalhatunk majd némi javulást, üröm azonban az örömben, hogy a jelen pillanatban teljesen rosszul működő A-Life-ra (ugye nem csak engem kergetnek az őrületbe a random megjelenő ellenfelek), a dead zone hiányára (kontroller esetén), a mutánsok szívósságára, a túl hosszú éjszakákra és az fps problémákra csak később érkezik gyógyír. Ti elvesztetek már a S.T.A.L.K.E.R. 2-ben, vagy inkább megvárjátok, míg teljesen rendbe rakják a szakik?
A borítóképek forrása: GSC Game World